Nä, jag tycker ofta du väljer att prata för alla andra (kvinnor framförallt) och tala om hur de känner och reagerar, det är så jag uppfattar dig både här och i andra trådar, dejtingtråden till exempel men det finns även andra exempel. Säkert bara välvilja från din sida, men är man väldigt engagerad i en fråga blir det också svårt att se nyanser och de problem som faktiskt kan tillstöta. Det är inte, kan inte vara, självklart att transpersoner, framförallt kvinnor (män borde vara mindre problem med tanke på de fysiologiska fördelar som män faktiskt har kontra kvinnor inom många idrotter, men jag känner ingen transman som elitidrottar dock så det låter jag vara oklart) ska få elitidrotta med de problem som faktiskt kan tillkomma.
Jag ser inget problem med enskilda individer som identifierar sig som kvinnor som tävlar i elitnivå. Vi har haft en i allsvenskan i många år, men det är stor skillnad både i ekonomi och ära att tävla i allsvenskan och att delta i OS, och jag SER absolut möjligheten i ett kommande problem som totalitära stater kan använda sig av för homosexuella om det skulle bli vanligare. Att folk som tvingas genomgå ett könsbyte alltid mår dåligt som du skriver är egentligen ingen ursäkt. Det skiter en stat som till exempel Nordkorea (men det finns nog stater jag tror skulle kunna vara värre men Nordkorea är ju den stat som tagits upp av dig som exempel) i. De folk som inte följer regimen och det som bestäms åt dem och "mår dåligt" försvinner ju helt enkelt i en sådan stat, oavsett vad de gör uppror om. Som sagt, jag förutsätter att det är en riskbedömning gjord på det.
Frågan är svår. Jag känner bara en person som är trans och vill idrotta men inte får det, hon identifierar sig som kvinna men har inte gjort könskorrigering där nere så att säga (om hon går på hormoner etc vet jag inget om men jag antar det), där har förbundet stoppat eftersom hon inte gjort en total könskorrigering men ändå identifierar sig som kvinna (hon liksom den som Roheryn har följt har dock tidigare identifierat sig som man, det är en person jag växt upp med), rätt eller fel? Hon tycker det är fel såklart, att hon ska få tävla mot kvinnor. Det juridiska könet är ju trots allt kvinna, anser hon.