Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det är en intressant tanke! Jag har återupptagit mina misstankar mot Niyama från igår, jag upplever att hon var väldigt snabb med att vilja få FiaM att se suspekt ut. Kan det ha varit ett sätt för henne att meddela lyan om lämpligt käk?

Öh? Du ifrågasatte väl också? Dessutom skrev jag att antingen förvirrad god eller ulv, men inte ond spion eller nåt sånt.

Habina och cirkus vetkar så synkade inför denna lynchen att jag börjar fundera på deras roller och om nån av dem är flrhöxade.
Eller så är jag helt pantad som inte "köper" eller fattar deras resonemang

Någon borde ju VETA att GA är ulv och andra har fattat att någon vet, att det är därför hon är så misstänkt. Men jag hittar inte vem som i så fall VET. Men annars är det helt obegripligt.

Jag hatar måndagar! Lång dag på jobbet, själv med 3 barn på kvällen och nu ridning. Inte mycket chans att hinna klämma fram en vettig teori.

Jag har lagt ett pussel som jag tror stämmer ganska bra. Problemet är att det finns några få bitar som kan vara hur olika som helst :banghead:

Problemet är att det inte känns som att någon faktiskt VET något alls...

Då är det obegripligt bara.

Jag hatar måndagar! Lång dag på jobbet, själv med 3 barn på kvällen och nu ridning. Inte mycket chans att hinna klämma fram en vettig teori.

Jag har lagt ett pussel som jag tror stämmer ganska bra. Problemet är att det finns några få bitar som kan vara hur olika som helst :banghead:

Dela med dig av ditt pussel?

Jag måste rösta redan nu eftersom min ridlektion slutar precis innan DL.

Mirtai röstar på glömmerallt

Jag tycker helt enkelt inte att det finns särskilt mycket som talar för att hon skulle vara god. Kan inte peka ut något enskilt som talar till hennes fördel, däremot finns det en del som gör henne misstänkt. Jag tycker hennes röständring till BSF skaver fortfarande.

Har funderat lite på vad som skrivits sedan röstningen igår.

Alltså jag tycker hela den där diskusionen som var om FiaM som ond spion var lite märklig, speciellt när någon skrev att hon annars skulle vara god spion. sådant vill en ju undvika att tipsa ulvarna om? Så det känns ju allmänt skumt så blir ju lite skeptisk till de som disskutera det då. Jag hänger dock inte med på varför det skulle göra niyama extra skum? Att någon av de inblandade själv kan vara ond spion fattar jag men inte varför niyama skulle vara mer trolig än övriga?

I övrigt verkar det vara mycket fokus på mig och många skriver liknade så jag svarar inte alla då(är hängig idag med) är det någon fråga eller något ni inte tycker ni får svar på så hojta igen.

Öh? Du ifrågasatte väl också? Dessutom skrev jag att antingen förvirrad god eller ulv, men inte ond spion eller nåt sånt.

Ja, jag hakade tyvärr på men du var väldigt snabb på bollen(inte bollen__ :D ). Precis som cirkus skrev så tog du bort dina misstankar snabbt men jag undrar om du inte hade en baktanke med det och spelar ett högt spel för att du går i lyans ledband! Jag tror att jag var inne på något igår, så:

Dentaku röstar på Niyama

Ja, jag hakade tyvärr på men du var väldigt snabb på bollen(inte bollen__ :D ). Precis som cirkus skrev så tog du bort dina misstankar snabbt men jag undrar om du inte hade en baktanke med det och spelar ett högt spel för att du går i lyans ledband! Jag tror att jag var inne på något igår, så:

Dentaku röstar på Niyama

Igår trodde jag att du var trollad, men knappast idag också. Så då tror jag mer på ulv.

Jag blir inte klok på Cirkus, GA och Niyama! :banghead:

GA och Cirkus röstar på varandra och Mirtai (DL2) så även Niyama.
Dag 3 röstar N och GA på C, 21:27 samt 21:30, Mirtai på GA 20:52 vilket var 2:a rösten på glömmerallt och 6:e rösten av de som röstat.
Av de som är på min lista över mest misstänkta just nu är
Cirkus
Mirtai och
Niyama

Känns som någon av dom är ond (eller fler??) I någon av rösterna ligger det en alibiröst/strömröst säkert. Speciellt i början av leken då det inte finns så mycket att gå på. GA fick säkert 85% av rösterna, och bland de som röstade på henne fanns minst en ond roll. Nu säger det inget om GA' s roll, men då jag inte är säker på GA väljer jag att rikta strålkastarna på dessa tre istället

Jag måste rösta redan nu eftersom min ridlektion slutar precis innan DL.

Mirtai röstar på glömmerallt

Jag tycker helt enkelt inte att det finns särskilt mycket som talar för att hon skulle vara god. Kan inte peka ut något enskilt som talar till hennes fördel, däremot finns det en del som gör henne misstänkt. Jag tycker hennes röständring till BSF skaver fortfarande.
Men Cirkus har ju ändrat sig varje gång också. Varför är GA mer misstänkt än Cirkus?

Eller jag menar: varför får hon din röst och inte cirkus?

Phu, kommit tillbaka med huvudet fullt av hingstar och ska försöka ställa om till ulvjakt igen ;)

Har hängt med och läst lite vad ni skrivit men vet inte riktigt vad jag ska tro :crazy: (precis som alla, typ...)

Jättesvårt att tolka det här med vad stoppade lynchen betyder, det kan vara precis vad som helst som påtalats tidigare. Det ser ut som att röstningen verkar gå mot glömmerallt igen och visst är jag fortfarande misstänksam, och visst skulle det vara skönt att få veta hur det ligger till egentligen men jag vet inte om det är värt att offra någon av de goda rollerna som glömmerallt eventuellt skulle kunna ha :banghead:.

Och oavsett om glömmerallt är ond eller god så finns det ju minst 2 onda till (och eventuellt en Gollum som också gärna får ryka), så det hade ju känts bättre att ta någon av dem än att chansa på glömmerallt, för jag känner att jag kommer inte få någon klarhet i hennes roll utan en röst på henne blir i så fall en chansning... Men det förutsätter ju att man kan hitta någon av de andra onda i så fall :arghh:

Och oavsett om glömmerallt är ond eller god så finns det ju minst 2 onda till (och eventuellt en Gollum som också gärna får ryka), så det hade ju känts bättre att ta någon av dem än att chansa på glömmerallt, för jag känner att jag kommer inte få någon klarhet i hennes roll utan en röst på henne blir i så fall en chansning... Men det förutsätter ju att man kan hitta någon av de andra onda i så fall :arghh:

Det är det jag också tycker! Om det nu inte är nån som faktiskt ÄR säker på GAs ondska och som jag missar så är det väl bättre att fokusera på nån annan. Problemet för mig är att så många känns skumma.

Resonerar lite som du gabby. Eftersom jag inte är tvärsäker på GA vill jag undvika att lägga min röst på henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka