Sv: Kan han göra något?
Jag tolkar det som att pappan inte har något intresse för sin dotter, alls. Oavsett om Linduzz är där eller ej.
Jag menar, att inte bry sig om att barnet är ledset, inte vilja mata för att bebisen krånglar, inte byta blöja för att det är jobbigt osv osv. Vilken normalt funtad pappa låter sitt barn ligga på golvet och skrika för att det inte gör som man vill vid exempelvis matning?
Min sons pappa är verkligen ingen bebismänniska, och tycker att det är rätt så tråkigt när dom är små. Men han älskar trots allt sin son, och skulle aldrig få för sig att låta bli att byta en blöja när det behövs, för att Sebastian är krånglig vid bytet (Vilket han verkligen är numera).
Min poäng är, att om man bryr sig om sitt barn, så låter man det inte lida (Lite starkt ord kanske, men jag kom inte på något mer passande) medvetet, bara för att man inte vill umgås med mamman.
Men det är ju så att det hon skriver är hennes upplevelse, kanske är pappans annorlunda.
Vi vet inte riktigt hur det är, och att bara se det som att pappan är mindre vetande, utan empati, utam sympati, utan förmåga att förstå sitt barn utifrån det som skrivs är farligt.
Det är ju tyvärr så MÅNGA pappor blir behandlade av myndighter
Men TS skriver även att hon vill att pappan skall finnas för sitt barn och det är bra och sunt och dessutom alldeles rätt.
Hon verkar engagera sig för att göra så rätt hon kan och det skall hon ha beröm för.
Jag hoppas det löser sig på det allra bästa sätt för barnet OCH barnets föräldrar.
TS, se upp för att använda dig av ert barn som en hämd för pappans beteende mot dig (vill dig väl).
Det är så lätt att se det kortsiktigt.
Min erfarenhet är att det finns väldigt många föräldrar som har använt barnen som vapen för att de har blivit tex bedragna, men det slutar så ofta, så ofta att barnet i senare skede i livet väljer bort den föräldern som tog från deras rättighet till den endra föräldern.
Detta gäller ju självklart både när det är en mamma eller en pappa som tar sig den friheten.
Vill du prata av dig, se en annan synvinkel så får du gärna PM:a mig.
Vi kan prata på telefon om du vill ( jag är väldigt snäll, trots att mina ord kanske kan kännas lite jobbiga att läsa
)
Jag har ett stort engagemang kring detta.
BBIC = Barnens Behov I Centrum.
Läs gärna länken jag tipsade om ovan.
Detta är något som håller på att introduseras inom socialförvaltningen, på endel platser i Sverige har tjänstemän gått kursen/kurserna men långt från alla ställen.
Länken påvisar bara helt kort vad det innebär.
Sedan skall de som går kursen helst även förstå och jobba utifrån det.