Kandar köp!!

Sv: Kandar köp!!

nu borde vi ha bilder och visa upp våra fina kandar
synd att min kamera lagt av:cry:

Ja upp med bilder på era fina kandar:)

Men jag måste hålla med om att längre skänkel ger större kraft, även om den inte kanske används så, så är en längre skänkel skarpare. Svårt att bortse från fysikens och teknologins lagar:rofl:

så här ser det ut, fast helsvart (K****er)
kandar.jpg

Åhh jaa, det finns helt underbara kandar... fast ska man rusta sig för tävling i tre discipliner så är det, enligt min man inte försvarbart att att köpa ETT träns (kandar) för 7000:-... så jag nöjde mig med ett lite billigare :D

Men jag hittade ett för 500 å ser ut som ett 10000 kronors, dock inte rundsytt- tycker att det är fult.

Tittade på massor av träns/ kandar av kieffer, stübben, passier med flera, men fann inget som jag tyckte var det som jag letade efter.
Ska nog fota det så att du inte tror att jag har dålig smak;)
Sen har den andra hästen ett ordinärt, men ganska snyggt o båda har var sitt "skräpkandar"- gamla saker

Ja upp med bilder på era fina kandar:)

Men jag måste hålla med om att längre skänkel ger större kraft, även om den inte kanske används så, så är en längre skänkel skarpare. Svårt att bortse från fysikens och teknologins lagar:rofl:

*Lite kl*
Så vad blev sammanlagda resultatet?;) Att Långa skänklar är skarpare men mildare vid mjuk användning?

Här är Fridas kandar - ett German Line storlek cob med fodrat nackstycke som vi hittade i Falsterbo :D , endast 793kr då! Numera ligger de runt 1'000...
(pannbandet är utbytt mot ett från H**ks då det andra märkligt nog :angel: var för kort...:D )
060603-04005.jpg

Här med GG-pannband, vilket vi inte våga tävla med pga att det står i TR att pannband ska "eventuellt vara diskret dekorerade", vilket det inte direkt kan sällas till tyvärr :D
Bilder071.jpg

Bra kvalite och mjukt. Var visserligen torrt när vi köpte det, men med lite läderolja så blev det jättebra :)!

Senast ändrad:

Victovie;7204331[QUOTE skrev:
]*Lite kl*
Så vad blev sammanlagda resultatet?;) Att Långa skänklar är skarpare men mildare vid mjuk användning?
Du är lite smart du:bow:
Här är Fridas kandar - ett German Line storlek cob som vi hittade i Falsterbo :D , endast 793kr då! Numera ligger de runt 1'000...
(pannbandet är utbytt mot ett från H**ks då det andra märkligt nog :angel: var för kort...:D )
Snyggt! Visst är det fodrad nacke?

Har nu iofs svårt för "bajsbrunt":angel:
Men nog hade några på Globen glittriga pannband:confused:

Det var fins med pannbandet. Tror du verkligen det är för mycket drkoration? Tycker jag sett en del som glittrar rätt mycket. Den gången min pålle tävlade så hade han dubbla rader strass på pannbandet. Glittrigt och fint:D Synd det är för litet till min nya:(

Såg ni inte Matinés pannband??:p det var värsta schumacher glittret.

Jag har oxå det blingigaste som finns och än har ingen sagt nått - har tävlat nationellt med det och tränat för A-domare, borde dom inte sagt nått? Jag tänker fortsätta ha det tills nån säger nått! Måste nog oxå fota mitt å visa:rofl:

Fast det är nog skillnad på att ha ett med mkt strass eller ett som har "massa krussiduller och motiv"... Har jag fel? Tänkte på Victovies andra bild... Om man jämför dom två så är ju det översta ämdå diskret omman jämför mot det nedre? Fast jag tyckte det nedre var väldans snyggt - så kör på det på tävling oxå;)

/Z.

Du är lite smart du:bow:
Tackar :bow: :D

Snyggt! Visst är det fodrad nacke?

Har nu iofs svårt för "bajsbrunt":angel:
Men nog hade några på Globen glittriga pannband:confused:

Japp, det är med fodrad nacke :)
Nu var du allt taskig! Det är faktsikt inte bajsbrunt :cool:, det är brunt.
Det har de säkert, men jag tror lite som zanzan sa, att det är nog lite skillnad på glitter och krusiduller. Fast det var till vår första "kandarstart" som vi skaffade H**kspannbandet då vi inte visste hur hårda de var på den nivån med pannbanden.. Nu vet vi att de inte är ett dugg hårdare än på ponny så nu skulle vi nog våga starta med det :d. Det enda är väl att pannbandet är i mässing och själva kandaret har silverspännen - skulle ni ta det pannbandet ändå? :P

Senast ändrad:

Nää. Nu måste du köpa nytt kandar o nya Sprengerbett:angel:
Du måste även köpa matchande sporrar o stövlar.:D

Pannbandet är skitsnyggt:love:

Nää. Nu måste du köpa nytt kandar o nya Sprengerbett:angel:
Du måste även köpa matchande sporrar o stövlar.:D

Pannbandet är skitsnyggt:love:

:rofl: okej, ut på jakt i ridsportbutikena igen :D - men jag vet redan vilken kandar jag vill ha! Ett brunt stübben med bred nosgrimma och champagnefärgat foder :love: och med det pannbandet hon har på sitt träns nu.
januari046.jpg

Och sen byta nya sadeln till en brun (för den är tyvärr svart)
Nya planer på gång nu! :angel:

Jag lovar dig, jag kommer ALDRIG köpa ett sprengerbett till Frida :eek: - förutom att de kostar skjortan så avskyr hon tjocka bett :D , hon är riktigt gräslig att rida då.

Tack, antar att du menar GG-pannbandet :P

Tog ej med sadel, då jag förutsatte att du hade en brun:crazy:

Menar den nedre bilden.
Jag köpte en S. stång o red med ett par ggr o kommer på att den är ALLDELES för tjock för min hästs lilla mun o den passar inte storan, då den är 12,5 - Den ligger nu slängd någonstans.:crazy: 1700 spänn åt fanders.

Betten bör du nog -som flera sagt innan- försöka låna ihop några stycken och prova dig fram med.

Bridongen är ju ett vanligt tränsbett, och bör enligt min mening passas in som ett sådant. Är det bettet för långt riskerar man dessutom att det hänger ner över tungan och krockar med stången.
Stången kan få vara något längre, men inte för lång.
Hästens utformning i munnen och utanpå huvudet avgör!

Angående själva huvudlaget så tycker jag att det gärna blir för mycket med dessa breda, fodrade nosgrimmor, speciellt på nättare hästhuvuden.

Själv har jag ett klassiskt, enfärgat Hubertuskandar med smal nosgrimma utan foder. Mycket stilrent och snyggt!!:love:

Kom på att jag har tävlat med svart sadel o Lite ljusare rödbrunt( vad kallas det för?) kandar. Men det var när min sadel var på lagning i 2 låånga perioder. Var ändå glad över att jag hade den svarta o slapp tävla i hoppsadeln:angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 486
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar