Tror inte det, det står ju NattDL vid rollen, men säker är jag inte...
Ja, just det, det är jag som blandar ihop Natt och Dag igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte det, det står ju NattDL vid rollen, men säker är jag inte...
Ja det tror jag de kan, inte ens LL begär att man ska sitta klistrad vid DL.
Grejen är ju dock att lynchen isf blir stoppad, om Bsf är så kall så visste hon inte att någon lagt en extraröst till hennes favör.
Visst går det men jag vill inte krångla till det i onödan.
Alltså, inte vet jag men det känns som väldigt många faktorer ska ha spelat in då och jag gillar inte att krångla till det i onödan.Men varför är det så osannolikt att hon är Gollum? Det fattar inte jag.
Att hon inte är BM känns mer säkert.
Jag baserar mina tankar på hennes reaktion som kom idag när hon påstår att hon trodde hon var lynchad. Det är ju ett superbra upplägg om hon ÄR Gollum.
Alltså, inte vet jag men det känns som väldigt många faktorer ska ha spelat in då och jag gillar inte att krångla till det i onödan.
Jag tolkade faktiskt hennes reaktion som äkta, hon hade tre röster igår, hon trodde hon blev lynchad liksom.
Jag känner väl mest att jag inte kommer så mycket längre i spekulerandet och att det blir lite väl många om och men och du vet, ibland är det så enkelt att ser det ut som en ulv så är det en ulv, y'know?
Jag tänker lite på @Blacksmithfarm som Gollum, som väl mest @cirkus lanserade före lynchen och den teorin borde ju rasa helt för då hade hon ju stoppat lynchen.
Det är väl det enda säkra jag kommit fram till än så länge, Bsf bör inte vara Gollum!
Förmågan förbrukas endast om lynch stoppas.Bra fråga, kan det vara så att Gollum skickade in i förväg att lynchen skulle stoppas om det verkade som att hon(?) skulle åka. Skulle vara intressant att veta om den gåvan är förbrukad om det görs och Gollum inte är uppe för lynch när röstningen är slut.
Tack för svar! Gäller detsamma för borgmästaren?Förmågan förbrukas endast om lynch stoppas.
Det gäller även borgmästaren.Tack för svar! Gäller detsamma för borgmästaren?
Det kan den ha gjort, men det är väl inte så troligt att det kommit fram före lynch och fått användas redan?? Beror ju på om mottagaren får använda direkt, eller måste vänta tills efter nästa DL, och om brevbäraren varit djärv nog att skicka paketet direkt - och att denne fått extraröst att skicka som första paket...Eftersom brevbäraren inte gett ut några brev än antar jag att det inte finns någon ond som hade en extraröst? Eller har jag missat något?
Barliman Smörblomma - Gandalf, den stora trollkarlen, har givit Barliman 5 paket att leverera till Frodo och hans vänner, det skulle han gjort för länge sedan, han har dock förlagt dem och glömt skicka. Varje dag lyckas han hitta ett paket som han kan dela ut. Han får spara dem eller skicka dem direkt men lekledaren slumpar vilket paket han får tillgång till var dag. Paketen innehåller: Sia, spioninfo, beskydd, förhäxning, extraröst. Paketen får användas eller sparas. Barliman startar med ett paket och får information efter natt DL om vilket paket han hittat. Pakten lottas.
Det gäller att komma ihåg det också i stridens hetta, teoretiskt sett så skulle Q4E utan att tänka sig för kasta sig in för att försvara en kollega, sen försöker glömmerallt få det till att de kan vara tvillingar för att skydda dem båda från en lynch men nu blir det en aning knepigt för glömmerallt.
Det kan den ha gjort, men det är väl inte så troligt att det kommit fram före lynch och fått användas redan?? Beror ju på om mottagaren får använda direkt, eller måste vänta tills efter nästa DL, och om brevbäraren varit djärv nog att skicka paketet direkt - och att denne fått extraröst att skicka som första paket...
Det är otroligt att det har hänt - men är det omöjligt??
Stör inte @Lobelia nu, hon är ju upptagen!
Brevbäraren har ju natt DL som sin Dl och någon sådan har ju inte varit. Men @Lobelia kanske kan reda ut det?
Stör inte @Lobelia nu, hon är ju upptagen!
@LenaH, @Mirtai Det är därför hon har en assistent!
Saxat från rollistan:
Barliman Smörblomma - Gandalf, den stora trollkarlen, har givit Barliman 5 paket att leverera till Frodo och hans vänner, det skulle han gjort för länge sedan, han har dock förlagt dem och glömt skicka. Varje dag lyckas han hitta ett paket som han kan dela ut. Han får spara dem eller skicka dem direkt men lekledaren slumpar vilket paket han får tillgång till var dag. Paketen innehåller: Sia, spioninfo, beskydd, förhäxning, extraröst. Paketen får användas eller sparas. Barliman startar med ett paket och får information efter natt DL om vilket paket han hittat. Pakten lottas.
Barliman Smörblomma är Modifierad brevbärare och gör sina val till DagDL så gåvan kan användas under nattDL
Snacka om att godförklara sig själv...Jag vill bara säga att OM jag blir käk nu så kan goda inte dra en massa slutsatser utifrån min roll. Ingenting av vad jag teoriat om har med den att göra.
Och det gjorde du uppenbarligen rätt i... Dumma svarta ryttare!!Snacka om att godförklara sig själv...