Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker lite på @Blacksmithfarm som Gollum, som väl mest @cirkus lanserade före lynchen och den teorin borde ju rasa helt för då hade hon ju stoppat lynchen.

Det är väl det enda säkra jag kommit fram till än så länge, Bsf bör inte vara Gollum! :p

Läser ikapp så nån kanske redan kommenterat. BSF åkte ju inte, så varför skulle hon stoppat lynchen av q4?

Sorlet stiger från skänkrummet, någon skriker över rummet:

Vi ses ni vet var, senast 21.30 - inte en minut senare annars nödgas vi fortsätta... utan er...

Men jag fattar inte vad LenaH menar med den där friskrivningen egentligen? Att vi inte ska tro att hon haft någon info? Men det kunde hon väl inte ha haft i alla fall?

Ok, några tankar innan dl i alla fall.

Snurrfian påpekar något väldigt intressant i #493, varför röstar inte quarter4ever på blacksmithfarm istället för dentaku? Förvisso visste hon inte vart bollen__, glömmerallt och niyama skulle rösta, men för att rädda sig själv? Enda slutsatsen jag kan dra är att blacksmithfarm också är ulv, dessutom med en viktigare roll än quarter4ever.

Sedan noterar LenaH att bollen__ gjorde så blacksmithfarm fick tre röster, kan det ha varit ett sätt att försöka rädda quarter4ever? I sådana fall blir ju bollen__ ond och blacksmithfarm god. Eller i alla fall inte ulv...

Sedan har vi glömmerallt som pratade om hon och quarter4ever som tvillingar. Väldigt vågat om bägge är ulvar, men varför inte? Fortsatt osäker på glömmerallt...

Vi kan vara säkra på att Gandalf eller Frodo använde sig av en extraröst. Frodo känns lite vågat då han bara har en extraröst, skulle han (eh hon?) verkligen använda den i första dl? Dessutom vara så säker på att blacksmithfarm inte är ond? Gandalf har ju fler röster att använda sig av, men även där blir jag tveksam hur Gandalf skulle resonera. Cirkus är inne på att blacksmithfarm är Gandalf och jag börjat ärligt talat vackla lite. För vem skulle annars våga rösta på quarter4ever? Kan LenaH vara så säker på sin sak (i första dl?!) att hon lägger bägge sina röster (om hon är Frodo/Gandalf) på quarter4ever? Jag skulle kanske vågat det om jag var Gandalf och ville vara tydlig mot spionen, men nu har vi ju en ond spion också.

Mer hinner jag inte nu, dags att gå ut och ge stackars pålle smärtstillande.

Jag tror det är svårt att få ut något av de sista rösterna igår, många kom väldigt tätt. Och om internet är segt så kanske man inte hinner se de andra rösterna innan man lägger sin egen.

Brevbäraren har ju dag DL som sin Dl och någon sådan har ju inte varit. Men @Lobelia kanske kan reda ut det?

Ändrade natt till dag eftersom det faktiskt var det jag menade men inte lyckades skriva :banghead:

@LenaH, @Mirtai Det är därför hon har en assistent! :p

Saxat från rollistan:
Barliman Smörblomma - Gandalf, den stora trollkarlen, har givit Barliman 5 paket att leverera till Frodo och hans vänner, det skulle han gjort för länge sedan, han har dock förlagt dem och glömt skicka. Varje dag lyckas han hitta ett paket som han kan dela ut. Han får spara dem eller skicka dem direkt men lekledaren slumpar vilket paket han får tillgång till var dag. Paketen innehåller: Sia, spioninfo, beskydd, förhäxning, extraröst. Paketen får användas eller sparas. Barliman startar med ett paket och får information efter natt DL om vilket paket han hittat. Pakten lottas.
Barliman Smörblomma är Modifierad brevbärare och gör sina val till DagDL så gåvan kan användas under nattDL

Det betyder ju att brevbäraren tidigast kan ha gett ett paket i samband med Dl igår. Alltså kan inget paket ha använts i samband med lynchen igår

Okej, jag tänkte lite fel där... Då kan vi i alla fall utesluta brevbäraren...

Hobbitarna är rädda nu, de hör ylande läten i natten, de vet att det finns fler Svarta ryttare. En främling har också skrämt upp dem med sagor - eller är det sagor? De vågar inte sova i sina rum, utan kurar ihop sig på golvet i matsalen, men Peregirin Took, Pippin, den muntra, orädda, nyfikna kan inte hålla sig från sovrummet. Pippin går in för att undersöka ett ljud, men kommer aldrig ifrån rummet. Inte för egen masikn åtminstone. Ja Pippin gör inte så mycket mer i livet överhuvudtaget.
.

LenaH var Pippin

Men kunde ni inte ha käkat den andra tvillingen :mad: :p

Du glömde alltså bort Gollum.
Ja. Men inte för att jag är Gollum, utan för att jag inte är van vid sådana här twister.

Förstår inte riktigt vad du menar med att räkna bort sig själv? "Brukar" man göra det? Som ond, god eller båda??

Aja, jag tycker ju att min reaktion (att jag trodde jag var lynchad) bevisar att jag inte är Gollum (eller BM), men jag förstår om du/ni andra inte vill lita på mig (hade jag inte vågat så här tidigt).

Nu hoppas jag att de goda spec-rollerna har fått mer att gå på :)

Det gäller att komma ihåg det också i stridens hetta, teoretiskt sett så skulle Q4E utan att tänka sig för kasta sig in för att försvara en kollega, sen försöker glömmerallt få det till att de kan vara tvillingar för att skydda dem båda från en lynch men nu blir det en aning knepigt för glömmerallt.

Nu hänger jag inte med alls på hur du menar, du får ursäckta om det är jag som är trög men att klara inte reflekterade över att vi kunde vara tvillingar skrev jag först om i mitt röstningsinlägg som kom 21.31, även om jag fått iväg det någon minut tidigare förstår jag inte hur det skulle kunnat hinna påverka röstningen?

Och eftersom jag insåg att det kunde misstolkas så postade jag sedan det här(innan uppdateringen) för att påpeka att vi inte var tvillingar.

Skriva ut i klartext kan en ju göra, däremot hade jag inte lagt en udda röst om en tvilling till mig var i riskzoonen( Q fick en tidigröst och var allmänt uppe för diskussion).

Nu hänger jag inte med alls på hur du menar, du får ursäckta om det är jag som är trög men att klara inte reflekterade över att vi kunde vara tvillingar skrev jag först om i mitt röstningsinlägg som kom 21.31, även om jag fått iväg det någon minut tidigare förstår jag inte hur det skulle kunnat hinna påverka röstningen?

Och eftersom jag insåg att det kunde misstolkas så postade jag sedan det här(innan uppdateringen) för att påpeka att vi inte var tvillingar.
Nej påverka röstningen kunde du förstås inte, men som det såg ut just då så skulle Q klara sig och då var det kanske smart att antyda att ni kunde vara tvillingar om det skulle ha varit så att Q ryckte ut och försvarade dig som kollega. Att sen skriva det andra är ju också rätt smart, speciellt i det här läget. Nu vet jag inte om det är så som jag funderar, det är mest ett tänkbart scenario bland väldigt många andra. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka