Kamphundar!

Sv: Kamphundar!

Det är väl inte ovanligt att den stackars hunden inte kommer upp från grytet när det väl blir "in real life"?

Vore det vanligt skulle ingen släppa sina hundar i gryt!

Visst, det händer, men det är MYCKET ovanligt och då ska man ha otur med en hund som är korkad och överaggressiv.. Skulle det vara vanligt skulle det uppmärksammas mycket mer, tro mig..

Risken är btw större att hunden ska förolyckas av vildsvin än av rävar/grävlingar. Så är inte det djurplågeri också isåfall? Och rovdjursjakt? Ja, viltvård verkar vara djurplågeri allt sammans om man ska tänka på det sättet?!

Gilly

Ja, herregud :eek: Tänk på älg och björnhundarna också, vilka skador de kan få, för att inte tala om att de relativt lätt kan mista livet :crazy:

:cool:

*KL*

Det är lustigt om man tittar i dessa dokumentärer.. Titta på vilka människor som sysslar med detta? Whitetrash. Människor som inte har ett IQ på högre än 70. Inavlade och uppvuxna i sk. "mobile home". Avsaknad av empati och andra mänskliga egenskaper verkar som bortblåsta.

Kan inte för mitt liv förstå hur tjurfäktning, tuppfäktning och annat ens kan finnas på tapeten för en människa. Tjurfäktning borde ju ligga nära till hands för dessa machograbbar. Jag menar, tjuren vill ju slåss. Så att den får några spjut i sig.. Shit happens?

Jag kom att tänka på... dom kan ju bara använda hunden till en fight (ifall den inte vinner). Det måste ju vara jätte dyrt och ta lång tid att ta fram nya hundar hela tiden.De måste ju vara jätte mycket pengar till de inblandade för att de kan hålla på som dom gör. Ush för människor, man skämms ju.

Tydligen är det inte varje gång de dör, vissa gånger är det så jämnt att ingen av hundarna orkar döda den andra liksom:crazy:

Skulle gärna vilja se den. Jag tittar slaviskt på Animal Planet's Djurpolisen osv. så där är det ganska mycket men det är som ett hummande om hela saken om man ska säga. De kommer dit och typ gör tillslag men de visar aldrig som mer än så eftersom att det är censur på sådant.

Nej jag vet, och det är synd.

Men annars tycker jag att de programen är grymt bra, jag brukar titta så ofta jag kan...

Jag älskar dem! Däremot så tycker jag att det själv är konstigt då jag hatar djurplågeri. Såg ett avsnitt nu förra veckan då det var en kattsamlare som hade 150+ döda katter i en frys, han hade märkt dem alla med vykort där det stog namn, när de föddes och när de dog, anledning: han ville begrava dem när han hade möjlighet. Han hade ju typ hundratals levande katter också. Människor är bara förjävliga.

Nej jag tycker inte heller om djurplågare/eri, men det är fruktansvärt intressant att se vad det finns för människor faktiskt.
En hel buke idioter som inte borde få ha djur...

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 432
Senast: cirkus
·
T
Hästmänniskan Känner att jag måste få skriva av mej lite. Kopierar mitt blogg inlägg där det står vad som hände... "Nu sitter jag här i...
Svar
14
· Visningar
2 044
Senast: TifaStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund