Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag missade visst ett led i min tanke, det blir gärna så när jag skriver på mobilen. Jag tror ju att den trollade rösten låg på Niyama igår eftersom det bara var hon och koppen som fick röster. Och jag tror inte lyan ville ha fler röster på koppen eftersom jag tror hon sitter i lyan. Jag ser koppens tidiga (väl?) som en markering från lyan.
Så du menar att det skulle god förklara fio? För hennes röständring gjorde att det fanns en risk att Koppen skulle åka? Eller kan det vara så att Fio visst sitter i lyan men försöker få ett alibi genom att lägga en avgörande röst på Koppen och lyan hade bestämt sig för att använda en extra röst på Niyama?

Så du menar att det skulle god förklara fio? För hennes röständring gjorde att det fanns en risk att Koppen skulle åka? Eller kan det vara så att Fio visst sitter i lyan men försöker få ett alibi genom att lägga en avgörande röst på Koppen och lyan hade bestämt sig för att använda en extra röst på Niyama?

Det jag spontant känner är att om det är ett alibi från fio och de använde en extra röst på Niyama, finns ju risken att de skulle bli tvungna att förlita sig på lotten om bm la sin röst på koppen.

Men jag får fundera vidare medans jag kör hem från jobbet.

Det jag spontant känner är att om det är ett alibi från fio och de använde en extra röst på Niyama, finns ju risken att de skulle bli tvungna att förlita sig på lotten om bm la sin röst på koppen.

Men jag får fundera vidare medans jag kör hem från jobbet.
De kanske räknade med att BM skulle lägga sin röst på Niyama... jag vet inte... Jag börjar känna mig väldigt paranoid... :D

Då är vi två. :D
Jag tror vi är flera! Jag har stora problem då jag har för få misstänkta! :arghh: Borde det inte vara typ 3 onda kvar om man räknar med spionen? Eftersom de två special-ryttarna inte har åkt än? Jag har för närvarande en som jag misstänker, och en som jag börjar bli tveksam till.
Hur många av er som jag tror är goda har lyckats lura mig egentligen? :cautious:

Nej så är det inte alls, jag la min röst på idahoe pga tidigare teorier, jag delade ju samma teori även för koppens del. Sen när jag tittade in precis innan dl så fanns det en risk för koppen att åka ut och eftersom jag tror att även koppen sitter i lyan så skulle ju min röst på koppen kunna hjälpa till att få ut henne. Ja mer än min röst på idahoe iallafall.

Jag tror vi är flera! Jag har stora problem då jag har för få misstänkta! :arghh: Borde det inte vara typ 3 onda kvar om man räknar med spionen? Eftersom de två special-ryttarna inte har åkt än? Jag har för närvarande en som jag misstänker, och en som jag börjar bli tveksam till.
Hur många av er som jag tror är goda har lyckats lura mig egentligen? :cautious:

Jag sitter med papper och penna och klurar. (Sitter i bilen utanför Boda Borg och väntar på ett gäng tjejer som spenderat sin studiedag där). Har nu en lists, mycket baserad på uteslutningsmetoden på goda och onda. Som sagt, det måste finnas tre onda kvar nu.

Jag sitter med papper och penna och klurar. (Sitter i bilen utanför Boda Borg och väntar på ett gäng tjejer som spenderat sin studiedag där). Har nu en lists, mycket baserad på uteslutningsmetoden på goda och onda. Som sagt, det måste finnas tre onda kvar nu.
Åh Boda Borg :love:

Ja men kan de då vara snälla att visa sig Tack så jag kan veta vilka som är vilka ;)

Nä, det är skitsvårt!

Men jag upplever ändå att du framhåller hur tveksam du är och hur svårt det är för att i efterhand säga typ "det visste jag ju och försökte få alla andra att fatt". Jag kanske förstår dina hintar dåligt för jag upplever det i te som så tydligt som du skriver efter avslutad Lynch.

Drar mig till minnes en gammal lek när du tex försökte spela siare trots att du var ond och då använde du dig av samma taktik.

Håller med om detta.. det har jag oxå märkt om att det hela tiden är väldigt tveksamt och skumt och sen kristallklart efter dl ?? Mkt märkligt

snurrfian är jag väldigt tveksam om, har ingen teori alls där om henne än så länge...

Gabbi kan vara en ond som försöker lura skjortan av en eftersom hon trots allt framstår som god

Mirtai tycker jag det verkar som om hon sitter på info som tyder att hon är god, även klara vill jag absolut hålla åt det goda hållet.

koppen tror jag sitter i lyan enligt tidigare teorier, avlägger även sena röster som hon ändrar när det inte betyder något, troligtvis för att alibirösta

Idahoe känns precis som koppen men ännu mer nu iom att hon nu försöker få mig åt det onda hållet baserat på att jag spelar för väl för att vara nybörjare vilket kan tyda på att hon är en ond som vill misskreditera mig. Igår ändrade jag ju röst till koppen för att min röst på Idahoe var meningslös, men idag kommer jag stå fast vid Idahoe och förhoppningsvis kommer rösten inte vara meningslös så därför

fio röstar på Idahoe

Idahoe känns precis som koppen men ännu mer nu iom att hon nu försöker få mig åt det onda hållet baserat på att jag spelar för väl för att vara nybörjare vilket kan tyda på att hon är en ond som vill misskreditera mig. Igår ändrade jag ju röst till koppen för att min röst på Idahoe var meningslös, men idag kommer jag stå fast vid Idahoe och förhoppningsvis kommer rösten inte vara meningslös så därför

fio röstar på Idahoe
:confused:
Min kommentar idag sa ju visserligen inte att du var för duktig för att vara nybörjare utan att du verkade väldigt övertygad om att jag var ond?

Klipper in vad jag skrev:
"Jag måste erkänna att jag blir lite mer fundersam på fio. Hon är väldigt enveten men säger samtidigt att hon inte fått veta något? Jaja, alla nybörjare agerar ju olika i början, själv var jag blyg och försökte hänga med lite i bakgrunden för att inte riskera att göra bor mig Och hon skulle väl knappast hänga ut Koppen om de nu var kollegor?"

Det slutade ju alltså med att jag inte misstänkte dig men var lite fundersam över din spelstil snarare...

Nu är jag tillbaka från dagens bruksprov och det var ju inte några muntra nyheter precis.

Mycket märklig röst som lagts av fio, varför lägger hon inte den på Koppen idag när det var dit hon ändra rösten igår för att den inte skulle bli meningslös - idag har ju flera redan uttalat misstankar emot Koppen så det är ju ytterst märkligt att hon inte är med på det tåget men ingen har misstänkt Idahoe. Min spontana tanke är att kan hennes röst vara trollad så att Koppen ska ha en rimlig chans att bli kvar? Detta förstärker min misstanke mot Koppen.

Jag tänker inte vänta med att lägga min röst.

cirkus röstar på Koppen

Ja, min tanke var också att fio blivit trollad till att rösta på Idahoe. Det gör mig tveksam till att jag placerat Idahoe på rätt plats i mitt pussel. Men det får vänta och se. Idag tänker jag rösta på koppen. Hennes uttalade försvar mot bollen__ dag två då hon skyller på tidsbrist var det som först väckte min misstanke.

Klara röstar på koppen.

Jag har ett problem. Även om jag nu hittat vad jag tror är Gollum och en ond, så saknas det fortfarande onda roller! :banghead:
Var är alla onda?? :arghh: :arghh:
Den Idahoe trodde var Gollum var ju fel? (Om jag inte minns fel)

Oookej... Jag tror jag redan har förklarat min röst på BSF, igår kanske det var?
Det verkade ju vara din enda egentliga misstanke mot mig?
Jag kan förstå att det inte ser bra ut att ha röstat på en god när det var race mellan drev på en god och en ond. Men jag hade tidigare misstankar mot BSF och det ihop med hennes väldigt udda röstmotivering fick det att väga över så jag röstade på henne.
Udda röstmotiveringar är bättre än tunna motiveringar.
Jag har studerat Habinas testamente lite närmare. Hon misstänker Koppen. Jag tror hon kan ha haft info om denne.
Jag velade länge, men efter att ha gått igenom Koppens inlägg en extra gång så är det ändå något som inte stämmer. Är fortfarande mer osäker på Niyama.
Så det får bli såhär och hoppas på det bästa.

Idahoe röstar på Koppen
Med tanke på Habinas roll och min egen drar jag öronen åt mig här.

Jag har några idéer men alldeles för få och alldeles för osäkra tyvärr :meh:
Vet iallafall sannolikt vem jag kommer rösta på idag
Hade jag skrivit så hade jag fått alla på mig. Vem kommer du rösta på och varför?
När jag kollar på röststatistiken för att försöka hitta Gollum så är Mirtai den som sticker ut mest. Gollum borde ju rimligtvis rösta på den som ser ut att åka ut i lynchen för att ha en chans att få ringen.
DL1 röstar hon 21.24 första andrarösten för kvällen, på BSF.
DL2 röstar hon 21.18, femte rösten på bollen_
DL3 röstar hon relativt tidigt, 20.52 andraröst på Glömmerallt, som dock var rejält i blåsvädret redan då.
DL4 19.28 på Glömmerallt, som ju var en solklar lynchning redan då.
Kan inte hitta någon annan med liknande röststatistik, undrar om jag hittat Gollum? :nailbiting:

Klara, Snurrfian och Gabby_Ossi är sådana som jag tycker inte stuckit ut åt endera hållet. Verkar i stort vettiga.

Niyama då. Har röstat --, Mirtai, cirkus, Dentaku. Egentligen inget särskilt med det, frånsett att jag tänker mig cirkus som god, oxh rösten på Dentaku skulle kunnat vara ett försök att få andra att haka på och få ut henne efter hennes röst mot Niyama själv. Särskilt om hon visste om en trollad röst som skulle komma dessutom.
Min största misstanke mot henne är ändå Dentaku's envishet. Om Dentaku nu är god som jag tror och har fått info om Niyama så skulle hon väl bara sticka ut nacken och envisas om Niyama verkligen var ond? Med relativt svaga teorier dessutom. Varför riskera det för ingenting liksom :confused:
Alltså, jag tycker ju egentligen att det mesta Niyama sagt är övergripande OK, men samtidigt är hon en väldigt erfaren spelare som skulle kunna lura upp mig på läktaren för att köpa korv utan problem... :nailbiting:
Mycket vad hon skriver här är emot vad vi vet idag. Godförklarar onda och ondförklarar goda.
Hon tycker desutom att Snurran och GO verkar vettiga. De kan jag inte hålla med om.

Våra åsikter går alldeles för mycket isär.

Koppen röstar på Idahoe

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Ringkota, operation!?
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

Tillbaka