Kandar Gibbon Rambo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jazza

Trådstartare
Någon som har ett sådant? Hur är kvalitén?
Är det någon som vet om det går att ta bort kandarremmen och använda det som et vanligt träns? (Det är ju rundsytt.)

Sv: Kandar Gibbon Rambo

Borde väl gå men det är väl lämpligt att byta pannband då. Har tyvärr inte sett tränset ifråga.

Ja det är ju klart, man kan ju klippa upp pannbandet, tänkte inte på det. Jag tänkte om man vill behålla det precis som det är fast utan kandarremmen - Går det att få spännena genom pannbandet?

inte snyggt!

de som fotat verkar ju inte ens ha koll på att sidostyckena är felvända!

Men det är väl bara att vända rätt dem?:D Jag tycker själva kandaret är rätt snyggt men det är ju lite synd att de har satt det på en ful plasthäst och fotat för det syns ju inte riktigt hur det ser ut på en häst.

Jag fick hem mitt på posten igår!! Det går att göra om till träns. Lädret var ganska stelt. Men det hade jag räknat med. Nosgrimman var fin! Det var mer vit fodring än vad som syntes på bilderna.
Jag kan ta bilder ikväll o lägga ut så får du se det i detalj.
:idea:

Ja gör gärna det, vore jättesnällt.
Har du köpt några passande tyglar till också?

Här kommer de lovande bilderna. Tyvärr krånga kameran så det blev inte så många bra bilder. Jag har tagit bort pannbandet på bilderna då det var alldeles för kort till min häst och satt på ett annat.

Ja gör gärna det, vore jättesnällt.
Har du köpt några passande tyglar till också?

Man fick med två rundsydda tyglar. Det var med gummi på insidan.
Dock var de alldeles för tjocka tyckte jag. Gick inte att hålla i allt samtidigt. :crazy: Så jag satte på mina gamla kandartyglar istället :P

Vad fint det var. Vad har du köpt för strl. och vad har din häst i normala fall? Tänkte om det var litet/stort i storleken.

Jag köpte full och det brukar han ha i normala fall. Det var bara pannbandet som jag tyckte var litet. Annars normalt i storleken.

Har inte mätt det exakt, men när jag jämför med mitt gamla kandar så är det lika brett. Alltså ca 4 cm. :idea:

ÅÅ då kanske man ska ta och köpa ett då.:D

jag har funderat lite på det, såg dina bilder från en annan tråd o det är precis ett sådant jag har letat efter :love: som passar min plånbok dessutom :angel:
men..hur lång va pannbandet - samt nosgrimman? skulle du kunna mäta? blir lite fundersam om det skulle passa till kallblodstravaren :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 374
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur