Kändisspaningstråd!!

Enligt en kompis ska jag för många år sedan ha varit på samma fest som Colin Farrell men det har jag inget minne av (det var dock en så märklig historia att jag tvivlar på att jag faktiskt var där och att jag dessutom skulle ha lyckats glömma allt efteråt), däremot minns jag att jag såg honom på en filmpremiär i ungefär samma veva som festen ska ha ägt rum.

Jag är typ helt ansiktsblind och skulle nog kunna gå förbi min egen mamma om jag mötte henne vid ett tillfälle utan sammanhang, så jag häpnar över folk som känner igen random kändisar! Särskilt utan allt smink och ståhej.
Jag har tankspritt stirrat ut några kändisar för att jag inte kunde placera dem. De stirrade tillbaks, typ. :bag:
Är lite ansiktsblind och har svårt att föreställa mig ansikten på personer jag inte träffat på länge. Alltså kan inte beskriva dem.

• Gilla
Reactions: Sel
Ser flera av de svenska i vardagslivet gör jag titt som tätt eftersom jag rör mig en del runtom i Stockholm men den senaste jag pratade med var nog Peter Jöback då vi tog samma tunnelbana hem från jobbet en dag. Var i höstas strax innan jul så han repade för någon julshow tydligen.

Den som slår högst är dock Tommy Körberg men det är nog 20 år sen nu. Är nog det möte jag minns bäst iaf och då var det väldigt stort. 😄

Också sprungit på Helena Bergström på diverse tävlingar under åren. Brukar vara trevlig men lite nervös. Petra Nielsen är också en sån som ofta dök upp på samma tävlingar. Också väldigt trevlig men supernervös.

Jag har tankspritt stirrat ut några kändisar för att jag inte kunde placera dem. De stirrade tillbaks, typ. :bag:
Är lite ansiktsblind och har svårt att föreställa mig ansikten på personer jag inte träffat på länge. Alltså kan inte beskriva dem.
Det händer nog jätteofta. Samma sak med folk som arbetar i kassan i mindre städer. Jag vet inte hur många gånger jag automatiskt hejar på personal jag möter på gatan men absolut inte känner. "Oh a face! I must know this person!" "Hi!" .... Tio sekunder senare: "Who was that? :confused:"

För många år sen gjorde jag sällskap på tunnelbanestationen vid Slussen med chefens "snart pensionär"- sekreterare. Hon hejar glatt och igenkännande på en medelålders man vi möter.
Väl på tunnelbanan mot Centralen utbrister hon plötsligt: Vem var det jag hejade på?
Jag (runt 20-21 år gammal) hade ju ingen aning.
Efter att hon tänkt en stund säger hon: Men va pinsamt! Det var ju han från Rapport!

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 840
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 558
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 824
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 248
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka