Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
@FiaM

Vet du att det är en bybo och en vanlig ulv kvar?!

Sen räknar väl du upp 12 roller till 13 deltagare?
Jag hade missat den sista raden med den onda spionen när jag kopierade.
Jag är inte säker på att det finns en ulv kvar och att det finns en bybo men eftersom bybo(r) fanns med i rollistan utgår jag från att det finns och då ska det vara 13 deltagare kvar på 13 roller (hoppas jag) :)

Jag hade missat den sista raden med den onda spionen när jag kopierade.
Jag är inte säker på att det finns en ulv kvar och att det finns en bybo men eftersom bybo(r) fanns med i rollistan utgår jag från att det finns och då ska det vara 13 deltagare kvar på 13 roller (hoppas jag) :)

Men hur vet du att det är en bybo och en vanlig ulv och inte två bybor?

Men om nu Blacksmithfarm är Gollum, varför skulle Vidstige i så fall skydda henne? Goda vill ju också bli av med Gollum?

Borde sova, men måste ta fram det här citatet. Om jag inte klarar natten.

Reagerade redan första gången jag läste det, men tänkte då att hon var god spion. Nu är jag rätt så säker på att hon är ond spion. Glömmer sin roll i sammanställningen + avslöjar antalet onda som är kvar.

Ovanstående citat låter exakt som hon fått det som spioninfo, just för att hon skriver vidstige istället för ängeln. Dessutom låter hon så tvärsäker, som om hon vet att det hände.

Men hur vet du att det är en bybo och en vanlig ulv och inte två bybor?
10 goda roller, fast det kan ju vara fler som är bybor än en, ;) en gollum och en ond spion, hur många svarta ryttare tror vi? Jag undrar om det inte kan vara så att det är fem svarta ryttare och en ond spion? Eller tänker jag helt fel då?

Jag utgick från diskussionerna som var i början av leken där antalet onda diskuterades, det började så vitt jag vet med Snurrfians inlägg ovan. För mig lät siffrorna logiska och jag har därför utgått från dem. Jag räknar hellre med en ond för mycket än får en obehaglig överraskning i efterhand.

Reagerade redan första gången jag läste det, men tänkte då att hon var god spion. Nu är jag rätt så säker på att hon är ond spion. Glömmer sin roll i sammanställningen + avslöjar antalet onda som är kvar.

Ovanstående citat låter exakt som hon fått det som spioninfo, just för att hon skriver vidstige istället för ängeln. Dessutom låter hon så tvärsäker, som om hon vet att det hände.

Blev fel, fick inte med inläggen jag skulle citera

Jag önskar att jag haft mer än ett par timmar på mig att försöka komma på något för nu finns ju iaf lite klokt i omlopp.

Är det rimligt att anta att de Svarta Ryttarna inte vågade försöka ge sig på BSF för att de trodde att hon var skyddad? För de har ju nytta av att få bort både Gollum och goda, menar jag. Det säger ju egentligen inget om BSFs roll, bara att de onda misstänkte att Vidstige skulle lägga sitt skydd där och inte ville misslyckas med käket.

För att Vidstige inte ville riskera BSF om hon har en god roll som la en extraröst på sig själv för att undvika att garanterat bli lynchad?

Det du citerar från mig ovan är mina funderingar kring ovanstående inlägg från Dentaku.

Aha. Men intressant att FiaM tycks veta att det finns en vanlig ulv kvar :D

Jamenvisst såklart. Om hon är ond spion så känner hon ju också till vilka som är ulvar.
Så just nu seglade FiaM upp som VÄLDIGT ond. Antingen ond spion eller ulv. Troligtvis det första med avseende på vad Habina skriver

Kan morgondagens lynch bli enkel?

Vad tänker du då?
Att hon är en ulv som alibiröstade på bollen__?
Eller att hon helt enkelt är en god som bara skrev fel nu?

Var det inte så att en röst från FiaM på BSF hade ändrat ställningen så att BSF hade haft 6 röster och bollen__ 5? Då hade det ju varit väldig konstigt att hon i stället röstade på bollen om de satt i lyan tillsammans även om det nu fanns extraröster i omlopp som gjorde att BSF lynchades. För lyan kan väl i bästa fall ha haft en extraröst om de haft turen att få en i paket?

Var det inte så att en röst från FiaM på BSF hade ändrat ställningen så att BSF hade haft 6 röster och bollen__ 5? Då hade det ju varit väldig konstigt att hon i stället röstade på bollen om de satt i lyan tillsammans även om det nu fanns extraröster i omlopp som gjorde att BSF lynchades. För lyan kan väl i bästa fall ha haft en extraröst om de haft turen att få en i paket?

Om hon röstat på bsf istället för bollen__ jo, då hade det varit tvärt om i antalet röster eftersom hon la sista rösten. Jag bara känner att jag inte kan dra någon slutsats åt något håll om det där. Den här leken är så full av konstiga saker som jag inte hänger med på att den konstigheten som nu nämner känns ... fullt möjlig. Också.

Det började med en lätt pirrning. Ett kliande vid vänster armbåge. Höger hand drogs dit, och kliandet lättade. Efter en liten stund återkom pirrandet, lite högre och lite intensivare. Höger pekfinger grävde vidare vid armbågen, det var skönt. Riktigt skönt. Hon tog hjälp av alla fingrar på handen, lättnaden var total. Hon började slappna av.

Det började pirra vid örat, hon försökte ignorera men snart var hon tvungen att klia även där.

Armbågen kliade igen, nu inte bara kliade det, det sved även. Hon kliade hårdare - det gick håll på skinnet och en blodsdroppe syntes. Det kliade i tinningen. Hon kände efter med handen och hela pannan kändes som en gropig grusväg efter regn som gjort vägbanan porös. Kliandet tilltog. Nu kliade det inte bara vid pannan, örat och armbågen. Hela kroppen var som en klösbräda som bara väntade på att få bli använd. Hennes fingrar var som klor, men även om de klöste hål på skinnet så var det inte tillräckligt, hon behövde klia mera. Till slut vred hon sig i plågor.

Hon kunde höra spridda stön runt omkring sig, även i fjärran hördes dämpade grymtningar

Det skulle bli en låååång natt...

Om hon röstat på bsf istället för bollen__ jo, då hade det varit tvärt om i antalet röster eftersom hon la sista rösten. Jag bara känner att jag inte kan dra någon slutsats åt något håll om det där. Den här leken är så full av konstiga saker som jag inte hänger med på att den konstigheten som nu nämner känns ... fullt möjlig. Också.

Jo, jag håller med. FiaMs inlägg får bli något som noteras men inte dras några fix färdiga slutsatser om eftersom allt är så väldigt rörigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka