Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det tror jag de kan, inte ens LL begär att man ska sitta klistrad vid DL. ;)
Grejen är ju dock att lynchen isf blir stoppad, om Bsf är så kall så visste hon inte att någon lagt en extraröst till hennes favör.
Visst går det men jag vill inte krångla till det i onödan.

Men Gollum kan ju bara stoppa lynch mot sig själv. Så även om Gollum ville stoppa lynchen igår hade det liksom ingen effekt eftersom någon annan blev lynchad

Men varför är det så osannolikt att hon är Gollum? Det fattar inte jag.
Att hon inte är BM känns mer säkert.

Jag baserar mina tankar på hennes reaktion som kom idag när hon påstår att hon trodde hon var lynchad. Det är ju ett superbra upplägg om hon ÄR Gollum.
Alltså, inte vet jag men det känns som väldigt många faktorer ska ha spelat in då och jag gillar inte att krångla till det i onödan.
Jag tolkade faktiskt hennes reaktion som äkta, hon hade tre röster igår, hon trodde hon blev lynchad liksom.

Jag känner väl mest att jag inte kommer så mycket längre i spekulerandet och att det blir lite väl många om och men och du vet, ibland är det så enkelt att ser det ut som en ulv så är det en ulv, y'know? :p

Alltså, inte vet jag men det känns som väldigt många faktorer ska ha spelat in då och jag gillar inte att krångla till det i onödan.
Jag tolkade faktiskt hennes reaktion som äkta, hon hade tre röster igår, hon trodde hon blev lynchad liksom.

Jag känner väl mest att jag inte kommer så mycket längre i spekulerandet och att det blir lite väl många om och men och du vet, ibland är det så enkelt att ser det ut som en ulv så är det en ulv, y'know? :p

:D

Jag vågar bara inte utesluta nånting helt och hållet i allafall inte när det gäller en sån hal roll som Gollum. Sen säger jag inte att hon ÄR Gollum, men jag vill inte utesluta möjligheten.

Nu åker jag till stallet och hoppas på att NattDL ger oss lite mer svar på saker och ting. Helst vill jag ju överleva densamma också O_o

Jag tänker lite på @Blacksmithfarm som Gollum, som väl mest @cirkus lanserade före lynchen och den teorin borde ju rasa helt för då hade hon ju stoppat lynchen.

Det är väl det enda säkra jag kommit fram till än så länge, Bsf bör inte vara Gollum! :p

Fast det scenariot gäller ju endast om det är gollum som är på väg att ryka. Dvs någon lade en extra röst på quarter, därför rök inte gollum och stoppade lynchen.

Så jag tror absolut fortfarande att blacksmithfarm kan vara gollum.

Bra fråga, kan det vara så att Gollum skickade in i förväg att lynchen skulle stoppas om det verkade som att hon(?) skulle åka. Skulle vara intressant att veta om den gåvan är förbrukad om det görs och Gollum inte är uppe för lynch när röstningen är slut.
Förmågan förbrukas endast om lynch stoppas.

Ok, några tankar innan dl i alla fall.

Snurrfian påpekar något väldigt intressant i #493, varför röstar inte quarter4ever på blacksmithfarm istället för dentaku? Förvisso visste hon inte vart bollen__, glömmerallt och niyama skulle rösta, men för att rädda sig själv? Enda slutsatsen jag kan dra är att blacksmithfarm också är ulv, dessutom med en viktigare roll än quarter4ever.

Sedan noterar LenaH att bollen__ gjorde så blacksmithfarm fick tre röster, kan det ha varit ett sätt att försöka rädda quarter4ever? I sådana fall blir ju bollen__ ond och blacksmithfarm god. Eller i alla fall inte ulv...

Sedan har vi glömmerallt som pratade om hon och quarter4ever som tvillingar. Väldigt vågat om bägge är ulvar, men varför inte? Fortsatt osäker på glömmerallt...

Vi kan vara säkra på att Gandalf eller Frodo använde sig av en extraröst. Frodo känns lite vågat då han bara har en extraröst, skulle han (eh hon?) verkligen använda den i första dl? Dessutom vara så säker på att blacksmithfarm inte är ond? Gandalf har ju fler röster att använda sig av, men även där blir jag tveksam hur Gandalf skulle resonera. Cirkus är inne på att blacksmithfarm är Gandalf och jag börjat ärligt talat vackla lite. För vem skulle annars våga rösta på quarter4ever? Kan LenaH vara så säker på sin sak (i första dl?!) att hon lägger bägge sina röster (om hon är Frodo/Gandalf) på quarter4ever? Jag skulle kanske vågat det om jag var Gandalf och ville vara tydlig mot spionen, men nu har vi ju en ond spion också.

Mer hinner jag inte nu, dags att gå ut och ge stackars pålle smärtstillande.

Alltså blacksmithfarm... Jag ser nu tre alternativ.

1) Hon är Gollum och vet att hon inte åker, men låtsas som hon är förvånad att hon är kvar. Gandalf/Frodo har lagt en extra röst på quarter4ever då Gandalf/Frodo tror mer på quarter4evers ondhet.

2) Hon är Gandalf/Frodo och räddar sig själv med en röst på quarter4ever, men vet inte hur lottningen går.

3) Hon har en helt annan roll, medan Gandalf/Frodo resonerar som i alternativ 1.

Ville bara förtydliga. Nu skall jag försöka lämna ulvleken en liten stund.

Eftersom brevbäraren inte gett ut några brev än antar jag att det inte finns någon ond som hade en extraröst? Eller har jag missat något?
Det kan den ha gjort, men det är väl inte så troligt att det kommit fram före lynch och fått användas redan?? Beror ju på om mottagaren får använda direkt, eller måste vänta tills efter nästa DL, och om brevbäraren varit djärv nog att skicka paketet direkt - och att denne fått extraröst att skicka som första paket...
Det är otroligt att det har hänt - men är det omöjligt??

Barliman Smörblomma - Gandalf, den stora trollkarlen, har givit Barliman 5 paket att leverera till Frodo och hans vänner, det skulle han gjort för länge sedan, han har dock förlagt dem och glömt skicka. Varje dag lyckas han hitta ett paket som han kan dela ut. Han får spara dem eller skicka dem direkt men lekledaren slumpar vilket paket han får tillgång till var dag. Paketen innehåller: Sia, spioninfo, beskydd, förhäxning, extraröst. Paketen får användas eller sparas. Barliman startar med ett paket och får information efter natt DL om vilket paket han hittat. Pakten lottas.

Det gäller att komma ihåg det också i stridens hetta, teoretiskt sett så skulle Q4E utan att tänka sig för kasta sig in för att försvara en kollega, sen försöker glömmerallt få det till att de kan vara tvillingar för att skydda dem båda från en lynch men nu blir det en aning knepigt för glömmerallt.

Så skulle det kunna vara... Jag har svårt att se att glömmerallt som god vinner något på att bli förknippad med Q4E - det gör mig lite tveksam till henne just nu.

Men jag måste verkligen läsa igenom mer.....

Jag vill bara säga att OM jag blir käk nu så kan goda inte dra en massa slutsatser utifrån min roll. Ingenting av vad jag teoriat om har med den att göra.

Det kan den ha gjort, men det är väl inte så troligt att det kommit fram före lynch och fått användas redan?? Beror ju på om mottagaren får använda direkt, eller måste vänta tills efter nästa DL, och om brevbäraren varit djärv nog att skicka paketet direkt - och att denne fått extraröst att skicka som första paket...
Det är otroligt att det har hänt - men är det omöjligt??

Brevbäraren har ju dag DL som sin Dl och någon sådan har ju inte varit. Men @Lobelia kanske kan reda ut det?

Ändrade natt till dag eftersom det faktiskt var det jag menade men inte lyckades skriva :banghead:

Senast ändrad:
Brevbäraren har ju natt DL som sin Dl och någon sådan har ju inte varit. Men @Lobelia kanske kan reda ut det?

Stör inte @Lobelia nu, hon är ju upptagen! :nailbiting:

@LenaH, @Mirtai Det är därför hon har en assistent! :p

Saxat från rollistan:
Barliman Smörblomma - Gandalf, den stora trollkarlen, har givit Barliman 5 paket att leverera till Frodo och hans vänner, det skulle han gjort för länge sedan, han har dock förlagt dem och glömt skicka. Varje dag lyckas han hitta ett paket som han kan dela ut. Han får spara dem eller skicka dem direkt men lekledaren slumpar vilket paket han får tillgång till var dag. Paketen innehåller: Sia, spioninfo, beskydd, förhäxning, extraröst. Paketen får användas eller sparas. Barliman startar med ett paket och får information efter natt DL om vilket paket han hittat. Pakten lottas.
Barliman Smörblomma är Modifierad brevbärare och gör sina val till DagDL så gåvan kan användas under nattDL

@LenaH, @Mirtai Det är därför hon har en assistent! :p

Saxat från rollistan:
Barliman Smörblomma är Modifierad brevbärare och gör sina val till DagDL så gåvan kan användas under nattDL

Det betyder ju att brevbäraren tidigast kan ha gett ett paket i samband med Dl igår. Alltså kan inget paket ha använts i samband med lynchen igår

Hobbitarna är rädda nu, de hör ylande läten i natten, de vet att det finns fler Svarta ryttare. En främling har också skrämt upp dem med sagor - eller är det sagor? De vågar inte sova i sina rum, utan kurar ihop sig på golvet i matsalen, men Peregirin Took, Pippin, den muntra, orädda, nyfikna kan inte hålla sig från sovrummet. Pippin går in för att undersöka ett ljud, men kommer aldrig ifrån rummet. Inte för egen masikn åtminstone. Ja Pippin gör inte så mycket mer i livet överhuvudtaget.
.

LenaH var Pippin
Hon var spionläring och tvilling.

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18