När jag kollar på röststatistiken för att försöka hitta Gollum så är
Mirtai den som sticker ut mest. Gollum borde ju rimligtvis rösta på den som ser ut att åka ut i lynchen för att ha en chans att få ringen.
DL1 röstar hon 21.24 första andrarösten för kvällen, på BSF.
DL2 röstar hon 21.18, femte rösten på bollen_
DL3 röstar hon relativt tidigt, 20.52 andraröst på Glömmerallt, som dock var rejält i blåsvädret redan då.
DL4 19.28 på Glömmerallt, som ju var en solklar lynchning redan då.
Kan inte hitta någon annan med liknande röststatistik, undrar om jag hittat Gollum?
Klara, Snurrfian och
Gabby_Ossi är sådana som jag tycker inte stuckit ut åt endera hållet. Verkar i stort vettiga.
Så
Niyama då. Har röstat --, Mirtai, cirkus, Dentaku. Egentligen inget särskilt med det, frånsett att jag tänker mig cirkus som god, oxh rösten på Dentaku skulle kunnat vara ett försök att få andra att haka på och få ut henne efter hennes röst mot Niyama själv. Särskilt om hon visste om en trollad röst som skulle komma dessutom.
Min största misstanke mot henne är ändå Dentaku's envishet. Om Dentaku nu är god som jag tror och har fått info om Niyama så skulle hon väl bara sticka ut nacken och envisas om Niyama verkligen var ond? Med relativt svaga teorier dessutom. Varför riskera det för ingenting liksom
Alltså, jag tycker ju egentligen att det mesta Niyama sagt är övergripande OK, men samtidigt är hon en väldigt erfaren spelare som skulle kunna lura upp mig på läktaren för att köpa korv utan problem...