kan jag gå på fest fast dottern är förkyld

Sv: kan jag gå på fest fast dottern är förkyld

Fast det är väl inte så jätte konstigt?
Om hon nu var orolig att något skulle hända ville hon väl vara vid sina sinnes fulla bruk och kunna ta sig till sjukan om det nu var det hon var orolig för.
Och så kan det ju vara lite jobbigt att ta hand om en sjuk, grinig och lessen unge som inte mår bra, så hon kanske ville kunna ta sig hem snabbt om pappan inte orkade med allt själv?

Nu var det ju tydligen bara en förkyldning och barn har ju oftast högre feber än oss vuxna men ändå.

Jag undrade faktiskt också om du skämtade. Nu gick du ju ut och det var ju bra, men varför du valde att inte dricka något förstår jag inte om du dricker alkohol i vanliga fall när du roar dig vill säga. Pappan var ju hemma med ditt barn ju. Pappan är väl fullt kapabel att ta hand om barnet? Om barnet skulle bli allvarligt sjukt kunde han ju köra barnet till sjukhus lika bra som du.

Eh pappan var hemma med ditt barn? Ursäkta mig men blir lite körkrädd här. Det heter väll pappan var hemma med ERAT barn iaf.

Bra att du gick ut. Mamman har oftast ett helt annat synsätt på att gå ut när man har barn än vad pappan har. Du har ett helt annat band mot fadern och det är någonting som måste tränas bort. Tror även att samhället ställer till lite gran här oxå. Det är mycket mer tillåtet att mannen går ut när man har små mot för vad det är för modern.
Om man välder att dricka eller inte förstår jag inte varför det klagas på vill man inte så vill man inte och jag anser att sådant bör respekteras.

Klart du ska gå! Barnet är hemma med en förälder, inga bekymmer på jorden! Om det hade handlat om att lämna till barnvakt och gå på fest hade läget varit ett helt annat, jag hade inte velat lämna bort något av mina barn om de vore sjuka.

Jag menar att pappor går på det dom tänkt även om barnen är sjuka medan vi mammor tvekar om vi ska gå. För mig är det lika självklart att jag går på mitt planerade som pappan går på sitt planerade. Det som kan få mig att tveka på om jag ska gå nykter eller ej är att mina barn är så förbenat mammiga när de är sjuka, speciellt när jag har varit ute och verkligen behöver sova, inte att mannen är sämre på att ta hand om våra barn.

"Vi mammor"? Tala för dig själv är du snäll. Jag och min sambo känner och agerar likadant i den här frågan.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 872
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 467
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5