Sv: Kan han göra något?
Varannan helg är för tidigt för ett barn på 7 månader. Barnet är för litet för att förstå att mamma kommer på söndag och hämtar.....
Hade vi pratat om en tvååring hade jag varit helt med på att det har å göra med kontakten till pappan och barnets mognad, men inte för ett 7 månaders barn.
Det sista du skriver menar jag är det viktigaste. Även jag uppfattar TS beskrivning som att pappan inte haft någon djupare kontakt med sitt barn, och jag är helt med på att det krävs mer än ett formellt faderskap för att ett barn skall känna trygghet hos en person.
Men med det sagt ifrågasätter jag ändå att använda barnets ålder som generellt mått på hur lämpligt det är att vara hos pappan exempelvis varannan helg, som jag uppfattade att du menade när du skrev att 7 månader var för tidigt. Det kanske är fel att göra diskussionen generell eftersom tråden handlar om just TS och hennes situation, men ett 7-månaders barn där pappan haft god kontakt och närhet med barnet kan jag inte alls se vara för litet för att tillbringa en hel helg med pappan.
Varannan helg är för tidigt för ett barn på 7 månader. Barnet är för litet för att förstå att mamma kommer på söndag och hämtar.....
Hade vi pratat om en tvååring hade jag varit helt med på att det har å göra med kontakten till pappan och barnets mognad, men inte för ett 7 månaders barn.