Kan ni ha godis/chips obevakat på soffbordet?

Sv: Kan ni ha godis/chips obevakat på soffbordet?

Selma tar aldrig mat (alltså varm mat, på tallrik)

Mackor har hon tagit några gånger, och kvarglömt lösgodis.

Så om jag ställt fram lite saker och sen måste gå och hämta något så springer jag så fort jag kan, haha :D

Men hon tar aldrig när man sitter där.. och de gånger jag har kommit på henne har hon sprungit iväg, så hon vet nog.. :)

Min hund är totalt mat galen,han äter allt förutom lök, isbergs sallad och fläsk.

Men ALDRIG har eller skulle han "sno"från bordet.
Jag kan utan att tänka på det eller vara orolig lämna tallrikar med mat eller skålar borden utan att han tar det.
Även om jag lämnar huset.

Kan även sätta ner det på golvet och han väntar på ett varsegod.
Dock skulle han nog äta upp det om jag gick ur huset.

Min BC-korsning är fullständigt hopplös när det gäller just soffbordet. Det är liksom i "perfekt" höjd för henne att bra "nappa" åt sig det som finns där. Aldrig när vi är där utan enbart när hon råkar bli ensam där inne...:smirk:

...men, när hon kom slet hon åt sig allt på bänkar och bord m.m. Det har hon lagt av med så jag kan ha söndagssteken på bänken utan att den försvinner;)...men soffbordet är kört:cool:

Hunden är det inga problem med. Det är snarare katterna som ska upp på bord och sno diverse ätligheter. :devil: :D

Ja faktiskt, alla 3 (till och med valpen) respekterar det, även när vi inte är hemma :) ibland ligger det en halväten ostbågspåse på tidningshyllan under soffbordet utan att någon rör den :smirk:

Jag kommer ihåg ett tillfälle när min ena son skulle duka av efter maten, som vi ätit framför TV:n, han "glömde" fatet med biffarna som stod längst ut på kanten närmast soffan, vilket jag inte upptäckte innan jag gick och la mig, lilltjejen kom inte in och la sig hos mig som hon alltid gör annars utan låg och smågnydde i soffan, jag trodde hon blivit dålig i magen eller något, så jag gick upp flera gånger på natten för att släppa ut henne i trädgården, sista gången jag var uppe gick hon inte ut, hon tyckte nog jag hade lite märkligt beteende, hon ville ha biff och jag gick och öppnade dörren varje gång hon gnydde :confused:

På morgonen låg hon kvar i soffan och biffarna låg kvar på bordet, ganska otroligt, hon fick en av biffarna då.....

Valpen äter mer än gärna allt han kommer åt från bord och bänkar.Han är ett matvrak:D

*kl*

Min gamla äter allt hon kommer över, speciellt nu när hon är dräktig. Då är man ju hungrigast i hela världen och bara MÅSTE äta hela tiden. Så för henne vågar jag inte lämna något obevakat, däremot kan jag lämna mat på soffbordet när jag är kvar i huset i vanliga fall. Glömde av mig häromdagen och lät tallriken med makaroner stå kvar på bordet, vad ser jag genom dörren? Jo en liten Norfolkterrier som promenerar upp på soffbordet!

Den lilla skulle aldrig få för sig att sno något, hon är så grymt kräsen. Dessutom mkt mer väluppfostrad :angel:

Ja, absolut. Vi lämnar grejer framme över natten också. Även besökarens hunds mat låter han bli nattetid trots att han så gärna vill smaka.
Tidigare, när hunden var understimulerad, så kunde man inte ens lämna en urskrapad stekpanna på bordet, den låg en em bakom tv:n när jag kom hem från skolan. :smirk:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 677
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 670
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 941
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar