Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir inte klok på Cirkus, GA och Niyama! :banghead:

GA och Cirkus röstar på varandra och Mirtai (DL2) så även Niyama.
Dag 3 röstar N och GA på C, 21:27 samt 21:30, Mirtai på GA 20:52 vilket var 2:a rösten på glömmerallt och 6:e rösten av de som röstat.
Av de som är på min lista över mest misstänkta just nu är
Cirkus
Mirtai och
Niyama

Känns som någon av dom är ond (eller fler??) I någon av rösterna ligger det en alibiröst/strömröst säkert. Speciellt i början av leken då det inte finns så mycket att gå på. GA fick säkert 85% av rösterna, och bland de som röstade på henne fanns minst en ond roll. Nu säger det inget om GA' s roll, men då jag inte är säker på GA väljer jag att rikta strålkastarna på dessa tre istället

Vad är det du tycker gör Mirtai misstänkt?

Vilka?
Dag 1: q4 ulv lynchas
Natt 1: vem käkas? LenaH
Dag 2: BSF brevbärare lynchas
Natt 2: bollen ulv käkas
Dag 3 lynch stoppas
Natt 3: FiaM god spion käkas

Eller? Taget ur minnet alltså.

3 goda har blivit käkade eller lynchade och med tanke på att glömmerallt fick så många röster på sig så känns det inte alls som om hon är ond. Känns som dom onda sitter inne mer mer info. Och med tanke på vilka som röstade på glömmerallt så är det samma som röstade på blacksmithfarm för att rädda bollen är min teori.

Vilket fortfarande är idahoe, koppen och Gabbi samt snurrfian.

De glömmerallt röstat på får jag inte alls ihop.

Vet inte om man ska reagera på FiaMs röst på Dentaku.
Kan hon ha fått reda på nåt tro?

Menar du den här så ja hon kan ha vetat något men knappast rollen tror jag med tanke på att hon verkar osäker och velig. Men hon var ju spion och spioninfo kan ju vara svårtolkad. Dock verkar ju eventuell info tyda på dentaku som ond eftersom hon väljer att lägga rösten där. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det men det är ju helt klart ett spår värt att kolla upp. Hon kan ju ha blivit käkad för att hon hade rätt.(eller för att vi ska tro det eller av någon annan anledning.....). Får kika lite mer på vad både FiaMoch Dentaku skrivit.

Klockan springer verkligen iväg och jag har panik. De som jag har haft som mest misstänkta idag är Dentaku och glömmerallt men jag känner mig inte hundra säker på ens någon av dem just nu. Jag har ett par alternativ där jag vill placera Dentaku i och med att jag tror att hon försagt sig med informationen, det kan vara en medveten hint men är det till onda eller goda sidan? Har hon fått extra info kan hon antingen vara ond eller god :banghead:

glömmerallt är den andra som jag är fundersam på men när jag ser drevet som bildas nu blir jag osäker. Samtidigt tycker jag att hon har gjort en del sker som sticker ut som försöket till röständring igår.

FiaM röstar på Dentaku, då jag håller med om att hon kan vara en ond som försagt sig.

3 goda har blivit käkade eller lynchade och med tanke på att glömmerallt fick så många röster på sig så känns det inte alls som om hon är ond. Känns som dom onda sitter inne mer mer info. Och med tanke på vilka som röstade på glömmerallt så är det samma som röstade på blacksmithfarm för att rädda bollen är min teori.

Intressant samband bra upmärksammat, får ta och kolla lite extra på dem, känns som alla de fyra rent allmänt har blivit lite "bortglömnda" i teoridisskussionerna också.

Så irriterande när man sitter med paddan och den inte vill markera och citera som jag vill! :banghead:
Men jag håller verkligen med dig i detta.
Förstår dock inte vad du menar med stsia meningen i första stycket. Förklara gärna igen :)

Jag tror inte att glömmerallt är Gandalf. Jag får inte ihop hennes agerande i så fall. Och jag har en annan kandidat till den posten. Jag tror inte heller att hon är Frodo. Henner agerande har varit för utstickande för att hon skulle ha den rollen.

Det lämnar i min värld ulv eller Gollum. Och jag tror att hon är ulv. Att lyan stoppade lynchen igår och mumsade i sig den goda spionen för att det inte skulle komma fram.

Därför:

Klara röstar på glömmerallt.

Dag 4
11:56 cirkus röstar på glömmerallt
13:56 Habina röstar på glömmerallt
19:28 Mirtai röstar på glömmerallt
19:36 Dentaku röstar på Niyama
20.50 Klara röstar på glömmerallt

glömmerallt: 4
Niyama: 1

Jag tror inte att glömmerallt är Gandalf. Jag får inte ihop hennes agerande i så fall. Och jag har en annan kandidat till den posten. Jag tror inte heller att hon är Frodo. Henner agerande har varit för utstickande för att hon skulle ha den rollen.

Det lämnar i min värld ulv eller Gollum. Och jag tror att hon är ulv. Att lyan stoppade lynchen igår och mumsade i sig den goda spionen för att det inte skulle komma fram.

Därför:

Det var iof en bra teori. Men guuuuuuuuuuuuuuud.. Fast det känns som en hel del onda måste röstat på glömmerallt för det finns inte folk nog annars , varför tror du isåfall att onda röstat på glömmerallt? För att luras och att dom visste att dom kunde stoppa lynchen? Isåfall måste glömmerallt vara en uppsatt ond person i min värld... hmmm

Hur tänker du då? Om vi nu skulle tänka som du menar att jag är ulv och röstade för att rädda bollen, varför röstade jag i sådana fall inte på glömmerallt som redan hade två röster istället för BSF som bara hade en? I sådana fall så måste ju även glömmerallt vara ond och jag försökt rädda henne? Vilket inte alls går ihop eftersom jag igår var med och röstade på glömmerallt och dessutom har skrivit teorier om henne idag?

Därför:

Vilken kandidat är det?

Jag tror att jag var rätt ute i mina teorier tidigare idag att glömmerallt antingen är ulv eller gollum, speciellt efter den stoppade lynchen igår. Snurrfian röstar på glömmerallt.

Hur tänker du då? Om vi nu skulle tänka som du menar att jag är ulv och röstade för att rädda bollen, varför röstade jag i sådana fall inte på glömmerallt som redan hade två röster istället för BSF som bara hade en? I sådana fall så måste ju även glömmerallt vara ond och jag försökt rädda henne? Vilket inte alls går ihop eftersom jag igår var med och röstade på glömmerallt och dessutom har skrivit teorier om henne idag?

Nja du är inte med i mina topp 3 där.. det är idahoe, koppen och Gabbi som kom med sena röster på bsf

Dag 4
11:56 cirkus röstar på glömmerallt
13:56 Habina röstar på glömmerallt
19:28 Mirtai röstar på glömmerallt
19:36 Dentaku röstar på Niyama
20.50 Klara röstar på glömmerallt
21.01 Snurrfian röstar på glömmerallt

glömmerallt: 5
Niyama: 1

Vill lägga min röst nu, men saknar svar på frågor jag ställt till flera av er.
Utan de svaren vågar jag inte lägga min röst än.
Börkar bli en räd mot glömmerallt känner jag, och jag är inte lika övertygad som de som röstat på henne.
(Fattas bara att hon är ond nu...)

Så om jag kunde få svar på de jag ställt frågor till skulle jag bli glad :)

Jag tycker det är vanskligt (och ulvigt!) att prata specifika personer som kan ha en särskild god roll. Det var nog illa att ulvarna blev tipsade om FiaM igår... :(
Bara det att när jag skrivit så tidigare har folk blivit sura på mig när jag inte förklarar mig

Okej, de som jag haft misstankar mot förutom glömmerallt är främst Dentaku och Niyama.

Men nu verkar det som att flera tror att Dentaku har en specifik god roll och om det är samma som jag tänker på så känns det som att det skulle kunna stämma. Samtidigt så röstade ju vår spion FiaM på Dentaku så kanske har hon annan info på Dentaku?

Sedan har vi Niyama, men hon har hela tiden varit väldigt skeptisk till misstankarna mot glömmerallt, så om Niyama skulle vara ond borde det även vara stor risk att glömmerallt är ond så då känns det som att jag lika gärna kan rösta på glömmerallt? Eller kan det vara dubbel-lur av Niyama?

Sedan sa jag även att jag skulle kolla närmare på de som lynchat ut Bsf, samtidigt vill jag inte lägga för stor vikt vid att någon av dem "måste" vara ond, för jag tror det var ett liknande fall i Lejonkungenleken när det visade sig att det faktiskt inte fanns några ulvar bland de som lynchat ut en god roll... Men det känns inte heller som att speciellt många av rösterna på bollen__ i den lynchen borde vara ulvar, kanske en men kanske inte någon alls. Då måste det nästan vara någon av rösterna på Bsf som är från onda. Eftersom jag kan räkna bort mig själv är det då Snurrfian, Koppen eller Idahoe.

Snurrfian har varit allmänt misstänkt i nästan alla lekar jag sett henne i om jag minns rätt, i den här leken verkar hon istället vara väldigt lite misstänkt. I de andra lekarna tror jag hon varit ond i alla. Spelar hon bara bättre nu eller hon är faktiskt god?

Koppen har inte varit så lätt att få grepp på eftersom hon kom in sent och hade dåligt med tid sin första dag men hon är en av de som också verkar vilja vara lite försiktig med glömmerallt idag. Dock så borde kanske någon ulv/ond ta den sidan också oavsett glömmerallts roll?

Idahoe har också smugit med och i min första lek var det typiskt ulvbeteende. Hon har dock annonserat att hon inte skulle kunna vara så aktiv idag så jag tycker det känns lite vanskligt att ge sig på henne nu när hon inte kan komma med så mycket teorier eller förklara sig.

Slutsats: Jag är fortfarande lika förvirrad :meh:

Det var iof en bra teori. Men guuuuuuuuuuuuuuud.. Fast det känns som en hel del onda måste röstat på glömmerallt för det finns inte folk nog annars , varför tror du isåfall att onda röstat på glömmerallt? För att luras och att dom visste att dom kunde stoppa lynchen? Isåfall måste glömmerallt vara en uppsatt ond person i min värld... hmmm

Det är mycket möjligt att det var uppgjort att dom skulle offra GA för att sedan stoppa lynchen och sätta griller i huvudet på oss. Det fanns ju ganska uttalade misstankar mot henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka