[/QUOTE]Jo, det har det ju varit. Gubbarna som kom ut från puben efter en dagsfylla sjungandes på supportersånger var ett bittert problem eftersom det fanns en baksida på alkoholen.
Men lägg av, det går ju inte att jämföra politisk välfärd, med missbruk! Det är ju stor skillnad. Blanda inte äpplen och päron.
Jag måste ju få dricka och ha kul om jag vill, precis som jag ska få göra andra saker jag vill göra. Jag kan inte leva mitt liv efter andra människors rädslor och problem. Ska jag inte få bo på landet då heller eftersom det finns människor som är mörkrädda och hade mått dåligt av att bo där jag bor?
Ska jag inte få dricka alkohol för att vissa har problem? Måste jag sluta äta, för att det finns matmissbrukare också? Får jag inte ha häst eftersom det faktiskt finns människor som är allergiska? Får jag äta kött eller ska jag ta hänsyn till alla militanta veganer som menar att jag är en mördare?
Det handlar inte om huruvida du ska få dricka och ha kul om du vill, det handlar om det större perspektivet huruvida alkohol ska vara tillåtet eller inte. Att tycka att alkohol ska förbjudas är inte detsamma som att tycka att människor inte ska få dricka och ha kul. Det är inte ditt eller de skrålande gubbarnas drickande som utgör ett problem, det är den lättillgängliga alkoholen som utgör ett problem. Ser du skillnaden?