Kan man bo i Malmö?

Det är ju framröstad att vi ska betala skatt Dock blev ingen någonsin tillfrågad om man ville betala för flyktingarnas uppehälle och deras anhöriga och alla barn dom skaffat och skaffar o rasande fart.
Nä, jag blev aldrig tillfrågad om att betala för barn när jag föddes. Jag vill inte betala för barn, inte heller för rasister och nazister som sitter hemma med pensioner eller sjukpensioner som anser att kvinnor och icke-etniska svenskar ska få det sämre enbart pga att de är kvinnor eller har annan hudfärg.
 
Att säga till Kalle att jag inte orkar lyssna på honom är faktiskt både otrevligt och en rätt kraftig härskarteknik. Särskilt om jag infogar att jag tycker att allt han säger är sagt innan och att han inte tillför något.

Vi ser helt enkelt olika på hur man uttrycker sig.

Nej, nu har du fel.
Men fragan var inte om det ar ett trevligt satt att uttrycka sig, fragan var om nagon i traden blivit tystad.
Man kan definitivt vara otrevlig utan att for den sakens skull tysta nagon.
Jag har inte pa nagot satt uttryckt mig om diskussionston, men om vi ska varna om demokratin ar det viktigt att man inte blandar ihop olika begrepp och fragor. Alltsa, att vara otrevlig ar inte ett hot mot demokratin, att tysta manniskor daremot, det ar ett hot mot demokratin.
 
Nä, jag blev aldrig tillfrågad om att betala för barn när jag föddes. Jag vill inte betala för barn, inte heller för rasister och nazister som sitter hemma med pensioner eller sjukpensioner som anser att kvinnor och icke-etniska svenskar ska få det sämre enbart pga att de är kvinnor eller har annan hudfärg.
Du har precis som alla andra röstat eller inte röstat om du är över 18. Och villkoren för dom olika partierna står med.
 
Nej, nu har du fel.
Men fragan var inte om det ar ett trevligt satt att uttrycka sig, fragan var om nagon i traden blivit tystad.
Man kan definitivt vara otrevlig utan att for den sakens skull tysta nagon.
Jag har inte pa nagot satt uttryckt mig om diskussionston, men om vi ska varna om demokratin ar det viktigt att man inte blandar ihop olika begrepp och fragor. Alltsa, att vara otrevlig ar inte ett hot mot demokratin, att tysta manniskor daremot, det ar ett hot mot demokratin.

Vänta nu här. Vad menar du skulle vara avsikten att be någon avstå från att säga sin mening med hänvisning till att jag tycker allt framkommit innan? Om det INTE är för att få någon att avstå från att säga sin mening.
 
Ja den kommer säkert räddas av flyktingarna precis som allt annat ;) Sverige behöver invandringen ta hit resten av arabvärlden också. Och strunt i dom riktiga barnen som svälter ihjäl i resten av världen.

Dina inlägg i denna tråd är helt sanslöst fruktansvärda ang. dina rasistiska åsikter. Och JA - det är rasistiskt att uttrycka en sån syn på samhället och samhällen och olika människor som du har gjort här i tråden!
 
Dina inlägg i denna tråd är helt sanslöst fruktansvärda ang. dina rasistiska åsikter. Och JA - det är rasistiskt att uttrycka en sån syn på samhället och samhällen som du har gjort här i tråden!
Nej det är det inte det kallas att ha tröttnat på att Sverige prioriterar bort oss svenskar .
 
Du kallar vissa barn för riktiga barn, skäggbarn osv, samtidigt som du motiverar dig med saker som väldigt tydligt klargör din stora brist på fakta. Jag har rapporterat dina fruktansvärda inlägg!
Det är ren fakta går inte bli mer tydligare . Men vänta du till resten av Sverige blivit som Malmö får du se om du fortfarande känner samma.
 
Inte för att gå ännu mer OT och @Lovisaleonora problemet med migrationstrådar vilket du säkert sett själv är att de helt urartar. För att klargöra så handlar den här tråden redan om migration och integration och har gjort det från första början IMO, särskilt med tanke på den tillspetsade trådtiteln som TS själv refererar till.

Från Somalia och Afghanistan har det varit mest ensamkommande pojkar. Från Syrien har merparten varit familjer. Irak och andra länder mer blandat.

@Lyraolissy jag har varit med och röstat fram de partier som beslutat att vi ska betala skatt och finansiera militären och barnfamiljer, liksom röstat fram samma partier och politiker som har beslutat att följa FN:s konventioner om mänskliga rättigheter och Flyktingar. Samma politiker som beslutat om de lagar som reglerar migration till Sverige.

Jag kan inte välja att mina skattepengar ska gå till migration och mottagande av nysvenskar och inte militären, lika lite som du kan välja att dina skattepengar ska gå till militären eller vad du prioriterar och inte migration och mottagning.
 
Nu är jag ute på tunn is, men kan vi kanske låta den invandrarpolitiska diskussionen ligga på annat håll (ny tråd?) och nöja oss med ursprungsfrågan som handlar om Malmö och varför/varför inte man/en/någon vill/inte vill flytta dit?
Den frågan har ju bland Malmös belackare haft en underton av främlingsfientlighet genom hela tråden. Och så då nu senare blivit helt öppet rasistisk.
 
Jag har inga barn. Jag vill slippa subventionera alla skolor och dagis och fritids. Det borde föräldrar göra. Jag vill inte ha någon militär. Jag vill inte betala skatt för det eftersom jag är pacifist.

Det är ju framröstad att vi ska betala skatt Dock blev ingen någonsin tillfrågad om man ville betala för flyktingarnas uppehälle och deras anhöriga och alla barn dom skaffat och skaffar o rasande fart.
Ser du inte bristerna i logiken?

Politiker (alltså svenska folket genom valda representanter) bestämmer över villkoren för flyktingar och hur mycket skattepengar som går dit, här blev du inte tillfrågad genom valsedeln.
Politiker (alltså svenska folket genom valda representanter) bestämmer över villkoren för försvar, och barnomsorg och hur mycket skattepengar, här menar du att du inte blev tillfrågad

Var ser du skillnaden mellan framröstad skatt för att täcka olika kostnader i samhället? Hur kan vissa vara framröstade som politikerna beslutar om men inte andra. Handlar det inte mer om dina känslor än hur det faktiskt ligger till?
 
Nu är jag ute på tunn is, men kan vi kanske låta den invandrarpolitiska diskussionen ligga på annat håll (ny tråd?) och nöja oss med ursprungsfrågan som handlar om Malmö och varför/varför inte man/en/någon vill/inte vill flytta dit?
Jag håller med. Det är skillnad på att prata om brist på integration i Malmö och ren rasism, som tråden urartat i.
 
Det jag undrar är hur det kommer sig att en stad av Malmös storlek och det geografiska läget inte klarar av att bära sig själv skattemässigt? Det är verkligen ett mysterium för mig. Jag kan förstå att städer i glesbygden behöver tillskott för att kunna upprätthålla välfärd osv men hur kan Malmö inte lyckas?
 
Jag är uppvuxen i Malmö och har valt att flytta därifrån.

Inte utav rädsla, utan av arrogansen och hopplösheten många Malmöbor verkar känna.
Varje människa sköter sitt. Man hälsar inte på sina grannar. Man säger inte till om någon beter sig illa. Man bryr sig inte heller om att man själv skulle kunna uppfattas som stökig. Jag har min bubbla, och andra sin. Den är jäkligt svår att spräcka

Innan jag flyttade bodde jag mellan Lindängen och Nydala där jag är uppväxt
Största problemet i trappen var den etniskt svenska familjen med låg socioekonomisk status och 6 ungar. Ungarna skrek och bankade på grannarnas dörrar när de var uttråkade, och familjens två kampshundsblandningar kunde komma lösspringade lite vind för våg. När deras ena hund rök ihop med min hund för första gången konfronterade jag dem, men då var allt invandrarnas och socialens fel, ungefär.

Min 70-åriga mamma bor kvar i samma område. Hon har bott i området i 35 år, och har ändå varit den som vågat säga ifrån. Det gör hon inte längre, hon orkar inte. Varje dag hittar hon ciggfimpar och vassa föremål på sin lilla marklägenhetstomt. Hon bor granne med ett dagis, där ungarna kastar leksaker och skriker åt hennes hundar. Personalen orkar inte säga till barnen. Mamma kan inte vara ute på sin tomt på dagtid.
Värst var nyligen då hon skulle ut i köket och fylla på kaffekoppen, och en främmande man stod i hennes hall.
Men morsan tuffar på, i sin bubbla. Det är inte lönt att flytta till något annat område, för allt hon har råd med är likadant.

Jag är absolut inte rädd för att besöka Malmö, men jag skulle aldrig flytta tillbaka.
(Dessutom så ska man inte bo i Malmö med hund. Min hund blev påhoppad 5 gånger utav lösspringande hundar)
 
Jag kan inte välja att mina skattepengar ska gå till migration och mottagande av nysvenskar och inte militären, lika lite som du kan välja att dina skattepengar ska gå till militären eller vad du prioriterar och inte migration och mottagning.
De tankarna om man skall kunna välja vad man vill betala skatt till börjar dyka upp lite här och där tycker jag, lyssnade till ett program i radions P1 för en tid sedan, om det var filosofiska rummet kanske, där en person förde fram just det.
 

Liknande trådar

Tjatter I dagsläget bor vi i ett mindre samhälle, tråkigt klimat (både kallt och osocialt) med väldigt dåligt utbud av det mesta. Vi vill...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 182
Senast: Otherside
·
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 601
Senast: kolblakkur
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 439
Senast: Queen
·
Hemmet Jag skulle egentligen helst vilja flytta tillbaka till Malmö men kom på idag att jag har typ 11-12 års kötid på hyresrätter i Lund...
2
Svar
24
· Visningar
4 402
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp