Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den som lever i morgon får se mao... ska bli spännande

Tveksamt om FiaM skulle vara så osmart...för mig känns det som en straffspark utan målvakt men allt är ju möjligt såklart.

Det rådde en märklig tystnad i Myggvattnen, förutom myggens surrande och enstaka dämpade svordomar från de som satt fast i träsket så hördes inga andra ljud. Till och med de djur som brukade uppehålla sig vid träsket var nu märkligt tysta. Något måste ha skrämt dem eller slagit dem med tystnadens bojor.

Radagasts alla sinnen var på helspänn, han var inte van vid att inte höra även den minsta skogsmus. Myggornas surrande runt hans öron gjorde det omöjligt för honom att urskilja några andra ljud och hans trogna falk var troligen iväg på en jakttur och var heller inte inom synhåll.

Plötsligt bröt en väldig kakafoni av ljud lös i träsket, vargar tjöt, kråkor kraxade och det hördes ett högt skri innan det blev tyst igen..

FiaM var Radagast (god spion)

Såklart käkar de den enda jag börjat känna mig säker på var god :banghead: , som även råkar vara spionen :banghead::banghead:

I alla fall, jag ville bara kika in och se uppdateringen och meddela att jag inte kommer vara så aktiv under dagen, ska sitta i Flyinge hela dagen med bara telefon som inte är så kompatibel med buke och tveksam tillgång till internet... Men är det någon direkt fråga så tagga/citera mig så ska jag försöka komma med något svar även om det kanske blir så långt, annars hörs vi när det närmar sig DL :nailbiting:

Myggvattnen har krävt sin rätt från våra resenärer, rödstrimmiga av blod från sönderkliade myggbett, illröda i skinnet och slutkörda i brist på sömn så väljer de att ligga lågt ytterligare en stund även om de nu under morgonens bleka himmel kan se Väderklint långt bort i fjärran.

DagDL kl 21.30

Jaha. Får fundera på allt som har hänt under dagen. Jag vill bara förvarna om att jag inte kommer kunna vara så aktiv idag. Jobbar först och sedan iväg till ridskolan med yngsta dottern. Men jag kommer in i tid till dl, och försöker hålla koll via mobilen under dagen.

Jag kommer ha lite tid när jag vaknar, men sen ska jag iväg och rida och ta det lugnt.. är ledig ikväll så äntligen ska jag kunna vara med live vid dl . YEY

Förlåt @FiaM :( Jag blev så ivrig över mitt spår, så jag släppte helt tanken på att du kunde vara god. Förmodligen vet ulvarna om den onda spionen nu, så då passade de på att äta den goda.

Men... Det var ändå du och dentaku som diskuterade det hela. Kan hon vara vår onda spion?

Men... Det var ändå du och dentaku som diskuterade det hela. Kan hon vara vår onda spion?

Ursäkta? Den som först pekade ut FiaMs misstag var Niyama, sedan kom cirkus också. Jag upplever att de två var mycket mer aktiva än vad jag var, ändå väljer du att endast nämna mig. Jag var snarare tydlig med att jag inte tänkte dra för höga växlar på FiaMs inlägg eftersom allt var så rörigt. Jag är lite förvånad över att FiaM blev käk eftersom hon trots allt hade lite misstankar på sig. Nu börjar jag fundera på om det kan vara ett sätt att bli av med mig eftersom det inte lyckades igår. Jag hade släppt min teori från gårdagen, nu känns det som om jag måste plocka upp den igen.

Har hakat upp mig på FiaM's funderingar kring Dentakus roll.
Att hon skulle ha en roll som ger information men att hon blivit lurad alt tolkat informationen fel.
Vad kan hon ha för roll om detta stämmer?
Får läsa igenom rollistan igen

Ursäkta? Den som först pekade ut FiaMs misstag var Niyama, sedan kom cirkus också. Jag upplever att de två var mycket mer aktiva än vad jag var, ändå väljer du att endast nämna mig. Jag var snarare tydlig med att jag inte tänkte dra för höga växlar på FiaMs inlägg eftersom allt var så rörigt. Jag är lite förvånad över att FiaM blev käk eftersom hon trots allt hade lite misstankar på sig. Nu börjar jag fundera på om det kan vara ett sätt att bli av med mig eftersom det inte lyckades igår. Jag hade släppt min teori från gårdagen, nu känns det som om jag måste plocka upp den igen.

Tyvärr ett väntat nattkäk inser jag. :(

Alltså, jag insåg ju också att hon kunde vara god spion när Niyama påpekade att hon troligtvis inte var ond spion pga rösten på bollen(vilket jag tyckte verkade relevant) . Då fanns bara möjligheten ulv eller god som räknat fel och var hon god så hade ju Habina pekat ut henne som spion, med vettiga citat och allt - och där nånstans kände jag att fan, hon kan ju vara GOD spion. Hur i helvete gör jag så att ängeln skyddar henne? Jag vågade inte skriva rakt ut vad jag trodde, men jag försökte ju skriva inlägget om att hon la sista rösten på bollen__ och du hjälpte mig lite där och sa att det borde hon inte gjort som ulv och då fanns bara god alternativet kvar. Så jag hoppades som fan att ängeln var inne och såg vår diskussion.

@Habina - nje, jag tror inte att Dentaku är ond spion faktiskt. Jag tycker att hennes tankar runt FiaM's röst på bollen__ borde peka på att hon inte är det. Hade hon varit den onda spionen hade hon nog eldat på åt det hållet att FiaM var onda spionen så att hon om hon inte blivit käk hade hon varit ett lätt byte i dagens lynch

Däremot så funderar jag på Niyama som ond spion?Hon tog visserligen bort FiaM som ond spion, men kan det vara för att hon hoppades att en ulv också skulle dra samma slutsatser som jag gjorde(och det verkade ju ha lyckats)? Det jag funderar på är om denna tanke håller oavsett om ulvarna känner till henne som spion. Känner de till henne så har hon ju typ sopat banan åt dom, om de inte känner till så har hon ju också visat vägen så gott det går. Tänker jag. Jag tror snarare att vi har vår onda spion där. Kanske.

Och om Niyama skulle platsa som ond spion tror jag att det placerar Ga i lyan som ulv.

Men det där vågar jag inte riktigt spekulera i just nu. Finns det någon som kan ha någon info om Niyama och/eller Ga?

Och om Niyama skulle platsa som ond spion tror jag att det placerar Ga i lyan som ulv.

Men det där vågar jag inte riktigt spekulera i just nu. Finns det någon som kan ha någon info om Niyama och/eller Ga?

Intressant tanke! Kan du utveckla den lite?

Det finns väl ingen med info kvar i leken egentligen?
Ringbäraren har ju möjlighet till full spioninformation - frågan är bara om hon har förbrukat den eller inte.

Varför tror du det? Kan va bra med andra teorier än de som virvlar runt i mitt huvud

Klockan springer verkligen iväg och jag har panik. De som jag har haft som mest misstänkta idag är Dentaku och glömmerallt men jag känner mig inte hundra säker på ens någon av dem just nu. Jag har ett par alternativ där jag vill placera Dentaku i och med att jag tror att hon försagt sig med informationen, det kan vara en medveten hint men är det till onda eller goda sidan? Har hon fått extra info kan hon antingen vara ond eller god :banghead:

glömmerallt är den andra som jag är fundersam på men när jag ser drevet som bildas nu blir jag osäker. Samtidigt tycker jag att hon har gjort en del sker som sticker ut som försöket till röständring igår.

FiaM röstar på Dentaku, då jag håller med om att hon kan vara en ond som försagt sig.
Det här citatet från FiaM är lite vilseledande. Kan hon ha fått en spionrad anf Dentaku eller går hon på egna teorier?
GA tror jag inte heller hon hunnit spiona... Får kika vidare på Fia och se om man kan hitta nåt annat/mer

Det här citatet från FiaM är lite vilseledande. Kan hon ha fått en spionrad anf Dentaku eller går hon på egna teorier?
GA tror jag inte heller hon hunnit spiona... Får kika vidare på Fia och se om man kan hitta nåt annat/mer

Det jag syftade på, som dentaku missförstod, var diskussionen som dentaku och FiaM hade om att blacksmithfarm var skyddad av ängeln. Jag tror att dentaku är ond spion, som fått samma inforad som FiaM. Men det FiaM var osäker på, var om dentaku fått spioninfo och var god, eller om hon var ond spion.

De, förutom FiaM, som kan ha fått spioninfo är Frodo, någon som fått brev och onda spionen. Jag tror inte att dentaku är Frodo och är tveksam till att brevis hunnit leverera en spioninfo så tidigt i leken. Helt omöjligt är det förstås inte.

Men nu kom jag på en annan god roll, måste dubbelkolla mitt pussel...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka