Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tog hundarna på prommis och tänkte på en sak.

Vad är det värsta scenariot om ga inte är ulv? Är hon ringbärare så är hon väl i sluttampen på sina förmågor? Nu tror ju jag inte att hon är Frodo, hon har varit lite för i hetluften för det. Och om så vore - rent strategiskt så är det väl bättre om hon i så fall blir lynchad så att chansen finns att någon annan god tar över ringen och den får nya förmågor , hellre det än att hon bli käkad och lyan får ringen? Är hon borgmästare så är det ju skit i allmänhet. Men om hon är Gollum är det nästan lika bra som om hon är ulv. (ja sen finns ju alternativet att BM eller frodo har stoppat lynch å någon annans vägnar - men jag tror inte det, jag tror att det är en sån förmåga som gärna kan sparas till en själv är i farozonen eftersom bägge rollerna är viktiga)

Nu SKA jag åka.

Kan den här lynchen vänligen vara helt normal?

Väderklint växer sig större och större samtidigt som myggplågan blir mindre och mindre och mindre även om myggbetten klar mer och mer. Med lite tur så och mycket slit kanske sällskapet kommer fram till höjden innan mörkret.

Sam har vissa svårigheter att hänga med i tempot, inte underligt med tanke på nattens plågor som fortfarande plågor i kombination med den enorma packningen.

Kan inte annat än hålla med @cirkus

Habina röstar på glömmerallt

Många bäckar små... Hela tvillinghistorien, hur hon ändrar med röster på knepiga vis, men framförallt för att lynchen blev stoppad igår, så jag tror att hon är ulv eller Gollum.

Det som fått mig att tveka har egentligen främst varit din röst på henne i dl2. :crazy: Den fick mig att tänka "en god röstar på en god" men nu vacklar jag... Kanske lika bra att rösta ut glömmerallt så vi kan gå vidare i resonemanget? Känns som det skulle hjälpa massor att veta hennes roll.
Men så vida man inte spionat eller siat är det ganska lätt att goda röstar ut goda. Vilket även ulvar vet.
Jag är inte lika tvärsäker tyvärr och kommer med mina funderingar i nästa inlägg

Jag funderar på om någon vet något om GA eller om ulvarna vill försöka få ut BM/Frodo/Gollum. Om GA är ulv, varför stoppa en lynch redan nu? Nu är ju vinstreglerna annorlunda i denna lek och jag orkar inte fundera på hur slutet kan se ut, men i vanliga fall skulle väl ulvarna tjäna mer på att ha en lynch kvar att stoppa i "skarpt läge"?

Jag har snöat in på Cirkus, Dentaku och FiaM.
Och det jag noterat i mitt block är främst kring bla Cirkus.
Först misstänker hon BSF för att ha en ond roll (gollum) till att ha en god roll, för att sedan ändra sig en tredje gång till en ond roll.

I inlägg #1148 skriver hon även "ännu en variant på GA' s icke godhet.

Det skaver. Vad har jag missat som gör GA utan tvekan ond?

Dag tre röstar hon på Dentaku för att sedan ändra till GA. (Glömt att notera rösterna här. Måste kolla igenom det igen. Lämnar därför inga fler kommentarer kring Cirkus röst här)

Kommer mer i nästa inlägg

Jag har snöat in på Cirkus, Dentaku och FiaM.
Och det jag noterat i mitt block är främst kring bla Cirkus.
Först misstänker hon BSF för att ha en ond roll (gollum) till att ha en god roll, för att sedan ändra sig en tredje gång till en ond roll.

I inlägg #1148 skriver hon även "ännu en variant på GA' s icke godhet.

Det skaver. Vad har jag missat som gör GA utan tvekan ond?

Dag tre röstar hon på Dentaku för att sedan ändra till GA. (Glömt att notera rösterna här. Måste kolla igenom det igen. Lämnar därför inga fler kommentarer kring Cirkus röst här)

Kommer mer i nästa inlägg

För en gångs skull håller jag med dig! (Men Gollum är inte ond och FiaM dog ju.)

Att man kan ändra sig om en spelare är ju inte så konstigt, men om Cirkus var en av dom som försökte få BSF till Gollum så är det klart intressant. Och jag förstår inte heller varför alla tror att GA är ond.

GA kan ju vara Frodo och om vi röstar ut Frodo finns ju risken att ringen hamnar hos onda, om jag fattat rätt. Även om GA är ond finns det ju fler onda, varför rikta in sig på just henne?

I inlägg #1211 tycker Cirkus att FiaM (citerar) seglar upp som VÄLDIGT ond och gissar på att morgondagens lynch blir enkel.

Men den natten käkas Fia. Kan det vara för att ulvarna vill skydda Cirkus? FiaM låg under radarn hos väldigt många, så varför göra ett så enkelt käk? Hade ju varit böttre flr deras del om goda röstade ut den goda spionen och att de väljer att käka någon annan.

Jag tycker iaf att det är ett märkligt val.

Slutligen TROR jag (för att sluppa få varningar om ev hintar) att Fua fått en spionrad om Dentaku. Sannolikt har hon nog en specialroll men frågan är vilken sida hon är på.

Det har vart my ket fokus på Cirkus för min del, och jag vill nog hålla ett öga mer på henne för just nu är jag inte tvärsäker på att hon har en god roll.

För en gångs skull håller jag med dig! (Men Gollum är inte ond och FiaM dog ju.)

Att man kan ändra sig om en spelare är ju inte så konstigt, men om Cirkus var en av dom som försökte få BSF till Gollum så är det klart intressant. Och jag förstår inte heller varför alla tror att GA är ond.

GA kan ju vara Frodo och om vi röstar ut Frodo finns ju risken att ringen hamnar hos onda, om jag fattat rätt. Även om GA är ond finns det ju fler onda, varför rikta in sig på just henne?
Med det sagt, så fick jag ännu mer att fundera över när det gäller Cirkus!

Jag brukar tycka att det är ganska ointressant att spekulera kring käket, att ulvarna kan ha tänkt hur som helst. Men FiaM var ett intressant val. Efter det hon skrev i går skulle hon kunnat bli ganska misstänkt idag, så jag undrar om ulvarna trodde att hon hade en viktig god specialroll pga det hon skrev? Dvs hon hade rätt i något.

Jag har inga känningar alls utav att GA skulle vara ond faktiskt.. Men å andra sidan hade jag missat att FiaM´s roll radagast den brune ens existerade :D
Det namnet såg jag först i går när FiaM (tror jag det var) kopierade in rollistan.

Men om nu GA är Frodo så är det åtminstone större chans att ringen hamnar hos någon av de goda än om ulvarna käkar GA. Ulvarna lär ju veta om GA är ulv, då skulle de försöka få över misstankarna på någon annan, misstänker ulvarna att GA är Gollum så vill de bli av med honom men helst låta bli att käka. Så ulvarna är egentligen de enda som tjänar på att inte lyncha Frodo, för då har de möjlighet att käka Frodo istället och vara säkra på att få ringen.
Så förlåt @glömmerallt om du nu skulle råka vara Frodo, men jag misstänker att du antingen är ulv eller gollum.

Det var flera som började misstänka henne men Cirkus drev på genom att skriva att Fia seglar upp som VÄLDIGT ond.

Och varför käka nån som redan låg risigt till?

Måste läsa igenom rollerna. Det är så många nya och olika "styrkor" att jag lätt missar/tappar :(

Kan vi inte ha en vanlig ulvlek med vanliga roller :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka