kan de hoppa?

A

amsan

hej jag undrar om shirehästar kan hoppa:confused: svara så fort som möjligt tack:rofl:

Sv: kan de hoppa?

visst kan de hoppa men det beror ju på hästen o inte rasen.

det finns ju halvblod som inte kan hoppa.

Klart de kan.
Men jag skulle inte göra det alltför ofta, och absolut inga höjder med tanke på hur många kilon de belastar på frambenen.,.

Alla hästar kan väl hoppa, frågan är väl snarare hur bra och hur högt... och hur gärna :rofl:

Hursomhelst, jag tror säkerligen att en shire kan hoppa :laugh:

*ser tidigare inlägg och håller med* man måste ju tänka på hur tunga dom är, och vad dom egentligen är avlade till att göra!

*KL*

Är det ingen med hoppande shire som kan slänga in en bild:laugh:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 401
Senast: MalanMjöl
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns en möjlighet att Sveriges Television kan förlora rättigheterna till sändningarna av världscupen i hoppning, eftersom FEI...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
Anläggning Funderar lite på sommaren och att bygga en beteshage. Har möjlighet att välja mellan impregnerade och oimpregnerade stolpar. Dom...
Svar
3
· Visningar
255
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar