Snurrfian
Moderator
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har varit skitskumt med GA?
Absolut! Nu har jag vart i stallet så några timmar på eftermiddagen hinner jag både läsa och skriva.
Men så vida man inte spionat eller siat är det ganska lätt att goda röstar ut goda. Vilket även ulvar vet.Det som fått mig att tveka har egentligen främst varit din röst på henne i dl2. Den fick mig att tänka "en god röstar på en god" men nu vacklar jag... Kanske lika bra att rösta ut glömmerallt så vi kan gå vidare i resonemanget? Känns som det skulle hjälpa massor att veta hennes roll.
Jag har snöat in på Cirkus, Dentaku och FiaM.
Och det jag noterat i mitt block är främst kring bla Cirkus.
Först misstänker hon BSF för att ha en ond roll (gollum) till att ha en god roll, för att sedan ändra sig en tredje gång till en ond roll.
I inlägg #1148 skriver hon även "ännu en variant på GA' s icke godhet.
Det skaver. Vad har jag missat som gör GA utan tvekan ond?
Dag tre röstar hon på Dentaku för att sedan ändra till GA. (Glömt att notera rösterna här. Måste kolla igenom det igen. Lämnar därför inga fler kommentarer kring Cirkus röst här)
Kommer mer i nästa inlägg
Med det sagt, så fick jag ännu mer att fundera över när det gäller Cirkus!För en gångs skull håller jag med dig! (Men Gollum är inte ond och FiaM dog ju.)
Att man kan ändra sig om en spelare är ju inte så konstigt, men om Cirkus var en av dom som försökte få BSF till Gollum så är det klart intressant. Och jag förstår inte heller varför alla tror att GA är ond.
GA kan ju vara Frodo och om vi röstar ut Frodo finns ju risken att ringen hamnar hos onda, om jag fattat rätt. Även om GA är ond finns det ju fler onda, varför rikta in sig på just henne?
Men om nu GA är Frodo så är det åtminstone större chans att ringen hamnar hos någon av de goda än om ulvarna käkar GA. Ulvarna lär ju veta om GA är ulv, då skulle de försöka få över misstankarna på någon annan, misstänker ulvarna att GA är Gollum så vill de bli av med honom men helst låta bli att käka. Så ulvarna är egentligen de enda som tjänar på att inte lyncha Frodo, för då har de möjlighet att käka Frodo istället och vara säkra på att få ringen.För en gångs skull håller jag med dig! (Men Gollum är inte ond och FiaM dog ju.)
Att man kan ändra sig om en spelare är ju inte så konstigt, men om Cirkus var en av dom som försökte få BSF till Gollum så är det klart intressant. Och jag förstår inte heller varför alla tror att GA är ond.
GA kan ju vara Frodo och om vi röstar ut Frodo finns ju risken att ringen hamnar hos onda, om jag fattat rätt. Även om GA är ond finns det ju fler onda, varför rikta in sig på just henne?