purity_666
Trådstartare
Fast det är en sak att man kan behöva förklara att man inte får bryta kvistar, det är ju en sån där grej som folk kanske inte känner till. Att man inte ska följa efter människor och tjata på dem, att man inte ska säga till äldre damer att imorgon måste de komma tillbaka med x hundra kronor, det har ingenting med bristande information att göra. Jag tror knappast att de som beter sig så TROR att det här är helt okej och nåt man ens gör i deras egen kultur, det är väl bara nåt man gör för att man tänker att det kan leda till att man får pengar och man helt enkelt inte bryr sig så mycket om det skrämmer någon.
@purity_666 Har ni ingen centrumvakt eller nåt?
Nej, det här är alltså en liten, liten håla, fast största inom kommunen. Det finns ett ICA och ett COOP. 2 pizzerior, en mack, bolaget och några frisörer. Det finns polisstation och det är väl folk där 2-3 halvdagar i veckan typ.
Det är svårt att hitta vilket gäng någon tillhör, om de tillhör något. Mannen vid ICA har funnits där sen i somras minst. Han sitter alltid där.
Vid COOP har det bytts folk. Ibland är de två. De berättar att de ska åka hem och då kommer någon ny. Den här killen är den enda av dom som betett sig illa. Hela han känns skum. De andra har pratat med oss så gott det går. Fått fram att de haft familj hemma, eller saknat sin mamma typ. Den här killen pratar inte, han kommer in, tar ett varv i butiken och går sen ut. Flera gånger om dagen. Han har varit här i omgångar.
Jag ville nog mest veta om hans beteende går över gränsen såpass att polis kan kopplas in. Då tänker jag att de får fixa fram tolk och ha samtal med honom.
Det är ju svårt för att det är en så liten ort. Det blir svårt att undvika honom. På större ort kan man ju gå andra vägar, undvika att gå just där. Synd om det ska drabba den affären också. Tack och lov har de två ingångar så folk kan välja att gå in från andra hållet.
Jag tycker synd om tanterna. Jag är inte rädd för honom men han är klart obehaglig. Jag skulle inte uppskatta att möta honom i mörkret utan folk närvarande. Inte när han inte drar sig för att "utpressa" tanter mitt på dagen land folk.