Kamphundar!

dramatik

Trådstartare
Inatt såg jag en typ dokumentär om såna som ordnar hundslagsmål och föder upp kamphundar.
Fy vad sjukt säger jag bara.

Man fick även se hundar slåss och först fick man se två 10-månaders valpar slåss, det är ju helt sjukt.
Och sen när de äldre hundarna slogs hörde man hur ben krossades, tänder slogs ihop, blod rann och skinnbitar slets av.
Fy vad vidrigt.

Seb höll den löngsta matchen på i 45 min tror jag det var, men matchen avbröts då hundarna inte orkade mer, men den ena var halvdöd, så ägaren hällde vatten över den och sen el på det, men hunden dog inte helt så han tog in den i huset och gjorde slut på den, hur fick man dock inte veta.

Men gud vad jag blev illa berörd av att se detta, det är sjukt och vidrigt och såna människor borde verkligen inte få finnas.

Men iaf så fick det mig att börja fundera lite.

Finns det såna här verksamheter i Sverige?
Det är ju aldrig något man hör någonting om, men tror ni det förekommer?
Och vad tycker ni om det jag skrivit?
Någon som sett "dokumentären"?

Sv: Kamphundar!

Glömde ju skriva att jag tycker att det är så fruktansvärt synd om hundarna också, som lär sig att slåss till den ena dör...

Hundar som egentligen kunde varit fina sällskapshundar...:(

Tror inte jag sett just den dokumentären men på naturbruksgymnasiet jag gick på fick vi se en film samt ha en föreläsning om hundkamper och hundarna. Där hade de smygfilmat bla träning,tävling och hur man får fram en bra kamphund,dvs man sätter ihop valpen med en äldre hund som halvt om halvt biter ihjäl den,så nästa gång valpen träffar en annan hund och är lite äldre så blir den ju livrädd och reagerar med att försöka ha ihjäl den andra hunden för att överleva så att säga.

Det finns folk som har hundkamper i sverige också,dock i smyg så att säga, vi fick även se svenska filmer där man smygfilmat och sedan anmält. Men det är ju inget som sker öppet eftersom det är förbjudet.

Usch, stackars valpar, det är ju inte konstigt de blir så agressiva.

Nej självklart förstod jag att det inte sker öppet, men jag menade mest att det kan ju inte vara så himla stort här i sverige, för då borde man väl hört/sett mer av det?

Jag säger bara fyyyy f****n vad vidrigt,och förmodligen är det pengar & vadslagning oxå:mad:

Åh ja, det var flera stycken som satsade 1000 euro (tror jag det var) på 1 hund. Verkar vara en massa pengar inblandat, iaf i England

Har inte sett just den dokumentären (vilken kanal var det på? vet du om det går i repris?) men en bunt andra.
Bla. i en fick man se hur djurpolisen i USA gjorde ett tillslag, men tyvärr kom för sent och verksamheten var redan flyttad.
På en skrothög bakom huset hittade de en mängd hundkadaver, vårdslöst ditslängda när de förlorat matcherna. En hund hade inte vart helt död när de slängde dit den, och man såg hur den hade släpat sig ned från högen och en bit utpå gräsmattan innan den gett upp.
De hittade väggarna till "pitarna", i träfaner, men blod som stänkt upp hela vägen, stora rivmärken i träet där den förlorande hunden försökt ta sig upp och ut för att fly.
:cry::mad:

Den gick på tv 4 fakta.

Man fick se kamper från Finland, där var piten helt ny, efter 1 slagsmål var hela röd :cry:

Jag fattar inte att de inte slog ihjäl hunden istället för att först ela den. Fyfan för mänskligheten

Nej fy, det var riktigt lågt tycker jag.
De kunde låtit den dö på ett vettigt vis iaf.

Och sen alla de stackarna som knappt hade skinn kvar under halsen då, det såg förjävligt ut.

Nej stackars hundar, jag fattar inte att man kan tycka att det ens är kul att titta på, jag blev bara spyfärdig:(

Fy vad hemskt. Tur man inte kollade. MEN ärligt talat så är det ENORMT mycket svenskar som sysslar med denna sk 'sport*...och då UTOMLANDS. När svennen åker utomlands tappar den all besinning och hänger med på än det ena och än det andra. Det är tuppfäktning, tjurfäktning och hundkampning om vart annat. MEN nu ska jag hårddra en sak, Sverige sysslar LAGLIGT med nästan samma verksamhet, dock inte kampandes hundar, men GRYTJAKT. Detta djurplågeri är fullt tillåtet i dagens Sverige. Och dessa grytprov/träningar, hålla ett x antal djur fångna för att utöva stressande prov ?!!! Att använda samma djur ett femtiotal gånger under en säsong anses som grovt djurplågeri.

Mänskligheten är dum, dummare dummast.

Jag kom att tänka på... dom kan ju bara använda hunden till en fight (ifall den inte vinner). Det måste ju vara jätte dyrt och ta lång tid att ta fram nya hundar hela tiden.De måste ju vara jätte mycket pengar till de inblandade för att de kan hålla på som dom gör. Ush för människor, man skämms ju.

Jodå, det förekommer även i Sverige.
Tror det var i Göteborg som polisen gjorde " ett beslag", fanns film också.

Visst förekommer det i sverige, både varianten där folk träffas i en skogsdunge bortanför höghuset och de mer "seriösa" kamperna. Men de "seriösa" kamhundarna ser man inte på stan direkt. De kan ha hundratals ärr över ansiktet och framkroppen, trasiga öron och trasiga tänder.

Jag har sett omhändertagna sådana.

, Sverige sysslar LAGLIGT med nästan samma verksamhet, dock inte kampandes hundar, men GRYTJAKT. Detta djurplågeri är fullt tillåtet i dagens Sverige. Och dessa grytprov/träningar, hålla ett x antal djur fångna för att utöva stressande prov ?!!! Att använda samma djur ett femtiotal gånger under en säsong anses som grovt djurplågeri.

Har du någonsin varit på en grytträning och sett hur grävlingarna blir behandlade?

Grävlingarna bor i stora, fina naturhägn och får användas MAX 2 h/dygn i träning. Stressade? Sådana grävlingar används INTE. Desto tryggare och tamare desto bättre, eftersom de kan anpassa sig efter vilken hund som tränas. (ex: osäker hund- vänder rumpan mot, tuff hund- huvudet mot). Reglerna är MYCKET stränga vad det gäller grävlingarnas skötsel. De som har grävlingarna har samma regler att följa som djurparker...

Nej, grävlingarna har det bra. Har träffat bland annat Viktoria, 18 år gammal utan tänder kvar. Älskar "husse" och äter gärna kakor.
Lillan är en annan av mina favoriter. Hon gillar att pussas och att äta pannkakor!

Eftersom vi människor redan "ställt till det" genom att skjuta för mycket rovdjur växelvis med att skjuta för mycket klövdjur mm är den ekologiska balansen i våra skogar redan förstörd. Nu är det upp till oss att försöka hålla den någelunda i skick.

Alla grävlingar som kryper under hus och förstör grunderna? Och skabbrävar?

Så det finns djur som behandlas mycket, mycket värre och som i alla fall jag tycker är mer värt att lägga energi på. Som kamphundarna..
Eller alla schimpanser som jagas och dödas på hiskeliga sätt och säljs som bushmeat.

Gilly

Mig veterligen så är det tämligen ovanligt att inte hunden kommer upp ur grytet..

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 432
Senast: cirkus
·
T
Hästmänniskan Känner att jag måste få skriva av mej lite. Kopierar mitt blogg inlägg där det står vad som hände... "Nu sitter jag här i...
Svar
14
· Visningar
2 044
Senast: TifaStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈