Kan man tvätta Olympic-skydd

Blueberry

Trådstartare
... i tvättmaskinen?
Eller går de sönder då?

ver_olympic_fr_200.jpg

Sv: Kan man tvätta Olympic-skydd

Självklart! Tvättar alla mina skydd i maskinen, de blir inte helt rena annars. Tvätta i 30 grader, det räcker och sliter inte på skydden.

Jag har sådana fast carbon gel, och dom ska man INTE tvätta i maskin.
Men det kanske bara gäller det stötdämpnade materialet i den sorten..

På ett av mina gamla jobb så gick ett sådant skydd sönder i tvätten.

Hej och hå, vilken underbar grammatik...

Senast ändrad:

använder mina carbon gel bara på tävl. o tvättar dom alltid i maskin efter, o de har blivit ganska många ggr, o dom ser precis likadana ut fortf. !!
möjligtvis att dom blir lite gråa till slut på insidan/stryksidan (alltså där dom slår i) men med lite svart skokräm ser dom ut som nya igen!!!

Ser du insidan på dom också?
Jag tror att det är det stötdämpande inuti som förstörs.

Så sa iaf personalen när jag köpte mina.

jag har vart återförsäljare åt EQL o informationen vi fick va att alla skydd kan tvättas i maskin...

Liknande trådar

Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 983
Senast: Krålus
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
478
Senast: Smulu
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 350
Senast: hollypolly
·
Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 156
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar