Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej påverka röstningen kunde du förstås inte, men som det såg ut just då så skulle Q klara sig och då var det kanske smart att antyda att ni kunde vara tvillingar om det skulle ha varit så att Q ryckte ut och försvarade dig som kollega. Att sen skriva det andra är ju också rätt smart, speciellt i det här läget. Nu vet jag inte om det är så som jag funderar, det är mest ett tänkbart scenario bland väldigt många andra. ;)

Jaha då förstår jag bättre vad du menar. :) Vilket läge menar du det som var när jag skrev det, eller nu?

Vilka finns det egentligen som kan ha lagt en extraröst? Det är väl bara Frodo och BM?

Ja det är vad jag hittar i rollistan

Senare i leken så kan ju brevbäraren påverka och frodo kunde ju förhäxa också. Om vi bortser från att brevbäraren kan dela ut paket fel så är det bara goda roller som kan påverka och det är ju bra.

Ja det är vad jag hittar i rollistan

Senare i leken så kan ju brevbäraren påverka och frodo kunde ju förhäxa också. Om vi bortser från att brevbäraren kan dela ut paket fel så är det bara goda roller som kan påverka och det är ju bra.

Jag menade denna lynch finns väl bara dessa två alternativ?

En ulv kan ju förhäxa också.

Har precis vaknat för en stund sedan efter nattens jobb (haha mitt privata jobb alltså) och håller på att läsa ikapp.. Inser att det kanske inte var jättesmart att börja ulvspela precis i en jobbhelg. Måste till stallet snart oxå så jag kommer inte vara aktiv under eftermiddagen/förkvällen men hoppas få lite rast i natt och skriva mer.

Jag önskar att jag haft mer än ett par timmar på mig att försöka komma på något för nu finns ju iaf lite klokt i omlopp.

Är det rimligt att anta att de Svarta Ryttarna inte vågade försöka ge sig på BSF för att de trodde att hon var skyddad? För de har ju nytta av att få bort både Gollum och goda, menar jag. Det säger ju egentligen inget om BSFs roll, bara att de onda misstänkte att Vidstige skulle lägga sitt skydd där och inte ville misslyckas med käket.

Jag önskar att jag haft mer än ett par timmar på mig att försöka komma på något för nu finns ju iaf lite klokt i omlopp.

Är det rimligt att anta att de Svarta Ryttarna inte vågade försöka ge sig på BSF för att de trodde att hon var skyddad? För de har ju nytta av att få bort både Gollum och goda, menar jag. Det säger ju egentligen inget om BSFs roll, bara att de onda misstänkte att Vidstige skulle lägga sitt skydd där och inte ville misslyckas med käket.

Varför skulle de tro att just BSF var skyddad?

Har gått tillbaka en bit för att försöka läsa in mig på vad som hände vid röstningen igår.

Jag reagerade inte heller på Habinas röst. Den som reagerade var Q, och hon gick (i mina ögon) in och försvarade dig. Det var hennes reaktion som fick mig att bestämma mig för att rösta på henne. När jag nästan skrivit klart mitt röstinlägg insåg jag att ni ju kunde vara tvillingar. Så jag vågade inte genomföra rösten. Nu i ljuset av att Q var ond får det ju mig att fundera över din roll. Skulle Q gå ut och försvara en kollega på det viset som jag upplevde att hon gjorde? Jag är osäker på hur mycket vana Q har av att spela ulv, men så pass många lekar har hon väl ändå lekt att hon borde lärt sig att man bör vara försiktig med sånt?

Nja detta verkar skumt tycker jag. Varför skulle någon försvara någon så öppet i tråden om det inte var för "gallerierna"?

Ja det låter ju rimligt men varför skulle de vilja ha bort just Bsf?

Jag har också tänkt på det som @LenaH skriver om Gollum, men känner mig fortfarande osäker på hur det fungerar egentligen. Det står att han "har ett beskydd och kan stoppa en lynch mot sig själv"

Då tokar jag det som att Gollum måste göra ett aktivt val och meddela LL att han vill stoppa lynchen (=ingen blir lynchad), men han kan bara göra det om det är han själv som verkar bli lynchad. Måste då Gollum invänta alla röster innan han meddelar om han vill stoppa lynchen? Vad händer om Gollum inte kan vara aktiv vid DL?

Ser man inte till att vara aktiv vid DL om man är Gollum och riskerar att bli lynchad och att man skulle kunna stoppa detta? Eller så är det så att man "låtsas" gjorde att man inte kan vara aktiv vid DL och lägger en tidig röst för att sedan ändå lura i kulisserna för att kunna stoppa lynchen mot sig själv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka