Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,Aha! Facit! Någon som lite snabbt kan översätta?
Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.
En ring att sämja dem,
en ring att främja dem,
en ring att djupt i mörkrets vida riken tämja dem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,Aha! Facit! Någon som lite snabbt kan översätta?
Vet inte om jag pallar med mer tänkande nu. Men var det inte niyama som var emot att vi lynchade glömmerallt? @Niyama vad var dina motargument?
Cirkus - röstat: FiaM - GA - Dentaku
Det som stör mig mest är rösten idag, som jag redan kommenterat:
"Det här skaver tycker jag. Varför skulle lyan gemensamt försöka bygga upp ett alibi åt Dentaku? Även om hon är häxan eller vad den nu hette så finns ju en reservhäxa fortfarande vid liv. Så att lyan skulle göra såna ansträngningar för att bygga upp ett alibi för just Dentaku köper jag inte."
I inlägget innan röstinlägget idag (#1037) köper hon Mirtais teori lite väl lätt tycker jag. För jag tror inte på teorin. Det känns lite som att Cirkus blir lite lycklig över att någon drar upp nåt "bra" som hon sedan kan rösta efter.
Kollade även på rösten på GA och den känns inte heller helt bra. Det är ju ganska vanligt att någon tar upp att någon annan inte reflekterat över att de kan vara goda som känner till varandra. Det innebär ju inte att man försöker framställa sig som god tillsammans med någon annan, utan att det är intressant att en person inte funderar på den möjligheten. Så tolkade i alla fall jag det, är jag fel ute @glömmerallt ?
Din motivering är ju hur konstig som helst när jag läsaer igenom den. Du tycker att Dentaku är mer misstänkt än GA och det är meningslöst att rösta på henne, men röstar på mig? Makes sense?
Vidare tänker jag då att om det inte är ulvarna som stoppat lynchen, så lär de försöka käka glömmerallt inatt... Gollum, Gandalf eller Frodo känns ju som jackpot vilket som. Där någonstans börjat jag helt klart hoppas att hon är Gollum.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
Ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.
En ring att sämja dem,
en ring att främja dem,
en ring att djupt i mörkrets vida riken tämja dem
Visst kan Gollum stoppa käk en gång också?
Frågan är hur det funkar - är förmågan förbrukad om hon stoppar käk men det inte är hon som blir käkad (då blir den andra ju käkad om den inte har beskydd).
@Paddington @Lobelia
Kom ihåg att Gandalf och Frodo kan stoppa lynch som även gäller någon annan. Och jag kan inte tänka mig att någon av dom gör det ifall de inte är säkra på att den är god. Det gör att ga kan ha en annan god roll och att Frodo eller Gandalf VET det.
Och så kan hon ju vara ulv också och ulvarna valt att stoppa lynchen.
Vad skulle jag göra då? Vem jag än röstade på så blev det meningslöst, alltså valde jag den jag misstänkte mest. Ska jag rösta på GA bara för att hon ser ut att åka fast jag har henne som neutral?
Frågan är hur det funkar - är förmågan förbrukad om hon stoppar käk men det inte är hon som blir käkad (då blir den andra ju käkad om den inte har beskydd).
@Paddington @Lobelia
Kom ihåg att Gandalf och Frodo kan stoppa lynch som även gäller någon annan. Och jag kan inte tänka mig att någon av dom gör det ifall de inte är säkra på att den är god. Det gör att ga kan ha en annan god roll och att Frodo eller Gandalf VET det.
Och så kan hon ju vara ulv också och ulvarna valt att stoppa lynchen.
Deltagare:
1. cirkus
2. Habina
3. Gabby_Ossi
4. Snurrfian
5. Dentaku
6. Artline
7. FiaM
8. Idahoe
9. fio
10. Klara
11. Mirtai
12. Niyama
13.glömmerallt
Roller:
Frodo – första ringbäraren
Sam – bagare
Merry – tvilling
Vidstige – ängel
Glorfindel – modifierad besserwisser
Gandalf grå – borgmästare
Radgast den bruna – spion
Bybo (1 st)
Gollum
Häxmästaren – häxa och ulv
Khamûl – reservhäxa och ulv
Svarta ryttare – ulvar (1 st)
Nä, Gollum kan inte stoppa ett käk, bara inte bli uppäten själv en gång. Hal rackare...
Visst kan det vara att Gandalf eller Frodo vet något. Men det är ju inte heller något vi kan vara säkra på.
@FiaM
Vet du att det är en bybo och en vanlig ulv kvar?!
Sen räknar väl du upp 12 roller till 13 deltagare?
@FiaM
Vet du att det är en bybo och en vanlig ulv kvar?!
Sen räknar väl du upp 12 roller till 13 deltagare?
Ser vi en blooper av FiaM? bara ulvarna kan väl veta hur fördelningen är vad det gäller antalet ulvar.