Blev det fel där eller är det något utryck jag inte har koll på?
Haha, försök skriva på telefonen samtidigt som du matar barn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blev det fel där eller är det något utryck jag inte har koll på?
Nej, något bevis för att BSF är god är det naturligtvis inte, i synnerhet nu när jag insett att BM har extraröst varje dag. Men jag ser inte heller att hon skulle vara misstänkt?
hela diskussionen om huruvida hon är Gollum?
Fast den diskussionen borde ju avslutats i och med att lynchen inte stoppades? Finns det något som gör BSF mer misstänkt som Gollum än någon annan i nuläget?
Det är väl det som diskuterats?
Att hon kan ha meddelat LL att hon vill stoppa lynchen, men det inte behövs för att någon istället lägger en extraröst på Q4.
Men det är ju helt omöjligt att veta! Det KAN vara så men det kan precis lika gärna vara så att någon annan deltagare är Gollum och inte var i närheten av att lynchas igår. Jag har ingen aning men jag förstår verkligen inte varför man klamrar sig fast vid möjligheten att BSF kan vara Gollum.
Och jag förstår inte varför det måste vara svart eller vitt? Jag tycker inte att gårdagen utesluter att Bsf kan vara Gollum, men jag tycker inte heller att det är mer troligt att Bsf är Gollum än att vem som helst annars är det.
Nej, det är precis det jag försöker få fram. Jag tycker inte att BSF är godförklarad men jag har svårt att se varför man fortsätter att peka ut henne som Gollum med hänvisning till gårdagens lynch.
Fast jag tror det är en missuppfattning, jag har inte uppfattat att någon försöker peka ut henne som G med hänvisning till lynchen, bara att de påtalar att hon fortfarande KAN vara det.
För övrigt har jag lite svårt att släppa att @bollen__ la den tredje rösten på BSF igår. Hon hävdar att hon inte sett att q4e fått tre röster eftersom hon inte kommit så långt i läsningen. Jag tycker att det är märkligt att man ligger en halvtimme efter(hon skriver att hon kommit till G_Os röst) och inte bara uppdaterar för att se hur röstlistan ser ut innan man skickar iväg en röst som kan vara avgörande.
Men q4e hade ju bara fått 2 röster och inte 3
Jag argumenterar ju mot Mirtai som tycker att BSF är misstänkt för att hon kan vara Gollum.
För övrigt har jag lite svårt att släppa att @bollen__ la den tredje rösten på BSF igår. Hon hävdar att hon inte sett att q4e fått tre röster eftersom hon inte kommit så långt i läsningen. Jag tycker att det är märkligt att man ligger en halvtimme efter(hon skriver att hon kommit till G_Os röst) och inte bara uppdaterar för att se hur röstlistan ser ut innan man skickar iväg en röst som kan vara avgörande.
Då tolkar vi Mirtai olika också, påståendet att Bsf skulle vara misstänkt var ju en förklaring till varför Bsf inte blev käk. Och iom att det fanns misstankar att hon kunde vara Gollum innan lynchen och det fortfarande skulle kunna vara möjligt så skulle jag ju anse att Bsf är tillräckligt misstänkt för att inte vara självklart första käk.
Och Mirtai hänvisar väl inte till lynchen som grund för att Bsf skulle vara Gollum, hon lade ju fram den teorin baserat på att Bsf glömt räkna med Gollum.
Jag vet inte om hon är Gollum eller inte men min erfarenhet säger att ulvarna inte brukar vilja äta personer som är ifrågasatta. Istället väljer man misstänkta specialroller eller personer som är godförklarade.
Alltså blacksmithfarm... Jag ser nu tre alternativ.
1) Hon är Gollum och vet att hon inte åker, men låtsas som hon är förvånad att hon är kvar. Gandalf/Frodo har lagt en extra röst på quarter4ever då Gandalf/Frodo tror mer på quarter4evers ondhet.
2) Hon är Gandalf/Frodo och räddar sig själv med en röst på quarter4ever, men vet inte hur lottningen går.
3) Hon har en helt annan roll, medan Gandalf/Frodo resonerar som i alternativ 1.
Ville bara förtydliga. Nu skall jag försöka lämna ulvleken en liten stund.
Tycker jag (för ovanlighetens skull) formulerade det rätt bra här. Så för min del lägger jag blacksmithfarm åt sidan just nu.