Kan man bo i Malmö?

Alltså varför gör man så? Slänger saker i buskarna osv? Jag kan bara komma till en slutsats, att man är helt jävla efterbliven.
Det värsta jag såg var när de tömt en hel lägenhet i buskarna bakom det vanliga sophuset. Där var en stor soffa, fåtöljer, garderob, sängar, matbord, stolar, bokhyllor och allt annat man nu har i ett hem. Högst troligen utburet mitt i natten så ingen skulle se.
 
Det värsta jag såg var när de tömt en hel lägenhet i buskarna bakom det vanliga sophuset. Där var en stor soffa, fåtöljer, garderob, sängar, matbord, stolar, bokhyllor och allt annat man nu har i ett hem. Högst troligen utburet mitt i natten så ingen skulle se.
Dom gör likadant i min stads slumområde . Ligger soppåsar blandat med sängar madrasser fåtöljer osv på gårdarna .ungdomarna kastade även sten på min kompis när hon skulle handla i affären och skrek svennehora.
 
Det värsta jag såg var när de tömt en hel lägenhet i buskarna bakom det vanliga sophuset. Där var en stor soffa, fåtöljer, garderob, sängar, matbord, stolar, bokhyllor och allt annat man nu har i ett hem. Högst troligen utburet mitt i natten så ingen skulle se.

Det där är ju en sån typisk sak som visar att man inte respekterar svenska lagar (eller svenska Samhället) alls. Gör man det dessutom mitt i natten så VET man uppenbarligen att man gör fel. De kunde väl bara sålt/skänkt bort skiten på blocket.
 
Dom gör likadant i min stads slumområde . Ligger soppåsar blandat med sängar madrasser fåtöljer osv på gårdarna .ungdomarna kastade även sten på min kompis när hon skulle handla i affären och skrek svennehora.

Jag bor i ett nybyggt ändå bättre område i Göteborg (det är liksom inte biskopsgården eller Angered) och här dumpade några allt de inte ville ha + allt sitt skräp från inflyttande utanför ingången till ett grannhus. Jag såg vilka det var och tog regnr. Hyresvärd fick uppgifter och skrev i extra nyhetsbrev att tas det inte bort omedelbart kommer de faktureras för borttagningen. Samma kväll var det borta. Och nej det var inte etniska svenskar som gjorde det.
 
Ja det är ju jättefint. Problemet är inte ’’de invandrarna’’ utan tex alla flyktingar som kommit som inte har jobb och som inte vill integreras i det svenska samhället och anpassa sig efter svensk kultur (tex inte bära hilbab, att man jobbar och lär sig svenska språket) eller respektera svenska lagar för man anser att man sköter det själv inom klanerna i något slags parallellsamhälle, det är jävligt läskigt med deras egna hittepå-samhällen.

Sen har vi inte råd att hjälpa alla, så är det bara. Och straffen för alla brott borde skärpas. Jourdomstol som i Danmark med ett års fängelse direkt om du tas med ett vapen. Perfekt ju.
Min kommentar om äldreomsorgen gällde det inlägg som påstod att äldreomsorgen höll på att gå under pga invandringen.
 
För man gör så i många andra länder. Dvs inget konstigt för dom att göra så.

Ja jag vet, men så gör vi inte här och det tror jag alla vet. Om inte annat borde avsaknaden av sopor från andra vara en ledtråd. Lite som att jag åker till saudi och vägrar skyla mig för så gör jag inte i Sverige så jag gör vad jag vill i hela världen...
 
Jag bor i ett nybyggt ändå bättre område i Göteborg (det är liksom inte biskopsgården eller Angered) och här dumpade några allt de inte ville ha + allt sitt skräp från inflyttande utanför ingången till ett grannhus. Jag såg vilka det var och tog regnr. Hyresvärd fick uppgifter och skrev i extra nyhetsbrev att tas det inte bort omedelbart kommer de faktureras för borttagningen. Samma kväll var det borta. Och nej det var inte etniska svenskar som gjorde det.


Ja respektlöst :/
 
Min kommentar om äldreomsorgen gällde det inlägg som påstod att äldreomsorgen höll på att gå under pga invandringen.
Ja den kommer säkert räddas av flyktingarna precis som allt annat ;) Sverige behöver invandringen ta hit resten av arabvärlden också. Och strunt i dom riktiga barnen som svälter ihjäl i resten av världen.
 
Jaså, du tycker inte att nedanstående är att förklara att fortsatta inlägg från sidan som inte representerar den egna åsikten är oönskade? För det tycker nämligen jag.
Snyggt av dig att klippa i mitt inlägg så att delen där jag skriver att "Men visst, jag kan inte styra över trådar mer än du kan och finns det folk som orkar dra det här några varv till står det dem naturligtvis fritt att göra så. Men jag orkar inte." försvinner.

Jag gör det alltså väldigt tydligt att jag inte orkar diskutera det här längre. Och jag har tidigare gjort det tydligt att jag tycker att ämnet känns färdigdiskuterat från båda sidor. Jag försöker inte tysta någon, annat än mig själv (och där ser vi hur bra det gick med den saken). Jag bara delar med mig av min åsikt vad gäller hela den här diskussionen.
 

Liknande trådar

Tjatter I dagsläget bor vi i ett mindre samhälle, tråkigt klimat (både kallt och osocialt) med väldigt dåligt utbud av det mesta. Vi vill...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 273
Senast: Otherside
·
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 692
Senast: kolblakkur
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 505
Senast: Queen
·
Hemmet Jag skulle egentligen helst vilja flytta tillbaka till Malmö men kom på idag att jag har typ 11-12 års kötid på hyresrätter i Lund...
2
Svar
24
· Visningar
4 528
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp