kan vi vara med på hoppträningarna?

Zaida

Trådstartare
halloj,
vad tycker ni om det här;
min häst har haft lite vinter vila i ca treveckor (vilat helt). nu ska jag börja sätta igång henne....

problemet är att hoppträningarna som jag har betalat för (betalar för alla träningar på en gång för hela terminen) börjar den 14 och den 18/1.

kan man komma till träningen och förklara läget och bara vara med lite i början för att eller ska jag strunta helt i träningen den 14/1 och åka på träningen till den 18/1????

den 14/1 känns nära inpå....

men hur brukar ni göra??

jag vill juh inte överanstränga min prinsessa......

Sv: kan vi vara med på hoppträningarna?

Vad tycker du är schysst mot din häst?

Du får lite själv känna efter, men de hinner inte tappa sååå mycket på 3 veckor (antar att hästen gått i hagen ändå?). Kan du hoppa lite lägre än du brukar utan att de andra störs för mycket?

usch säg inte så!

den 14/1 känns för nära jag har ändå tänkt att ta det lite lugnt nu i början när jag sätter igång henne....

jag får beslutsångest för samtidigt skulle jag kunna vara med å typ bara hoppa några enstaka hinder....

hatar att fatta beslut ;)

nej jag får nog helt enkelt kanske bara känna hur hon känns att rida osv....

eller? (hahahaha)

det är nämligen första gången vi ska åka på "borta träning" =)

Det var det jag menade med vad som är schysst mot hästen, du får känna hur hon känns! :)

Jag tycker absolut att du kan vara med den 14/1, visst du behöver kanske inte vara med på allt men lite om du ändå har betalat. En häst börjar inte tappa kondition och styrka förrän de har vilat i 4-5 veckor så om du rider den här veckan så ska det inte vara några problem!

Jag har i alla fall gjort så med min häst men du kan ju göra som du tänkte och känna hur hon känns nu i veckan men detborde som sagt inte vara några problem!

Lycka till på träningen om du beslutar dig för att vara med!

Senast ändrad av en moderator:

Har du hunnit bygga upp hennes muskler igen så tycker jag du kan vara med. Kan ju berätta för läraren att hon har vilat ett tag och då får du säkert ta det lite lugnare!! Gör vad som känns rätt :)

jag skulle varit med :) lite lugnt och lite smått, det skadar aldrig :) inte efter 3 veckors vila, skillnad om dom har stått i månader, nu hinner du ändå rida i mer än 1 vecka + att den har ju säkert rört på sig i hagen ;)

Senast ändrad av en moderator:

kanske,
rid igång henne så hon kommer igång igen,
kanske testa rida över några bommar hemma å så ? :)
så får du se hur hon går och ja :)

nej jag tycker inte du ska vara med ta ett sabatsår både du och hästen den har gått tuffa pass i år hälsn grannen:devil:

Jag skulle absolut åkt.

Hästen kan inte hunnit tappa något på den korta tiden, förutsatt att den var helt igång från början då. :)

hon har gjort illa sig i hagen så det blir nog ingen träning.....iallafall...

så himla typiskt!!!!

hon har guldskor å inga skydd så vipps så har min älskling som blivit alldeles för understimulerad (jag har varit bortrest) skrapat upp sig på insidan av ena bakbenet.

lång reva men dock inte så djupt, men hon e svullen och varm.....

jag hoppas att svullnaden går ner snabbt:(

usch, va tråkigt... :'/

hon har gjort illa sig i hagen så det blir nog ingen träning.....iallafall...

så himla typiskt!!!!

Tröstar dig med att jag ändå tänkt skriva att jag anser att det är för tidigt att vara med redan den 14/1 eftersom det brukar bli lite mer än man tänkt sig och det är bättra att skynda sakta. Däremot tycker jag att du kan vara med på uppvärmning och framhoppning den 18/1 under förutsättning att hästen är fräsch och igång ordentligt även i galopp.

Om hästen är frisk och i bra kondition så går de ju utmärkt! Om hästen tappat muskler under vilan kan du ju ändå rida för instruktören, som i ställe hjälpre dej att komma igång, alltså bara små hinder.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar