Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idahoe röstar, Artline – Blacksmithfarm - glömmerallt
Art/Koppen röstar, Snurrfian – Blacksmithfarm - glömmerallt
Snurrfian röstar, Dentaku – Blacksmithfarm - glömmerallt
Gabby_Ossi röstar, Mirtai – Blacksmithfarm - glömmerallt
Klara röstar, Idahoe – glömmerallt - glömmerallt
cirkus röstar, FiaM – glömmerallt – Dentaku, ändrar till glömmerallt
Niyama röstar,
missad röst – Mirtai – cirkus
glömmerallt röstar,
missad röst – Mirtai - cirkus

Lånar den här listan från FiaM:s sammanställning. Niyama påpekade att en ond spion helst inte röstar på ulvar. Så jag plockade bort alla som röstat på onda och kanske finns spionen bland någon av dessa?

Min tanke om Niyama och Ga. On N är ond spion rimmar det ganska väl med hennes protester vid utröstningen av ga igår tänker jag. Hon vet då att ga sitter i lyan.

Men det är många om.

Min gissning är att besserwissern använt sin förmåga mot ga inatt om hon inte gjort det tidigare.

Ringbäraren har ju också en sia. Väl? (Jag har ju läst galet förr) O_o

Alltså jag är en ärkenöt! Så korkad! :banghead: Fast jag läst rollistan så många gånger, så har jag bara tänkt tanken halvvägs. Förlåt @Dentaku jag tror inte längre att du är ond spion. Delvis för att du röstade på bollen__ men även pga det FiaM skrev om dig. Får jag skylla på feber? :down:

Min tanke om Niyama och Ga. On N är ond spion rimmar det ganska väl med hennes protester vid utröstningen av ga igår tänker jag. Hon vet då att ga sitter i lyan.

Men det är många om.

Men vad tror du? Tror du att niyama är ond spion och glömmerallt ulv? Eller kan glömmerallt vara Gollum eller god?

Alltså jag är en ärkenöt! Så korkad! :banghead: Fast jag läst rollistan så många gånger, så har jag bara tänkt tanken halvvägs. Förlåt @Dentaku jag tror inte längre att du är ond spion. Delvis för att du röstade på bollen__ men även pga det FiaM skrev om dig. Får jag skylla på feber? :down:
Du har inte lust att utveckla? Jag ska försöka läsa och förstå vad du kom på... ;)

Det jag syftade på, som dentaku missförstod, var diskussionen som dentaku och FiaM hade om att blacksmithfarm var skyddad av ängeln. Jag tror att dentaku är ond spion, som fått samma inforad som FiaM. Men det FiaM var osäker på, var om dentaku fått spioninfo och var god, eller om hon var ond spion.

Jag fattar. Det finns en möjlighet till och det är att Dentaku faktiskt var den som skyddade bsf.(om det nu skedde, men jag tolkar det som att FiaM visste det).

FiaM skrev att dentaku kunde ha en god roll där hon råkat försäga sig. Något som FiaM snappade upp eftersom hon var spion och visste om just den informationen. Tror inte jag kan skriva mer än så. :/
Ja det var ungefär det jag kom fram till... Men jag får inte ihop mitt pussel... :arghh:

Men det är många om.

Vi ungefär samma tankar, men jag får inte ihop det. Niyama själv skriver ju att enda gången som onda spionen röstar på ulvar är typ när en ulv är på väg att ryka. Och det är ju listigt att skriva just så när det är vad hon just INTE gjort. Dvs hon valde att INTE rösta på glömmerallt. Så långt är Niyama en potentiell ond spion.

Men varför protesterna då, ga var ju så gott som körd och ändå så protesterar hon? Hade det visat sig att ga åkt och hon är ulv så hade det ju inte precis varit plus för Niyama att ha försvarat en ulv. Det är nånting som inte riktigt går ihop. Kan hon försvara henne av någon annan anledning? Asså jag vet verkligen inte. Kan hon ha annan info? Eller är det bara på spelet i sig hon tycker att ga inte borde vara ulv. ....

Det är en jäkla massa om.

Jag hade tänkt sätta mig och gå igenom resten av leken, men först tänkte jag lista de jag tror är goda vs onda, för att se var jag landar...

Goda
Klara var jag tvungen att dubbelkolla och jag måste erkänna att jag missat henne lite. Men hon har vettiga tankar och har fastnat en del på glömmerallt som jag inte heller helt kan släppa.

Dentaku har jag hittat en passande roll till, framförallt utifrån vad FiaM skrivit, så hon har växlat till god hos mig.

Snurrfian tycker jag fortsätter resonera bra och leta onda, är inte säker på hennes roll, men har en jag tycker passar.

Cirkus likaså, jag kan vara helt lurad av hennes spel, men hon resonerat klokt och jag har ett par alternativa roller till henne.

Osäkra
Niyama vet jag inte alls längre. Kan hon vara ond spion? Eller ulv? Eller god? Tycker ju hon spelar bra och för leken framåt, men det brukar tyvärr inte säga något om hennes roll. :(
Gabby_Ossi känner jag mig ännu mer osäker på. Kan absolut vara god, men lika gärna ond.
Koppen har inte skrivit mycket och håller som vanligt tyst om sina teorier. Skulle verkligen behöva mer därifrån...
Idahoe är också helt anonym för mig i den här leken. Behöver inte betyda ond, utan lika gärna att jag måste läsa bättre.
Fio skulle helt klart kunna vara ond, som ny kan hon mycket lättare flyta med och jag känner att jag har noll grepp om henne.
Mirtai förlåt, men dig har jag helt missat, fy på mig!
Glömmerallt vacklar jag ständigt kring. Klara som jag håller som god har fastnat på glömmerallt och jag vill lita på hennes omdöme. Men jag vet inte alls...

Jag är för övrigt värdelös på att analysera röstningsresultat, så om någon har en bra idé utifrån röstningarna, skriv gärna...

Idahoe röstar, Artline – Blacksmithfarm - glömmerallt
Art/Koppen röstar, Snurrfian – Blacksmithfarm - glömmerallt
Snurrfian röstar, Dentaku – Blacksmithfarm - glömmerallt
Gabby_Ossi röstar, Mirtai – Blacksmithfarm - glömmerallt
Klara röstar, Idahoe – glömmerallt - glömmerallt
cirkus röstar, FiaM – glömmerallt – Dentaku, ändrar till glömmerallt
Niyama röstar,
missad röst – Mirtai – cirkus
glömmerallt röstar,
missad röst – Mirtai - cirkus

Lånar den här listan från FiaM:s sammanställning. Niyama påpekade att en ond spion helst inte röstar på ulvar. Så jag plockade bort alla som röstat på onda och kanske finns spionen bland någon av dessa?

Jag vill nog lägga till - att hon påpekade att de helst inte röstade på onda om den onda inte var på väg att åka.

Om vi förutsätter att ga är ulv så kan ju alla som röstat på ga vara onda spionen enligt den tanken som Niyama hade. Men den där uppställningen så lämnar det bara kvar Niyama som potentiell icke-spion. Kan hon ha varit så himla smart? Att hon är den enda enligt sin egen teori som inte borde vara spionen.

Men det finns stora hål. Vi vet ju inte vilken roll glömmerallt har.

Men vad tror du? Tror du att niyama är ond spion och glömmerallt ulv? Eller kan glömmerallt vara Gollum eller god?

Alltså, jag vet ju inte! :banghead:

Det enda jag säger är att det kan ju vara så. Jag tycker ju att Ga's beteende varit skitskumt, annars skulle jag ju inte röstat på henne två gånger. Jag ser det nog som mer sannolikt att hon är ond än god. Men det finns ju fyra möjliga roller.

Antingen är hon ulv eller Gandalf. Eller Frodo eller Gollum. :crazy:

Vad mycket enklare det hade varit om ga hade åkt!

Jag skulle vilja rösta på henne för mycket pekar på att hon är ulv. Kan det vara så att lyan stoppade lynchen, de visste att FiaM var spion och käkade henne därför så att det inte skulle läcka vem som stoppat lynchen? Alla andra som stoppat lynchen hade i allafall inte varit en risk för lyan. Å andra sidan - om de fattat att FiaM var spion så var hon nog ett gott käk oavsett.

Vad pekar egentligen på att ga INTE är ulv?

Vad pekar egentligen på att ga INTE är ulv?

Det som fått mig att tveka har egentligen främst varit din röst på henne i dl2. :crazy: Den fick mig att tänka "en god röstar på en god" men nu vacklar jag... Kanske lika bra att rösta ut glömmerallt så vi kan gå vidare i resonemanget? Känns som det skulle hjälpa massor att veta hennes roll.

Äh fan.

Jag har inte tid att sitta här. Jag ska rida lektion och sen ska jag leverera en hund innan jag pyser till Skåne. Så jag kommer sitta i bilen typ hela dagen sen.

@Habina jag fattar hur du tänker. Risken finns alltid vid tidiga DL. När jag la den rösten så hade den ingen vidare teori för stunden. Det gäller ju att vända på stenarna fler än en gång. Men nu pekar mer åt glömmerallt som ulv

cirkus röstar på glömmerallt
jag tror (men är inte säker) på att lyan stoppade lynchen och sen käkade de en som kunde ha fått infon. Dessutom så har glömmerallt gjort en del skumma saker.

Jag är ju osäker på Niyama också men ga känns mer ulv.

Det är så förbenat svårt när det är så få inne och teoriar. Det är jättemånga jag inte vet var jag har. Men får vi klarhet i glömmerallts roll så kommer vi vidare - det enda som skulle vara riktigt dåligt är om hon är ringbäraren, men hon har varit lite för utstickande, jag tror inte hon hade förvaltat den rollen så.

Alltså, jag vet ju inte! :banghead:

Det enda jag säger är att det kan ju vara så. Jag tycker ju att Ga's beteende varit skitskumt, annars skulle jag ju inte röstat på henne två gånger. Jag ser det nog som mer sannolikt att hon är ond än god. Men det finns ju fyra möjliga roller.

Antingen är hon ulv eller Gandalf. Eller Frodo eller Gollum. :crazy:
Vad har varit skitskumt med GA?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka