Kan nån hjälpa mej!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare starlet77
  • Startdatum Startdatum
S

starlet77

Jag ska åka o visa mitt sto på premiering i slutet av augusti, men jag har aldrig vart på nåt sånt innan. Nån som har något tips på hur man ska se ut, både själv o hästen, hur man visar den på bästa sätt, regler som gäller m.m.
MYCKET,MYCKET TACKSAM FÖR MINSTA LILLA SVAR!!!! :)

Beror lite på vilken ras det är...

Men själva visningen är densamma. Du börjar med att ställa upp stoet när det är er tur. Hon ska stå med öppen sida dvs så alla fyra ben syns. Domaren går runt och tittar på henne och ber dig sedan skritta, när domaren säger vänd så vänder du henne från dig och skrittar ner. Sen samma sak i trav och sedan ställer du upp henne framför domaren igen. Domaren brukar säga exakt hur du ska göra så du behöver inte vara orolig. :)

Sen ska hon mätas också om du inte har giltigt mätintyg. Regler brukar finnas med i propositionerna.

TACK så mycket....
Hoppas att det är en snäll domare då som har lite förståelse för en sån som jag...!! :o
Det är ett halvblod föressten.

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 264
Senast: Gunnar
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 221
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar