Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, min tanke var också att fio blivit trollad till att rösta på Idahoe. Det gör mig tveksam till att jag placerat Idahoe på rätt plats i mitt pussel. Men det får vänta och se. Idag tänker jag rösta på koppen. Hennes uttalade försvar mot bollen__ dag två då hon skyller på tidsbrist var det som först väckte min misstanke.

Klara röstar på koppen.
Kan du vara snäll och visa det inlägget där jag FÖRSVARAR bollen

Den Idahoe trodde var Gollum var ju fel? (Om jag inte minns fel)

Udda röstmotiveringar är bättre än tunna motiveringar.

Med tanke på Habinas roll och min egen drar jag öronen åt mig här.

Hade jag skrivit så hade jag fått alla på mig. Vem kommer du rösta på och varför?

Mycket vad hon skriver här är emot vad vi vet idag. Godförklarar onda och ondförklarar goda.
Hon tycker desutom att Snurran och GO verkar vettiga. De kan jag inte hålla med om.

Våra åsikter går alldeles för mycket isär.

Koppen röstar på Idahoe
Ja, jag (med flera) trodde ju på Mirtai som Gollum, vilket var fel.
Du skriver att jag godförklarar onda och ondförklarar goda. Men i inlägget du citerar så ondförklarade jag Niyama, som visade sig vara Gollum (typ ond) och Gollumförklarade Mirtai, som jag uppenbarligen hade fel om. En liten överdrift där alltså...
Sen får du självklart rösta på mig för att rädda dig själv, vilket verkar vara vad du gör :)

Dags för mig att rösta då.
Citerar mitt inlägg från imorse:

Jag tror ändå att detta var ännu en sådan lynch där det stod en ond mot en god och den onda klarade sig (som med bollen vs BSF).
Koppen känns lurig så jag är fortsatt tveksam till henne.

Jag tror att Frodo Habina, som ondförklarade Koppen i sitt testamente, hade fått info om henne genom sia eller spioninfo från Ringen.
Detta ihop med Koppens försvar av bollen_ , och ett stundtals lite udda spelande får mig att misstänka henne som ond.
Då det är ont om andra misstänkta för mig just nu, så:

Idahoe röstar på Koppen

edit: skrev naturligtvis fel roll på Habina, menade att hon fått info med Ringens hjälp!

Röstlista DL6

16:10 fio röstar på Idahoe
18:29 cirkus röstar på koppen
19:07 Klara röstar på koppen
19:38 Koppen röstar på Idahoe
19:59 Idahoe röstar på Koppen

Lika bra att rösta...

Mirtai röstar på Koppen

Jag har misstänkt henne flera gånger. Det beror dels på hennes uttalande om Bollen men även hennes sätt att hänga på glömmerallts svaga teori mot mig.

Röstlista DL6

20:49 Mirtai röstar på Koppen

Koppen 4
Idahoe 2

Phu! Tur att DL är framflyttad, precis fått igång datorn efter bruksprov + 2 stall att fixa. Och så passade datorn på att gå sönder också, tur man har en händig pappa som kan skruva isär och fixa :angel:

Som sagt jag känner mig ju rätt säker men jag ska gå igenom de viktigaste bitarna en gång extra så att jag inte gör något misstag (igen).

Nu har jag läst igenom igen och jag vill tro att det är så att Koppen sitter i lyan med sin lite skumma röster och röständringar. Några goda måste sitta med info och jag känner att jag måste följa dem som jag tror är goda. Snurrfian röstar på Koppen

Röstlista DL6

21:20 Snurrfian röstar på Koppen

Koppen 5
Idahoe 2

Nej, jag kan inte se att det kan vara på något annat sätt. Koppen var med och lynchade Bsf, sedan var hon även med på vad jag tror var lyans försök att få ut ängeln Dentaku. Dessutom tror de som jag håller som goda också att hon är ond, och vår ringbärare Habina som borde ha kunnat få en del info via ringen trodde också att Koppen var ulv och såg till att berätta det för oss när hon trodde hon skulle åka.

Gabby_Ossi röstar på Koppen

Röstlista DL6

21:20 Snurrfian röstar på Koppen
21:33 Gabby_Ossi röstar på Koppen

Koppen 6
Idahoe 2

Oavsett hur mäktig det vakande ögat är så måste denne ibland göra en @cirkus och låsa in sig på hemlighuset

Våra ädla hjältar fortsätter oförtrutet på sin vandring, Sam som kommit i stämning brister ut i en vandringsång och strax stämmer övriga i sällskapet in. Deras röster ljungar genom landskapet när plötsligt en gren knäcks också de ser några stora oformliga skepnader framför sig!
Ruggiga, stora och skrämmande kan det inte vara ngt annat än troll!!!!

Våra vänner släpper allt de har för sina händer och springer för sina liv. Efter en stund besinnar de sig och vänder tillbaka för att inse att det var bilbos stentroll de stött på...

Sam dröjer och till slut måste de inse att de får fortsätta utan sam.

Koppen var Sam (bagare)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Ringkota, operation!?
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

Tillbaka