Har du fått solsting? Vilka då politiska åsikter?? Var har jag skrivit nåt om det??
Jag citerade en nationalekonom. Dina åsikter skiter jag i men ska du polemisera så gör det med fakta.
Ja vaaar har du någonsin i någon diskussion skrivit om det .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du fått solsting? Vilka då politiska åsikter?? Var har jag skrivit nåt om det??
Jag citerade en nationalekonom. Dina åsikter skiter jag i men ska du polemisera så gör det med fakta.
Nej jag är inte särskilt rädd men tycker det är sorgligt att Sverige slutar som det gör.
Det är väl ganska självklart, att invånare som inte är beroende av bostadsbidrag, subventionerad sjukvård, barnbidrag etc i högre utsträckning röstar mer höger? Och att invånare som inte har någon nytta av sänkt småföretagarskatt, att arvsskatten försvinner, RUT och ROT-avdrag i gengäld röstar mer vänster. Vi människor röstar ju sällan utifrån något större perspektiv, utan utefter vad som gagnar just mig, i min vardag.Att det bor många höginkomsttagare där som betalar väldigt mycket skatt vilket resulterar i att kommunen har höga skatteintäkter trots låg kommunalskatt och dessutom har de få bidragstagare?
En annan gemensam nämnare tror jag är att de är alla borgerligt styrda och välskötta. Konstigt nog (eller inte) så är många av de "bidragstagande" kommunerna inte lika välskötta och ofta S-märkta vilket kan förklara varför det var S som "hittade på" utjämningssystemet.
Det är väl ganska självklart, att invånare som inte är beroende av bostadsbidrag, subventionerad sjukvård, barnbidrag etc i högre utsträckning röstar mer höger? Och att invånare som inte har någon nytta av sänkt småföretagarskatt, att arvsskatten försvinner, RUT och ROT-avdrag i gengäld röstar mer vänster. Vi människor röstar ju sällan utifrån något större perspektiv, utan utefter vad som gagnar just mig, i min vardag.
Ja vaaar har du någonsin i någon diskussion skrivit om det .
Det är väl ganska självklart, att invånare som inte är beroende av bostadsbidrag, subventionerad sjukvård, barnbidrag etc i högre utsträckning röstar mer höger? Och att invånare som inte har någon nytta av sänkt småföretagarskatt, att arvsskatten försvinner, RUT och ROT-avdrag i gengäld röstar mer vänster. Vi människor röstar ju sällan utifrån något större perspektiv, utan utefter vad som gagnar just mig, i min vardag.
Förutom i USA där Trumps anhängare kommer delvis från de grupper som förlorar mest på hans politik.
"Direktörsjobben" behöver nödvändigtvis inte ligga i Täby eler Danderyd. "Direktörerna" bor däremot antagligen där och inte i t ex Botkyrka eller Södertälje. Man skattar ju i den kommunen man är forlkbokförd i och inte i den kommunen man har sin arbetsplats i.
Eller tror dig veta. Eller dina fördomar säger såSåklart inte men just dessa kommuner som nämndes vet jag är välskötta. Jag vet också att t ex Malmö inte är särskilt välskött.
Bingo, man skattar i en kommun och medan en annan kommun får bekosta infrastruktur, service och jobba för att få ett bra företagsklimat mm. Man kan säga att vissa kommuner åker snålskjuts på andra
Eller tror dig veta. Eller dina fördomar säger så. Jag har inte tillräcklig insyn för att avslöja korruption och oegentligheter i någondera kommunen och jag betvivlar att du har det och knappast har du resurser att göra en kvalitativt okej jämförelse heller skulle jag tro.
Jag skrev att Sverige inte är vidare demokratiskt längre. Inte att det inte var en demokrati (på fall enligt mig men ändå).
I dagens Sverige är det bara vissa åsikter som får höras och som premieras. Allt som ifrågasätter detta blir automatiskt klassats som rasistiskt eller på extremhögern. Så är det ju givetvis inte egentligen. En väldigt tråkig utveckling.
Jag undrar vad som hände med det i vänsterkretsar innan så känd talesättet "jag gillar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för dem"?
Och nej, jag är inte rasist. Är så trött på det uttalandet.
Mig veterligt är Sverige ett land där det är man har frihet att framföra vilka åsikter man vill. Det tillhör dock demokratin att även få tycka vad man vill om åsikterna.Jag skrev att Sverige inte är vidare demokratiskt längre. Inte att det inte var en demokrati (på fall enligt mig men ändå).
I dagens Sverige är det bara vissa åsikter som får höras och som premieras. Allt som ifrågasätter detta blir automatiskt klassats som rasistiskt eller på extremhögern. Så är det ju givetvis inte egentligen. En väldigt tråkig utveckling.
Jag undrar vad som hände med det i vänsterkretsar innan så känd talesättet "jag gillar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för dem"?
Jag skrev att Sverige inte är vidare demokratiskt längre. Inte att det inte var en demokrati (på fall enligt mig men ändå).
Så du menar att Sverige inte längre existerar eller åtminstone nästan slutat existera. Intressant rena domedags profetsian.Nej jag är inte särskilt rädd men tycker det är sorgligt att Sverige slutar som det gör.
Ja det förklarar mycket av vad du skriver.Nej, så klart jag inte har. Jag har bara random åsikter om en stad jag aldrig annat än hört namnet på![]()
Det vore intressant, rena döden för vissa kommuner.Superlätt ordnat, man får skatta där jobbet finns helt enkelt.
Nej det kommer inte från Voltaire det kommer from Evelyn Beatrice Hall och lyder "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."Hur premieras åsikter menar du? De 20 procent som röstar på rasisterna hörs ganska tydligt och står numera överallt på gator och torg som vilka politiker som helst och snackar skit om medmänniskor.
Att det finns människor som står upp och högljutt protesterar och engagerar sig när hatet breder ut sig - betyder inte att åsikterna inte får vädras. Bara att många andra inte alls håller med och tycker att det är viktigt att visa det.
Jag är så trött på offerkoftorna som tas på överallt bara för att man inte får gehör för sina ideer hos majoriteten. Så trött på offerkoftorna som direkt åker på och man börjar tala om PK.
Talesättet är inte ett något från vänsterkretsar för övrigt utan kommer från Voltaire, om än helt ändrat från det ursprungliga:
"Det står klart att en individ som förföljer en man, sin broder, därför att han har en annan åsikt, är ett odjur. "
Nej det kommer inte från Voltaire det kommer from Evelyn Beatrice Hall och lyder "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."