Kan man få bort fixering på bilar?

purity_666

Trådstartare
Min hund jagar bilar. Han kastar sig efter dom. Jag kan kontrollera honom om jag sätter honom och har godis, då kastar han sig inte, men annars gör han det. Han rymde en gång och jag hittade honom mitt på en 70-väg jagandes en bil med andra bilar bakom sig. Jag kan alltså aldrig ha honom lös för han skulle antagligen bli påkörd. Jag har honom t.o.m kopplad när vi ska ut till bilen, typ 20 meter.

Avståndet spelar inte heller någon roll. Vi gick på ett gärde idag och hade väl 4-500 meter upp till vägen. När bilar passerade där borta fixerade han på dom och kastade sig. Det känns lite tröstlöst och väldigt farligt.

Tror ni man kan bli av med beteendet? Såpass så jag kan ha honom lös på gärden där man ser bilar men de är ett par hundra meter bort, eller är det bara att glömma? Som sagt, när vi går längs väg och de passerar oss kan jag sätta honom, ställa mig själv framför honom så jag blockerar vägen och mata med godis. Då kastar han sig inte. Traktorn som bonden kör här på gården är han helt vansinnig på.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 024
Senast: Liran
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 174
Senast: Jadzia
·
Hundträning Igår var vi på första gången för Milou på agilitykurs. Själva momenten gick väldigt bra, han är ju snabbtänkt och vi har jobbat på...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka