Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
:arghh: Vet inte om jag pallar med mer tänkande nu. Men var det inte niyama som var emot att vi lynchade glömmerallt? @Niyama vad var dina motargument?

Jag har ingen aning om vad GA står men jag tycker inte hon gjort nåt direkt skumt. Jag reagerade på röständringen igår men jag är tveksam till att den var ulvig. Tycker GA oftare "panikändrar" som god än som ond. Det kan iofs ändra sig men jag tycker inte den tyder på ondhet, mer neutral. Sen där det tvillingsnacket som varit uppe flera gånger ser jag (som jag redan skrivit) som något man påpekar för att visa vad någon annan inte reflekterar över, inte för att peka ut sig själv som tvilling (det vore ju extremt korkat) och är man ulv skulle ju riktiga tvillingarna genomskåda det direkt.

Cirkus - röstat: FiaM - GA - Dentaku
Det som stör mig mest är rösten idag, som jag redan kommenterat:
"Det här skaver tycker jag. Varför skulle lyan gemensamt försöka bygga upp ett alibi åt Dentaku? Även om hon är häxan eller vad den nu hette så finns ju en reservhäxa fortfarande vid liv. Så att lyan skulle göra såna ansträngningar för att bygga upp ett alibi för just Dentaku köper jag inte."

I inlägget innan röstinlägget idag (#1037) köper hon Mirtais teori lite väl lätt tycker jag. För jag tror inte på teorin. Det känns lite som att Cirkus blir lite lycklig över att någon drar upp nåt "bra" som hon sedan kan rösta efter.

Kollade även på rösten på GA och den känns inte heller helt bra. Det är ju ganska vanligt att någon tar upp att någon annan inte reflekterat över att de kan vara goda som känner till varandra. Det innebär ju inte att man försöker framställa sig som god tillsammans med någon annan, utan att det är intressant att en person inte funderar på den möjligheten. Så tolkade i alla fall jag det, är jag fel ute @glömmerallt ?

Här @cirkus är inlägget.

Din motivering är ju hur konstig som helst när jag läsaer igenom den. Du tycker att Dentaku är mer misstänkt än GA och det är meningslöst att rösta på henne, men röstar på mig? Makes sense?

Vad skulle jag göra då? Vem jag än röstade på så blev det meningslöst, alltså valde jag den jag misstänkte mest. Ska jag rösta på GA bara för att hon ser ut att åka fast jag har henne som neutral?

Vidare tänker jag då att om det inte är ulvarna som stoppat lynchen, så lär de försöka käka glömmerallt inatt... Gollum, Gandalf eller Frodo känns ju som jackpot vilket som. :nailbiting: Där någonstans börjat jag helt klart hoppas att hon är Gollum.

Visst kan Gollum stoppa käk en gång också?
Frågan är hur det funkar - är förmågan förbrukad om hon stoppar käk men det inte är hon som blir käkad (då blir den andra ju käkad om den inte har beskydd).

@Paddington @Lobelia

Kom ihåg att Gandalf och Frodo kan stoppa lynch som även gäller någon annan. Och jag kan inte tänka mig att någon av dom gör det ifall de inte är säkra på att den är god. Det gör att ga kan ha en annan god roll och att Frodo eller Gandalf VET det.

Och så kan hon ju vara ulv också och ulvarna valt att stoppa lynchen.
:banghead:

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

En ring att sämja dem,
en ring att främja dem,

en ring att djupt i mörkrets vida riken tämja dem

Men! Den där förbaskade ringen igen. :( Kan vi inte få något bättre facit, typ xxx är ond, lyncha henne. :idea:

Vi kan ju inte säga annat än att det här är en spännande lek åtminstone... :nailbiting: Ingen lynch som går som "det ska", utan massa fuffens hela tiden. :p

Okej, då kan Glömmerallt alltså vara alltifrån goda Frodo, goda Gandalf, ond ulv eller "egen" Gollum.
Eller, så har hon en god roll som Frodo eller Gandalf vet om (Hade inte Frodo en sia till exempel? Och spioninfo?) och denne valde att rädda henne.

Jättegod GA eller jätteond GA. :arghh: Det blev ju jätteenkelt... :banghead:

Om jag överlever natten får jag flagga för usel aktivitet imorgon (sade det i anmälningstråden redan) pga jobb och kvällsmöte. Hoppas hinna in och slänga in en snabb röst åtminstone någon gång under dagen.

Frågan är hur det funkar - är förmågan förbrukad om hon stoppar käk men det inte är hon som blir käkad (då blir den andra ju käkad om den inte har beskydd).

@Paddington @Lobelia

Kom ihåg att Gandalf och Frodo kan stoppa lynch som även gäller någon annan. Och jag kan inte tänka mig att någon av dom gör det ifall de inte är säkra på att den är god. Det gör att ga kan ha en annan god roll och att Frodo eller Gandalf VET det.

Nä, Gollum kan inte stoppa ett käk, bara inte bli uppäten själv en gång. Hal rackare...

Visst kan det vara att Gandalf eller Frodo vet något. Men det är ju inte heller något vi kan vara säkra på. :(

Vad skulle jag göra då? Vem jag än röstade på så blev det meningslöst, alltså valde jag den jag misstänkte mest. Ska jag rösta på GA bara för att hon ser ut att åka fast jag har henne som neutral?

Aha. Jag bara fattade inte att du misstänkte mig mest. O_o

Är väl skyddad mot en attack, det står att hen har ett beskydd. Så första attacken är hen skyddad.

GA lär väl inte käkas iaf även om hon inte är ulv eftersom det finns risk att hon är Gollum.

En ring att främja dem, en ring att tämja dem, en ring att djupt i mörkt

@Paddington @Lobelia

Gollum kan stoppa en lynch och ett käk mot sig själv, han är hal som en fissssk och smiter helt enkelt.

Nä, just nu känner jag mig bara säker på tre saker.

1) Lynchen av glömmerallt blev stoppad.
2) Min roll.
3) Att jag måste sova nu, innan huvudet sprängs eller jag löper amok i leken!

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quater4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quater4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quater4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen_ röstar på Blacksmithfarm

Röstlista DL 2
17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.44 Niyama röstar på Mirtai
21.00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__
21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på bollen_
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21.21 Glömmerallt röstar på Mirtai
21.23 Idahoe röstar på Blacksmithfarm
21.25 Koppen röstar på Blacksmithfarm
21.25 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
21.26 FiaM röstar på bollen_

Dag 3
11:25 cirkus röstar på Dentaku
17:13 Koppen röstar på glömmerallt
18:21 Dentaku röstar på Niyama
20:48 Habina röstar på Dentaku
20:51 fio röstar på Idahoe
20:52 Mirtai röstar på glömmerallt
21:10 Klara röstar på glömmerallt
21:12 Idahoe röstar på glömmerallt
21:15 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:18 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:26 cirkus ändrar röst till glömmerallt
21:26 FiaM röstar på Dentaku
21:27 glömmerallt röstar på cirkus
21:30 Niyama röstar på cirkus

Habina röstar, glömmerallt – bollen_ - Dentaku
fio röstar, Blacksmithfarmbollen_ - Idahoe
Idahoe röstar, Artline – Blacksmithfarm - glömmerallt
FiaM röstar, Habina - bollen_ - Dentaku
Art/Koppen röstar, Snurrfian – Blacksmithfarm - glömmerallt
Dentaku röstar, LenaH - bollen_ - Niyama
Snurrfian röstar, Dentaku – Blacksmithfarm - glömmerallt
Mirtai röstar, Blacksmithfarmbollen_ - glömmerallt
Gabby_Ossi röstar, Mirtai – Blacksmithfarm - glömmerallt
Klara röstar, Idahoe – glömmerallt - glömmerallt
cirkus röstar, FiaM – glömmerallt – Dentaku, ändrar till glömmerallt
Niyama röstar,
missad röst – Mirtai – cirkus
glömmerallt röstar,
missad röst – Mirtai - cirkus

Deltagare:
1. cirkus
2. Habina
3. Gabby_Ossi
4. Snurrfian
5. Dentaku
6. Artline
7. FiaM
8. Idahoe
9. fio
10. Klara
11. Mirtai
12. Niyama
13.glömmerallt

Roller:
Frodo – första ringbäraren
Sam – bagare
Merry – tvilling
Vidstige – ängel
Glorfindel – modifierad besserwisser
Gandalf grå – borgmästare
Radgast den bruna – spion
Bybo (1 st)

Gollum

Häxmästaren – häxa och ulv
Khamûl – reservhäxa och ulv
Svarta ryttare – ulvar (1 st)
Bill - ond spion

Edit, hade missat lite färg
Edit 2, hade inte fått med den onda spionen i kopieringen

Senast ändrad:
@FiaM
1. cirkus
2. Habina
3. Gabby_Ossi
4. Snurrfian
5. Dentaku
6. Artline
7. FiaM
8. Idahoe
9. fio
10. Klara
11. Mirtai
12. Niyama
13.glömmerallt

Roller:
Frodo – första ringbäraren
Sam – bagare
Merry – tvilling
Vidstige – ängel
Glorfindel – modifierad besserwisser
Gandalf grå – borgmästare
Radgast den bruna – spion
Bybo (1 st)

Gollum

Häxmästaren – häxa och ulv
Khamûl – reservhäxa och ulv
Svarta ryttare – ulvar (1 st)

Vet du att det är en bybo och en vanlig ulv kvar?!

Sen räknar väl du upp 12 roller till 13 deltagare?

Nä, Gollum kan inte stoppa ett käk, bara inte bli uppäten själv en gång. Hal rackare...

Visst kan det vara att Gandalf eller Frodo vet något. Men det är ju inte heller något vi kan vara säkra på. :(

Då fattar jag i allafall. Så om ulvarna försöker käka Gollum så går det inte första gången. Då är frågan om de vågar försöka ge sig på glömmerallt inatt. Risken finns ju att hon är Gollum. Hellre få ut henne i lynch för som Gollum kan hon ju bli lynchad numera. Eller så är hon ulv. Eller så är hon jättegod och ulvarna hoppas på att hon inte är skyddad.

Just nu känner jag mig mest frustrerad.

För övrigt så kommer jag att ha låg aktivitet imorgon (om det blir en sådan) .
Jag ska åka till det Skånska landet och gå på på bruksprov för SWB. Jag bilar från sth och det tar ju sin lilla tid. Att spela från mobilen GÅR inte utan wi-Fi. Så jag lär få lägga en svintidig röst igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka