Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det får mig attkan det ha vart så att ulvarna försökte käka niyama i en tidigare natt-DL? Visst var det Nån natt då ingen åts?

En aning lättade så förbereder sig våra vänner för natten och funderar på hur de ska kunna återta ringen. Hela världens öde ligger i deras händer och hobbitarnas lurviga fötter. De har på sig till 12:00 i morgan att smida planer och kl 22:00 att genomföra dem.

Natt DL 12:00
Dag DL 22:00

Gollum, är ledsen, förvirrad. Nyss hadde någon av hobbitara ringen. Säkert den där Bagger och så försvann det spåret, och han kände ringen sin älsssskade hos en av de svarta hoss mörkrets hantlangare. I ren desperation så sprang ahn efter dem, men nej där var några i vägen som inte ville släppa förbi honom.

Han skrek desperat efter sin älSsssskade men det var det sista han gjorde.

Niyama var Gollum

Men det var som själva fasen!
Förlåt @Mirtai att jag trodde att du var Gollum.

Oj! Ja, det var ju bra, fast oväntat! Undrar också varför hon inte stoppade lynchen? Hon kanske hade blivit trött på den här evighetsleken :p

Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta för framtiden, imorgon har jag heldag på Bruksprovet igen så kommer inte kunna bidra med så mycket under dagen, kommer inte in "på riktigt" förrän en-ett par timmar innan DL. Om jag överlever så länge vill säga :cautious:

Och nu kom Sagan om Ringen - reklamen på min TV också :rofl:

Det får mig attkan det ha vart så att ulvarna försökte käka niyama i en tidigare natt-DL? Visst var det Nån natt då ingen åts?

Det var en natt som ulvarna blev bestulna på sin förmåga då Habina snodde käket och åt bollen__ :rofl:

Men jag tror inte att det varit någon mer lugn natt. Tyvärr.

Men om det blev som nu 5-5 i röster varför åkte just Niyama och inte Koppen? Är det dom dolda rösterna då eller vad? Ringbäraren? Som är ulv har en extraröst som Niyama fick då mao? Tja i lyan sitter koppen och idahoe ;)

Tror jag blir käk i natt :angel:

Skulle vara om hon hon fått ett paket. Men brevis hann väl baa dela ut ett och jag tror inte att hon fick det.

Vad för info skulle hon kunna sitta på?

Hm. kan fio veta något?

Inte mer än någon annan faktiskt .... jag försöker bara läsa spelet. Vi får väl se.. jag tror att jag har rätt om koppen och idahoe men säker kan jag såklart inte vara. Blir jag käkad i natt så är möjligheten stor att jag har det.

Jag är väldigt fundersam över varför Niyama inte valde att stoppa lynchen. Snurrfian var snabb på att fundera över om den nya ringbäraren (lyan) snott hennes förmåga, men det borde dom väl inte hunnit? Förmågan att stjäla har väl natt-DL? Då började jag fundera på om den förra ringbäraren stulit den tidigare, men vi vet ju att Habina stal ett käk, så det är ju inte möjligt.

Hur fungerar det förresten om någon stjäl en förmåga som bara kan användas en gång, är den för alltid borta då för den som blev bestulen?

Det lämnar för mig två alternativ. Antingen var Niyama less på spelet. Men det har hon dolt väl i så fall. Eller så valde hon att avstå för att underlätta för goda sidan att vinna. Jag hoppas få svar på det i eftersnacket. :D

Håller med @Klara ang förvirringen varför inte Niyama stoppade lynchen. Min gissning är också att hon var less/inte hade tid att fortsätta, men who knows?

Funderar på vad som hände igår. Antingen den onda som har Ringen eller den goda BM lär ha lagt en extraröst väl? För om någon var groda och inte räknades borde vi fått veta om det väl?
Hm...

Jag tror ändå att detta var ännu en sådan lynch där det stod en ond mot en god och den onda klarade sig (som med bollen vs BSF).
Koppen känns lurig så jag är fortsatt tveksam till henne.
Jag måste erkänna att jag blir lite mer fundersam på fio. Hon är väldigt enveten men säger samtidigt att hon inte fått veta något? Jaja, alla nybörjare agerar ju olika i början, själv var jag blyg och försökte hänga med lite i bakgrunden för att inte riskera att göra bor mig :) Och hon skulle väl knappast hänga ut Koppen om de nu var kollegor?

Jag bli än mer övertygad om att koppen hänger på den mörka sidan.

Edit - det är bra om man läser det man skrivit innan man postar.

Koppen har jag hållit ögonen på ända sedan hon kom in i spelet, främst pga hennes uttalade försvar av bollen. Hon skyller själv på tidsbrist, men om jag går till mig själv hade jag nog lagt en betydligt mindre betydelsefull röst i det läget.

Hon var också med och röstade ut ga, men det tror jag är försök till alibi. Det var ju ganska tidigt klart åt vilket håll tåget skulle gå. Måste gå tillbaka och kika på exakt i vilket läge hon la dom rösterna.

Igår la hon rösten på Niyama, och jag tror lyan hade bestämt att nu var det hennes tur att åka. Frågan är ju om dom hade koll på att hon kunde vara Gollum eller om dom trodde att hon hade en viktig god roll.

Koppen tackande till "alla som trodde på henne" när resultatet kom känns också skumt.

Jag tror också fortfarande att Koppen är ulv. Sorry Koppen, jag vet att du inte hade så mycket tid inför DL vid Bsf-lynchen, men varför då lägga en ssåpass avgörande röst? Jag tror mer att du, kanske med hjälp av resten av lyan, såg en möjlighet att rädda bollen och sedan kunna ha tidsbristen lite som något att skylla på.

Just nu så finns det en stark ulvkandidat från min sida också. Igår valde jag mellan den jag mest trodde på som ulv (Koppen) och Niyama som jag trodde på som ond spion - jag röstade ju på Niyama för då kunde ju inte ringen hamna hos Gollum i allafall. Nu hade jag ju fel om Niyama, men det blev bra ändå. Så idag känns Koppen som det självklara valet. Risken är att hon låter ringen stoppa lynchen, men då får vi bara på't en gång till. Vi måste ju få ut ulvarna och nu kan iallafall inte Gollum komma över ringen. Synd att man inte får rösta före NattDL ....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka