Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah! Håller med om att det är lite konstigt. Håller med Mirtai här och förstår inte varför det öhv behöver spekuleras i varför Bsf inte blev käk. Hon hade ju ändå vissa misstankar mot sig och att hon skulle vara BM (vilket Dentaku verkar mena att lyan borde ha trott?) har vi ju kommit fram till var ganska osannolikt eftersom det då hade varit bättre att stoppa lynchen helt än att förlita sig på lotten.
Fast borde det inte vara så att lynchen stoppas först efter att lottningen är gjord? Om lotten faller på den andra deltagaren finns ju inget behov av att stoppa lynchen? @Paddington och @Lobelia vad gäller i det läget, stoppas lynchen innan eller efter lottningen? :confused:

Alltså seriöst hörrni, 779 inlägg redan flera timmar innan DL2? :crazy:Försöker ni få folk att hoppa av?
Eller är det en smart uttänkt plan för att få de onda att bli utbrända och så trötta att de så småningom avslöjar sig?:sneaky: Smart i så fall :p

Vete 17 hur jag ska hinna läsa ikapp typ 150-200 inlägg, skulle egentligen varit borta för en timme sen men det blev uppskjutet så att jag nu har ännu en timme på mig.
Popcornläsning? Sannolikt :angel:

Fast borde det inte vara så att lynchen stoppas först efter att lottningen är gjord? Om lotten faller på den andra deltagaren finns ju inget behov av att stoppa lynchen? @Paddington och @Lobelia vad gäller i det läget, stoppas lynchen innan eller efter lottningen? :confused:
Man måste först avgöra vem som ska lynchas innan man kan stoppa en lynch.

Tänkte försöka sammanfatta mina tankar lite.

Leken är större än jag är van vid, vilket gör det till en utmaning att försöka hålla koll på saker och ting :p

Jag ser det som så att jag inte blev käkad eftersom det var teorier igång kring mig - varför då käka mig? Då är det ju smidigare att käka LenaH...

Nåja nu är det som det är.

Fio, Mirtai och bollen_ var de som röstade på mig igår, självklart betyder inte det per automatik att alla de är onda, men jag tror att minst en av dem är det. Mirtai har lurat mig förut, bollen_ också och Fio är ny.

Måste rösta snart...

Med tanke på att jag redan har fått en röst, så känns det som risken finns att det blir ett drev mot mig (eller någon annan) ikväll.

bollen_ och glömmerallt har redan fått varsin röst också. Och jag kan tycka att båda de känns misstänkta, bollen_ pga den eventuella räddningsrösten och glömmerallt pga tvilling-pratet.

Jag undrar om det kan vara så att bollen_ hoppas att drevet kommer gå mot mig och att hon därför vill passa på att lägga första rösten för att det inte ska verka ulvigt i efterhand.

Just nu hinner jag inte gå igenom leken mer, men ska försöka hålla mig uppdaterad (om inte annat för att kunna rädda mig om den situationen uppstår)

Så...

Blacksmithfarm röstar på bollen_

För att jag tycker att hennes två röster på mig är misstänkta; igår som räddningsröst och idag för att smyga in sin röst tidigt i ett tilltänkt drev.

Det finns några jag håller mer misstänkta än andra.

Dels är det glömmerallt, och det baseras på det som hände mellan henne och Q4 igår. Det kändes märkligt att prata om tvillingar på det sättet som det gjordes.

Den andra är Bollen som jag tycker spelar misstänkt likt de gånger vi varit onda tillsammans. Det handlar om hur hon röstar och känns som hon inte har riktigt koll.

Röstlista DL 2
17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen_

Röstlista DL 2
17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen_

Jag hyser också en liten misstanke mot glömmerallt och har ägnat en stund nu åt att gå tillbaka för att kika på vad hon skrivit. Och jag hittar faktiskt inte värst mycket matnyttigt. Hon har skrivit mycket, men det känns mest som upprapningar av vad andra skrivit och inte så mycket som egna tankar. Å andra sidan har vi inte hållit på så mycket, och det mesta har varit koncentrerat kring hurvida BSF är Gollum eller inte eller om BSF är ond eller inte, så det är ju inte jättelätt att komma med egna tankar heller.

Tur att det är ett par timmar kvar till DL.

Blacksmithfarm har diskuterats flitigt, rent spontant tror jag inte på henne som varken Gollum eller Gandalf men jag är å andra sidan inte säker på vilken roll hon har än. Verkade uppriktigt förvånad över att ha överlevt gårdagens lynch, har själv varit i den sitsen så jag vet hur det är… :crazy:

Dentaku här har vi en som jag är allvarligt fundersam på. Hennes inlägg om att Blacksmithfarm skulle ha blivit skyddad av ängeln i natt skaver. Att hon inte heller verkar svara på frågor om det gör det inte bättre. :cautious:

Art/Koppen, hoho, var är du?!

Men kan BM ge villkor för stoppandet av lynchen sådär? För Gollum gäller det ju att han bara kan stoppa om han håller på att åka ut, så då gills det ju inte om han skulle klara sig genom lottning. Men BM måste väl meddela innan DL om lynchen ska stoppas eller inte. Kan BM välja att "jag vill stoppa lynchen, men endast om jag förlorar lottningen"?

Men kan BM ge villkor för stoppandet av lynchen sådär? För Gollum gäller det ju att han bara kan stoppa om han håller på att åka ut, så då gills det ju inte om han skulle klara sig genom lottning. Men BM måste väl meddela innan DL om lynchen ska stoppas eller inte. Kan BM välja att "jag vill stoppa lynchen, men endast om jag förlorar lottningen"?

Han säger väl helt enkelt "jag vill stoppa lynchen om jag kommer dö"? Det är ju bara i det läget som hen kan stoppa en lynch väl?

BM kan ju skicka ett meddelande till LL och säga att "blir jag lynchad vill jag stoppa lynchen". Och låta det löpa vidare genom leken om hen inte känner att det är någon annan speciell hen vill rädda vid ett annat tillfälle. Tror jag.

Jag läser och funderar och @glömmerallt tycker jag är en aning misstänkt med sitt prat om att Q skulle kunna vara hennes tvilling för att sedan helt vända till att hon aldrig skulle försöka rädda en tvilling.
Jag är fortfarande väldigt fundersam på varför q väljer att inte lägga sin röst på @Blacksmithfarm, det skulle vara det logiska i det läget och det talar för att BSF skulle vara ond.
Men är jag säker? Nej inte det minsta... Jag ska fortsätta med att läsa här och försätta skriva på min inlämningsuppgift, de onda på riktigt.. Nazister och Gulag... ;)

Det är nog bäst @Lobelia eller @Paddington svarar på?

Men jag tror det gått att säga saker i stil med "om X åker så vill jag stoppa lynchen" i flera tidigare lekar.

Jag önskar att jag haft mer än ett par timmar på mig att försöka komma på något för nu finns ju iaf lite klokt i omlopp.

Är det rimligt att anta att de Svarta Ryttarna inte vågade försöka ge sig på BSF för att de trodde att hon var skyddad? För de har ju nytta av att få bort både Gollum och goda, menar jag. Det säger ju egentligen inget om BSFs roll, bara att de onda misstänkte att Vidstige skulle lägga sitt skydd där och inte ville misslyckas med käket.
Jag funderar på Dentaku som snöade in på att BSF inte blev käk på grund av att hon var skyddad. Jag förstår inte alls varför man tror det?

För att Vidstige inte ville riskera BSF om hon har en god roll som la en extraröst på sig själv för att undvika att garanterat bli lynchad?
Här utgår hon från att det var BSF som la en röst för att rädda sig själv. BSF själv verkar ju inte ha varit inne runt DL så att hon i det fallet skulle ha lagt sin extraröst på Q känns otroligt. Jag håller det för mer troligt att någon annan la extrarösten på Q. Och det behöver ju inte alls bero på att denne någon trodde BSF var god utan att Q var mer misstänkt.

Ja det låter ju rimligt men varför skulle de vilja ha bort just Bsf?
Det undrar jag med?

Om BSF är Gollum så skulle alltså någon annan känt sig så säker på BSFs godhet så de använde en extraröst för att rädda henne? Nja.
Håller med om att det är ganska otroligt scenario!

Jag läser och funderar och @glömmerallt tycker jag är en aning misstänkt med sitt prat om att Q skulle kunna vara hennes tvilling för att sedan helt vända till att hon aldrig skulle försöka rädda en tvilling.
Jag är fortfarande väldigt fundersam på varför q väljer att inte lägga sin röst på @Blacksmithfarm, det skulle vara det logiska i det läget och det talar för att BSF skulle vara ond.
Men är jag säker? Nej inte det minsta... Jag ska fortsätta med att läsa här och försätta skriva på min inlämningsuppgift, de onda på riktigt.. Nazister och Gulag... ;)

Sen så har jag aldrig påstått att jag och Q skulle vara tvillingar, det jag skrev var att det var konstigt att klara inte reflekterade över det(sen kom jag senare på att det kunde bero på att hon själv var det så jag släppte mina misstankar där) det var i sammanhanget konstigt. Så jag har inte vänt något alls. Å sen skrev jag ju faktiskt att jag inte skulle röstat udda omen tvilling var illa ute, typ motsatsen till vad du påstår.

Det känns lite som att du antingen inte alls förstår eller läst alvarligig eller misstolkar med flit?

Att du misstänker mig ser jag inte som konstigt men du skriver ju en massa saker som inte alls stämmer!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka