Kan inte hålla sig.

Sv: Kan inte hålla sig.

Förlåt :angel:

Lady_vip: Jo, det framkom så. Jag verkar anta att alla här är tjejer, vet inte varför :D

Belethien: Ja, jag läser inte alla trådar och inlägg här på Bukefalos - inget jag tror någon annan gör heller, dvs. det är i princip omöjligt för alla att veta vilka som funnits här länge, om man är pantad eller inte (och vem bestämmer det?) osv. Dessutom tycker jag inte det spelar någon roll, man blir aldrig fullärd och även den som har mycket erfarenhet kan lära sig något nytt. Tycker heller inte man ska behöva anpassa sina svar efter vem som frågar - det kvittar väl.

Man kanske skulle kunna göra en lista över vilka som är för erfarna för att behöva ta emot kritik/förslag/råd från mindre erfarna Bukare, så de nya inte råkar komma och tro att de är nåt.

Men... jag sa att VISSA av dem som svarat vet vem människan är. Du omfattas inte av det. Varför fortsätta. Ingen är fullärd men det är skillnad på att spekulera om djurplågeri jämfört med ex. "du kör inte rätt träningsmetod av hund enligt mig".

Att så envetet försvara behovet av att vara onödigt taskig mot någon förstår jag inte!

Det var ju just av den anledningen att jag fråga om råd och lite mer kött på benen innan jag fot till vet. En sån som mig skulle dom kunna kör med fullständigt efter som jag har noll koll. För det är solklart min svagaste sida när det kommer till hund . Just sjukdomar för jag har har haft kanon friska hundar innan.

Men det jag är duktig på är dressyr och läsa hund och som jag skrev att han hade inte ont för det hade jag märkt på han. Så det stämde bra för jag känner min hund vi har kamperat i vått och torrt i snart 11år.

prostatan var knappt nåt svullen alls utan en mild inflamation hade han i den. Urinet såg riktigt bra ut. Han var pigg och glad och och drog runt mig där på stationen, charma tanterna på kliniken för han var så glad och trevlig. Så vi gjorde kemisk kastration och återbesök om 2v för och se så om inflamationen lagt sig.

Veterinären tyckte annars han såg fin ut lite tunn men inte så konstigt med så lite mat intag på en vecka men idag sket han mycket bättre och nu kan jag börja ge han full dos igen.

Kul att han mår bättre!

Vill gärna säga att jag var en av dem som sa "åk till vet". Jag hade absolut ingen avsikt att vara taskig, utan menade det som ett gott råd. Problem med kisseriet brukar inte ordna sig av sig själva.

Ingen fara Hellas. Förstod det!

Jag har inte tagit åt mig för som sagt jag känner min hund bäst och ser om han mår dåligt.

Jag har aldrig försvarat ett behov av att vara taskig. Jag anser mig inte heller ha varit taskig. Gör du? Och var i så fall?

PIRU: Skönt att hunden mår bra!

Var i går och ultraljuda prostatan för och se om allt gett resultat den såg kanon fin ut samt att han faktiskt på äldre dar gått upp några kg säkert tack vare kastrationen vi gjorde.
Så nu ser han kanon fin ut för att vara snart 11år.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 110
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·
Hundhälsa Hej, Jag behöver råd angående min border collie som har världens känsligaste mage 😭 Han är 5 år, och har ibland fått riktigt dålig...
Svar
6
· Visningar
1 617
Senast: Dopy
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 069
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar