Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser man inte till att vara aktiv vid DL om man är Gollum och riskerar att bli lynchad och att man skulle kunna stoppa detta? Eller så är det så att man "låtsas" gjorde att man inte kan vara aktiv vid DL och lägger en tidig röst för att sedan ändå lura i kulisserna för att kunna stoppa lynchen mot sig själv?

Varför då? BM och Gallum kan ju meddela LL timmar i förväg att "om jag är uppe för lynch vill jag stoppa lynchen".

Ja det låter ju rimligt men varför skulle de vilja ha bort just Bsf?

Som sagt, de har ingen helst nytta av att ha kvar Gollum i leken om det skulle vara BSFs roll som vissa spekulerats om. De har ännu större anledning att bli av med en god roll som kan lägga extraröst(Frodo eller Gandalf).

Nej visst kan Bsf vara Gollum men jag finner det högst osannolikt eftersom hon var inne vid DL och borde ha läst igenom sin egen rollbeskrivning rätt väl eftersom den är ny.
Hon kan fortfarande vara ond på ett eller annat sätt men jag tror varken hon är Gollum eller BM.

Är du säker? Bsf la ju en tidig röst för att hon INTE kunde vara inne vid DL??

Som sagt, de har ingen helst nytta av att ha kvar Gollum i leken om det skulle vara BSFs roll som vissa spekulerats om. De har ännu större anledning att bli av med en god roll som kan lägga extraröst(Frodo eller Gandalf).

Vad har Gollum med saken att göra? Fattar inte?

Vad har Gollum med saken att göra? Fattar inte?

Det var ju massa diskussioner efter DL om huruvida BSF kunde vara Gollum eller inte. Jag förstår egentligen inte varför eftersom det inte var en stoppad lynch som räddade BSF, men oavsett så skulle de onda ändå vilja bli av med Gollum också.

Jaha du menar så, Men varför skulle de ha trott att just Bsf? hade de rollerna?

Det var ju massa diskussioner efter DL om huruvida BSF kunde vara Gollum eller inte. Jag förstår egentligen inte varför eftersom det inte var en stoppad lynch som räddade BSF, men oavsett så skulle de onda ändå vilja bli av med Gollum också.

Om BSF är Gollum så skulle alltså någon annan känt sig så säker på BSFs godhet så de använde en extraröst för att rädda henne? Nja.

Ok, några tankar innan dl i alla fall.

Snurrfian påpekar något väldigt intressant i #493, varför röstar inte quarter4ever på blacksmithfarm istället för dentaku? Förvisso visste hon inte vart bollen__, glömmerallt och niyama skulle rösta, men för att rädda sig själv? Enda slutsatsen jag kan dra är att blacksmithfarm också är ulv, dessutom med en viktigare roll än quarter4ever.

Sedan noterar LenaH att bollen__ gjorde så blacksmithfarm fick tre röster, kan det ha varit ett sätt att försöka rädda quarter4ever? I sådana fall blir ju bollen__ ond och blacksmithfarm god. Eller i alla fall inte ulv...

Sedan har vi glömmerallt som pratade om hon och quarter4ever som tvillingar. Väldigt vågat om bägge är ulvar, men varför inte? Fortsatt osäker på glömmerallt...

Vi kan vara säkra på att Gandalf eller Frodo använde sig av en extraröst. Frodo känns lite vågat då han bara har en extraröst, skulle han (eh hon?) verkligen använda den i första dl? Dessutom vara så säker på att blacksmithfarm inte är ond? Gandalf har ju fler röster att använda sig av, men även där blir jag tveksam hur Gandalf skulle resonera. Cirkus är inne på att blacksmithfarm är Gandalf och jag börjat ärligt talat vackla lite. För vem skulle annars våga rösta på quarter4ever? Kan LenaH vara så säker på sin sak (i första dl?!) att hon lägger bägge sina röster (om hon är Frodo/Gandalf) på quarter4ever? Jag skulle kanske vågat det om jag var Gandalf och ville vara tydlig mot spionen, men nu har vi ju en ond spion också.

Mer hinner jag inte nu, dags att gå ut och ge stackars pålle smärtstillande.

Gaaah jag känner att jag måste läsa in mig på rollistorna igen.. Det kan ju vara så att Bsf är god och därför räddades från lynch, men då måste man ju vara rätt säker på detta om man väljer att lägga en extraröst på Q4? Eller så var man mer säker på att Q4 var ond?

Om BSF är Gollum så skulle alltså någon annan känt sig så säker på BSFs godhet så de använde en extraröst för att rädda henne? Nja.

Jag tror inte heller på det scenariot. Överhuvudtaget förstår jag inte varför det diskuterade så mycket om huruvida BSF var Gollum när man väl rett ut att en stoppad lynch ledde till att det inte blev lynch alls.

Jag tror inte heller på det scenariot. Överhuvudtaget förstår jag inte varför det diskuterade så mycket om huruvida BSF var Gollum när man väl rett ut att en stoppad lynch ledde till att det inte blev lynch alls.

Jag har ärligt talat inte ens orkat läsa alla inlägg efter lynchen i går för jag fick det inte att gå ihop alls. Allt tydde väl snarare på att BSF inte var Gollum (eller för all del någon annan, allt tyder väl på BM eller Frodo).

Bör väl gå tillbaka och läsa, för det känns väl som att de som tjänar på att få det till att BSF är Gollum är de onda.

Jo men BM lär ju lagt en röst oavsett vem det är,

Hm jag diskuterade det här redan igår kväll men jag fattar inte varför det skulle vara troligt att rösten kom från Bsf?

Varför skulle en annan BM offra sin enda extraröst på att få upp q4 för lottning mot BSF? Hur kan man känna sig så säker dag ett?

Jag har ärligt talat inte ens orkat läsa alla inlägg efter lynchen i går för jag fick det inte att gå ihop alls. Allt tydde väl snarare på att BSF inte var Gollum (eller för all del någon annan, allt tyder väl på BM eller Frodo).

Bör väl gå tillbaka och läsa, för det känns väl som att de som tjänar på att få det till att BSF är Gollum är de onda.

Nä alltså Bsf borde väl inte vara varken BM eller Gollum, tror det var LenaH som skrev att hon borde stoppat lynchen då och jag tycker det finns en poäng i det. Å andra sidan förstod jag intre riktigt varför hon skulle varit misstänkt för att vara gollum från början.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka