Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har Också Koppen på min lista.

Den som jag också blir allt mer tveksam om är faktiskt Cirkus. Jag tycker att hon teorier mycket men utan att faktiskt sätta ner foten. Dessutom känns det mycket som att hon i efterhand säger saker som att "det misstänkte jag redan" eller "jag försökte hinta till ängeln" osv. Det blir ett perfekt sätt att skapa alibi och framstå som god.

Jag har Också Koppen på min lista.

Den som jag också blir allt mer tveksam om är faktiskt Cirkus. Jag tycker att hon teorier mycket men utan att faktiskt sätta ner foten. Dessutom känns det mycket som att hon i efterhand säger saker som att "det misstänkte jag redan" eller "jag försökte hinta till ängeln" osv. Det blir ett perfekt sätt att skapa alibi och framstå som god.

Vad menar du? Om du orkar gå tillbaka till den diskussionen vi hade när FiaM sen blev käkad borde du kunna läsa det själv om du tror att det är någon sorts efterhandskonstruktion. Att Koppen var misstänkt igår är väl inte heller någon efterhandskonstruktion, jag valde ju Niyama för att inte Gollum skulle ha chans på ringen, men det var när jag trodde du var Gollum.

Det är möjligt att du inte tycker att jag sätter ner foten, men så jäkla enkelt är det inte om man inte sitter på loads av info.

Nä, det är skitsvårt!

Men jag upplever ändå att du framhåller hur tveksam du är och hur svårt det är för att i efterhand säga typ "det visste jag ju och försökte få alla andra att fatt". Jag kanske förstår dina hintar dåligt för jag upplever det i te som så tydligt som du skriver efter avslutad Lynch.

Drar mig till minnes en gammal lek när du tex försökte spela siare trots att du var ond och då använde du dig av samma taktik.

Nä, det är skitsvårt!

Men jag upplever ändå att du framhåller hur tveksam du är och hur svårt det är för att i efterhand säga typ "det visste jag ju och försökte få alla andra att fatt". Jag kanske förstår dina hintar dåligt för jag upplever det i te som så tydligt som du skriver efter avslutad Lynch.

Drar mig till minnes en gammal lek när du tex försökte spela siare trots att du var ond och då använde du dig av samma taktik.

Det svåra är ju att inte skriva saker rakt ut.
När jag väl fattade att FiaM var god spion så ville jag typ skrika det rakt ut - hit med dig ängel och skydda spionen. Men det är kanske inte det smartaste, right.

Men jag ska leta upp citaten åt dig så kanske du kan se, om du inte tror mig O_o

Jag håller nog med cirkus. Det är ju skitsvårt att veta vad man kan och inte kan säga när man kommer på något, eller om man får någon typ av information. Balansen mellan vad som räknas som hint och vad som är ok. Det gäller ju som annan spelare att försöka avgöra vad man tror på, baserat på sin egen roll, vad som hänt i spelet och eventuell information man har själv.

Nu säger jag inget om cirkus roll i den här leken, jag har en god känsla av cirkus och tycker hon resonerar vettigt, men jag litar aldrig på henbe.

Märkligt hur jag blir misstänkt så fort jag öppnar munnen... :confused:
Men åker jag idag, ja då ser ni min roll och då sitter jag med en skål med popcorn och följer vidare leken :cool:

Nu ska jag till stallet

Det svåra är ju att inte skriva saker rakt ut.
När jag väl fattade att FiaM var god spion så ville jag typ skrika det rakt ut - hit med dig ängel och skydda spionen. Men det är kanske inte det smartaste, right.

Men jag ska leta upp citaten åt dig så kanske du kan se, om du inte tror mig O_o

Gör gärna det så jag får se dem igen.

Det handlar inte om att tro eller inte tro, det handlar om att nu måste vi vända på alla stenar. Det finns antagligen 3 onda kvar och jag har bara två misstänkta. Alltså måste jag ju granska alla igen för att hitta den där tredje luringen!

Du har det på sidan 61.
Det är en diskussion mellan mig, Niyama, FiaM och Dentaku.

Det är jäkligt diskret - men jag försöker bekräfta det som Dentaku skriver att om FiaM varit i lyan borde hon inte röstat på bollen__ för en röst till på bsf så hade det troligare säkrat upp att bsf rök.. Ond spion hade jag redan uteslutit iom Niyamas kommentar om att onda spioner inte röstar på ulvarn om det inte är kört. Då fanns bara det sista alternativet kvar en god med den extrainfon som Habina tolkade som spioninfo. Alltså FiaM god spion

När jag läser det själv så inser jag hur extremt diskret det är, men jag vet ju vad jag tänkte och försökte förmedla utan att skrika ut det.

Jamenvisst såklart. Om hon är ond spion så känner hon ju också till vilka som är ulvar.
Så just nu seglade FiaM upp som VÄLDIGT ond. Antingen ond spion eller ulv. Troligtvis det första med avseende på vad Habina skriver

Kan morgondagens lynch bli enkel?

Om det är det här du menar så fattar jag inte hur minska kunna ta det som en hint om att du tror hon är god?

Gör gärna det så jag får se dem igen.

Det handlar inte om att tro eller inte tro, det handlar om att nu måste vi vända på alla stenar. Det finns antagligen 3 onda kvar och jag har bara två misstänkta. Alltså måste jag ju granska alla igen för att hitta den där tredje luringen!

Jag är lite i samma läge.
Men jag tycker att vi åtminstone kan försöka få ut den som flest är säkra på även om det finns andra kandidater.

Jag har i allafall vädrat mina misstankar vilket känns bra med avseende på att nattDL inte har varit än.

Om det är det här du menar så fattar jag inte hur minska kunna ta det som en hint om att du tror hon är god?

Nej det kommer senare i konversationen!

Det där var när jag trodde att hon faktiskt VAR ulv eller ond spion (vissa saker är jag lite mindre diskret med - ska försöka skärpa mig)

DL 5

15:50 Mirtai röstar på Niyama
17:44 fio röstar på Idahoe
18:19 Koppen röstar på Niyama
18:36 Niyama röstar på Koppen
20:25 Dentaku röstar på Koppen
20:51 Klara röstar på Niyama
20:54 Idahoe röstar på Koppen
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:16 Gabby_Ossi röstar på Koppen
21:27 cirkus röstar på Niyama
21:30 fio ändrar röst till Koppen

Niyama: 5

Koppen: 5

Koppen har jag hållit ögonen på ända sedan hon kom in i spelet, främst pga hennes uttalade försvar av bollen. Hon skyller själv på tidsbrist, men om jag går till mig själv hade jag nog lagt en betydligt mindre betydelsefull röst i det läget.

Hon var också med och röstade ut ga, men det tror jag är försök till alibi. Det var ju ganska tidigt klart åt vilket håll tåget skulle gå. Måste gå tillbaka och kika på exakt i vilket läge hon la dom rösterna.

Igår la hon rösten på Niyama, och jag tror lyan hade bestämt att nu var det hennes tur att åka. Frågan är ju om dom hade koll på att hon kunde vara Gollum eller om dom trodde att hon hade en viktig god roll.

Koppen tackande till "alla som trodde på henne" när resultatet kom känns också skumt.
Jag förstår hur du tänker men ändå inte... Du menar alltså att lyan hade "bestämt" att det var Niyamas tur att åka och därför lägger koppen sin röst där? Menar du då att Mirtai också sitter i lyan som la en tidig röst på Niyama? Eller är det du själv och cirkus? Eller menar du mig?
Jag funderar på om det inte kan vara så att Koppen är ond spion och det antagligen finns en eller två ulvar i rösterna på koppen som hoppas på ett alibi om det skulle ha blivit hon som åkte? Fios röständring i sista minuten är också en aning knepig, var det viktigare att få ut koppen än försöka ha kvar ett alibi om att hon var trollad?

Här är lite läsvärt runt den grejen.
Inlägg 1210 förklarar FiaM och pekar ju mer eller mindre ut spioininfon
(Inlägg 1211 som du citerar då hade jag inte läst vad Fia skrev)
Inlägg 1214 undrar jag hur N menar att hon inte är ond spion
Inlägg 1215 Niyamas förklaring som jag köper in inlägg 1216,
Inlägg 1217 Dentaku förklarar att om FiaM röstat på bsf så hade hon fått fler röster än bollen__
Inlägg 1218 bekräftar jag att Dentaku nog kan ha rätt – de sitter inte i lyan tillsammans. då finns ju bara goda alternativet kvar

Kolla gärna inlägg 1234 (där jag förklarar mina tankar...då) och Habinas 1248 och mitt 1249 (där jag släppt diskretionen lite för jag kände att nu måste alla som är säker på någon god träda fram så vi kan samla oss - vilket funkade i nästa lynch då ga rök)

Merry sover, han sover djup och har en underbar dröm. Han drömmer om sina rosor, ömt vårdade doftande rosor nedan för sovrumsfönstret. De doftar ljuvligt, plötsligt ändrar drömmen karaktär, det är en strid, Vidstige slåss mot något svart. Han har en brinnande fackla i ena handen och sitt svärd i andra, striden är intensiv, plötsligt faller Vidstige och landar på rosorna, det luktar bränt.
Merry vaknar upp och hinner precis släcka lågorna innan de tar fäste i filten på allvar. När han hämtat sig från chocken så inser han att det ligger någon bredvid honom, det är Vidstige som fallit, han andas inte längre. Det är det få som gör med ett svärd i bröstet.

Merry, som inser att han inte drömt, inte alt åtminstone, drar ut svärdet med stor möda och efter någon sekund börjar den mörka klingan lösas upp

Dentaku var Vidstige Ängeln

DL 5

15:50 Mirtai röstar på Niyama
17:44 fio röstar på Idahoe
18:19 Koppen röstar på Niyama
18:36 Niyama röstar på Koppen
20:25 Dentaku röstar på Koppen
20:51 Klara röstar på Niyama
20:54 Idahoe röstar på Koppen
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:16 Gabby_Ossi röstar på Koppen
21:27 cirkus röstar på Niyama
21:30 fio ändrar röst till Koppen

Niyama: 5

Koppen: 5

Jag förstår hur du tänker men ändå inte... Du menar alltså att lyan hade "bestämt" att det var Niyamas tur att åka och därför lägger koppen sin röst där? Menar du då att Mirtai också sitter i lyan som la en tidig röst på Niyama? Eller är det du själv och cirkus? Eller menar du mig?
Jag funderar på om det inte kan vara så att Koppen är ond spion och det antagligen finns en eller två ulvar i rösterna på koppen som hoppas på ett alibi om det skulle ha blivit hon som åkte? Fios röständring i sista minuten är också en aning knepig, var det viktigare att få ut koppen än försöka ha kvar ett alibi om att hon var trollad?

Jag missade visst ett led i min tanke, det blir gärna så när jag skriver på mobilen. Jag tror ju att den trollade rösten låg på Niyama igår eftersom det bara var hon och koppen som fick röster. Och jag tror inte lyan ville ha fler röster på koppen eftersom jag tror hon sitter i lyan. Jag ser koppens tidiga (väl?) som en markering från lyan.

tumblr_mv9tljCqdS1s2mdcho1_500.gif

Kom igen nu goda!

Merry sover, han sover djup och har en underbar dröm. Han drömmer om sina rosor, ömt vårdade doftande rosor nedan för sovrumsfönstret. De doftar ljuvligt, plötsligt ändrar drömmen karaktär, det är en strid, Vidstige slåss mot något svart. Han har en brinnande fackla i ena handen och sitt svärd i andra, striden är intensiv, plötsligt faller Vidstige och landar på rosorna, det luktar bränt.
Merry vaknar upp och hinner precis släcka lågorna innan de tar fäste i filten på allvar. När han hämtat sig från chocken så inser han att det ligger någon bredvid honom, det är Vidstige som fallit, han andas inte längre. Det är det få som gör med ett svärd i bröstet.

Merry, som inser att han inte drömt, inte alt åtminstone, drar ut svärdet med stor möda och efter någon sekund börjar den mörka klingan lösas upp

Dentaku var Vidstige Ängeln

Fan också även om det väl inte var så oväntat att hon hade den rollen...

Det krympande sällskapet tar sig mödosamt fram, landskapet får Sam att tänka på de sagor som Bilbo berättat, om alver, skatter, den gyllene Smaug.- draken, troll och inte minst dvärgar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka