Ok, några tankar innan dl i alla fall.
Snurrfian påpekar något väldigt intressant i #493, varför röstar inte quarter4ever på blacksmithfarm istället för dentaku? Förvisso visste hon inte vart bollen__, glömmerallt och niyama skulle rösta, men för att rädda sig själv? Enda slutsatsen jag kan dra är att blacksmithfarm också är ulv, dessutom med en viktigare roll än quarter4ever.
Sedan noterar LenaH att bollen__ gjorde så blacksmithfarm fick tre röster, kan det ha varit ett sätt att försöka rädda quarter4ever? I sådana fall blir ju bollen__ ond och blacksmithfarm god. Eller i alla fall inte ulv...
Sedan har vi glömmerallt som pratade om hon och quarter4ever som tvillingar. Väldigt vågat om bägge är ulvar, men varför inte? Fortsatt osäker på glömmerallt...
Vi kan vara säkra på att Gandalf eller Frodo använde sig av en extraröst. Frodo känns lite vågat då han bara har en extraröst, skulle han (eh hon?) verkligen använda den i första dl? Dessutom vara så säker på att blacksmithfarm inte är ond? Gandalf har ju fler röster att använda sig av, men även där blir jag tveksam hur Gandalf skulle resonera. Cirkus är inne på att blacksmithfarm är Gandalf och jag börjat ärligt talat vackla lite. För vem skulle annars våga rösta på quarter4ever? Kan LenaH vara så säker på sin sak (i första dl?!) att hon lägger bägge sina röster (om hon är Frodo/Gandalf) på quarter4ever? Jag skulle kanske vågat det om jag var Gandalf och ville vara tydlig mot spionen, men nu har vi ju en ond spion också.
Mer hinner jag inte nu, dags att gå ut och ge stackars pålle smärtstillande.