Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Artline/Koppen röstade jag på igår. En förstadagsröst, då jag inte hade någon aktiv som kändes misstänkt så valde jag att rösta på en inte aktiv. Har inte skrivit något egentligt lekrelaterat idag men flaggat för dålig aktivitet. Skulle gärna se något därifrån! (och jag har själv uselt med tid den här leken så jag ska inte kasta sten i glashus… :) )

Habina har hållit sig (ovanligt) lugn. Men kommit med vettiga tankar, jag gillade sammanfattningen av BSF-diskussionen :)

Det verkar ha varit väldigt mycket diskussion kring BSF och vad hon kan ha för roll (Gollum, Gandalf/Frodo osv). Jag kan tycka att det är konstigt att den fick så mycket plats. BSF blev (enligt mig) på intet sätt godförklarad efter gårdagens lynch, men det finns ju inget som säger att hon vore Gollum. Möjligen kan hon vara Gandalf eller Frodo och försvarat sig själv med att lägga en extra röst, men det är absolut inte nödvändigtvis så. Inget som vi kan veta något om egentligen väl? vilket får mig fundersam att så pass många erfarna spelare diskuterar det rätt länge.

FiaM (och Mirtai, såg jag nu) lyfter en tanke om Dentaku’s inlägg kring BSF, vilket jag själv reagerade på när jag läste igenom tråden nu. Hmm...
Dentaku röstade på goda LenaH i lynchen, vilket inte nödvändigtvis säger någonting om hennes roll. Men jag ska nog hålla extra koll på Dentaku.

Glömmerallt känns också som en som man bör hålla ett öga på, efter gårdagens sammankopplingar mellan Q och henne. Vet inte riktigt vad man kan läsa ut av det, men klart noterat…

BSF då, som varit centrum för många diskussioner idag.
Som sagt tror jag inte gårdagens lynch säger så mycket om hennes ondhet eller godhet.
Däremot blir jag lite fundersam över hennes röstmotivering idag. 3 röster hade redan lagts, 1 av dessa var bollens på BSF själv. Så BSF hämndröstar och försöker starta drev mot bollen för att hon tror att bollen försöker starta ett drev mot henne? Eller vad? :confused: :confused: Det är en konstig motivering tycker jag allt.
Sen har jag även noterat det här med att Q kanske inte försökte rädda sig själv igår genom att rösta på BSF för att BSF kan ha en viktigare ond roll. Inte alls nödvändigt, men en möjlighet.

Blir inte riktigt klok på vem jag ska rösta på, just nu lutar det åt BSF. Men jag får nog ändå fundera lite till och försöka smita in på toaletten för att rösta senare ikväll :p

Sen så har jag aldrig påstått att jag och Q skulle vara tvillingar, det jag skrev var att det var konstigt att klara inte reflekterade över det(sen kom jag senare på att det kunde bero på att hon själv var det så jag släppte mina misstankar där) det var i sammanhanget konstigt. Så jag har inte vänt något alls. Å sen skrev jag ju faktiskt att jag inte skulle röstat udda omen tvilling var illa ute, typ motsatsen till vad du påstår.

Det känns lite som att du antingen inte alls förstår eller läst alvarligig eller misstolkar med flit?

Att du misstänker mig ser jag inte som konstigt men du skriver ju en massa saker som inte alls stämmer!
Nej du har inte påstått att du var tvilling med Q men du undrade som sagt över varför inte klara hade reflekterat över det, vilket i stort sett är att säga att man skulle kunna vara tvilling... Att du sen tog tillbaka det/förklarade att det inte var så du menade stämmer väl?

Jag hyser också en liten misstanke mot glömmerallt och har ägnat en stund nu åt att gå tillbaka för att kika på vad hon skrivit. Och jag hittar faktiskt inte värst mycket matnyttigt. Hon har skrivit mycket, men det känns mest som upprapningar av vad andra skrivit och inte så mycket som egna tankar. Å andra sidan har vi inte hållit på så mycket, och det mesta har varit koncentrerat kring hurvida BSF är Gollum eller inte eller om BSF är ond eller inte, så det är ju inte jättelätt att komma med egna tankar heller.

Tur att det är ett par timmar kvar till DL.

Kan du ge exempel på det där?

Nej du har inte påstått att du var tvilling med Q men du undrade som sagt över varför inte klara hade reflekterat över det, vilket i stort sett är att säga att man skulle kunna vara tvilling... Att du sen tog tillbaka det/förklarade att det inte var så du menade stämmer väl?

Jag har inte tagit tillbaka något. Pga hurK klara svarde mig så insåg jag att det kunde missförstås så då förtydligade jag när jag i min tur svarade klara. Och nej det har inget med min roll att göra. Det var bristen på reflektion som var det misstänkta inte vem det handlade om,det spelade liksomingen roll att det handlade om mig.

Håller med om att det är ganska otroligt scenario!

Av ren nyfikenhet undrar jag om du hade läst hela tråden när du skrev det där? eftersom Niyama sen efter att ha insett att BM rollen är lite annorlunda skrev

Håller med. Extrarösten kan ju ha lagts ganska tidigt så den som la den inte alls insåg vilken betydelse den skulle få. Det öppnar ju upp för att "vem som helst" kan vara BM.

För mig blir det lite konstigt att du håller med om något som hon dels inte längre verkar tycka och dels byggde på ett missförstånd?

Kan du ge exempel på det där?

Ska gå tillbaka och se vad det var jag tänkte på. Men inse att du är den kvarvarande spelare som skrivit flest inlägg och ändå tyckte jag inte att jag hittade något från dig. :banghead::D

Jag återkommer. Inser dock redan nu att det smugit in ett stavfel i det du färglagt. Upprepningar ska det stå.

Av ren nyfikenhet undrar jag om du hade läst hela tråden när du skrev det där? eftersom Niyama sen efter att ha insett att BM rollen är lite annorlunda skrev

För mig blir det lite konstigt att du håller med om något som hon dels inte längre verkar tycka och dels byggde på ett missförstånd?

Det jag höll med om var att det inte kändes troligt att någon var övertygad om att BSF var god och därför la sin extra röst för att rädda henne.

Tycker det är mer troligt att den som la extrarösten gjorde det baserat på att Q ansågs skum än att BSF ansågs god

Jag blir lite osäker på det dentaku skrivit om att ängeln skyddat blacksmithfarm. Jag ser tre olika scenarior till att hon vet detta:

1) Hon är spion och fått informationen.
2) Hon är ond spion och fått informationen.
3) Hon är ängeln.

Men jag fattar inte VARFÖR hon skulle skriva någonting sådant i tråden. Vi vet ju att oavsett om ängeln skyddade blacksmithfarm eller någon annan, så skyddade ängeln helt klart inte LenaH. Skulle jag varit ulv, så hade jag i alla fall inte föreslagit att käka blacksmithfarm, som redan har misstankarna mot sig.

Har @Dentaku möjlighet att förklara sig?

Det jag höll med om var att det inte kändes troligt att någon var övertygad om att BSF var god och därför la sin extra röst för att rädda henne.

Tycker det är mer troligt att den som la extrarösten gjorde det baserat på att Q ansågs skum än att BSF ansågs god

Aha då förstår jag och håller med.

Ska gå tillbaka och se vad det var jag tänkte på. Men inse att du är den kvarvarande spelare som skrivit flest inlägg och ändå tyckte jag inte att jag hittade något från dig. :banghead::D

Jag återkommer. Inser dock redan nu att det smugit in ett stavfel i det du färglagt. Upprepningar ska det stå.

Jodå jag brukar vara bra på att pladdra:p Jag tycker dock jag tillbringat ganska många inlägg med att ifrågasätta andra och säga emot. Å jag tolkade dig som att jag mest verkade tycka sådant somandra redan skrivit? Det är därför jag undrade över exempel.

Å så har jag haft egna teorier om iallafall bollen,tror jag är den enda som teoriat om henne som ond spion?

Jodå jag brukar vara bra på att pladdra:p Jag tycker dock jag tillbringat ganska många inlägg med att ifrågasätta andra och säga emot. Å jag tolkade dig som att jag mest verkade tycka sådant somandra redan skrivit? Det är därför jag undrade över exempel.

Å så har jag haft egna teorier om iallafall bollen,tror jag är den enda som teoriat om henne som ond spion?
Vad är det som får dig att misstänka att bollen_ är ond spion?

Ok, nu har jag lite snabbt gått igenom dina inlägg igen, och ja, upprepningar var kanske fel ord att använda. Men du har inte kommit med speciellt mycket eget, egna tankar, utan dina inlägg innehåller mest frågor gällande andras tankar. Och ja, det är ju ett ypperligt sätt för dig att bilda dig en uppfattning om oss andra, men gör det jättesvårt för oss att veta hur du själv tänker. Min misstanke mot dig går tillbaka till igår och Q4Es "försvar" av dig när Habina röstade på dig.

Din teori om bollen__ måste jag ha missat, det är inget jag minns i alla fall. Jag går tillbaka igen. :banghead::rofl:

Om jag förstått @glömmerallt rätt, så är det rösten som bollen__ lägger på blacksmithfarm som fick henne att fundera på om bollen__ kunde vara ond spion. Jag säger varken bu eller bä till den teorin, men visst är jag skeptisk till bollen__.

Läser ikapp...

Är hon verkligen det? Jag tänker iaf inte ta gårdagens Lynch som bevis för att hon är god.

Som det skrivits så har vi ju ingen aning om i. Köket läge eller med vilket syfte extrarösten lades!

Nej jag tar inte den som bevis på att hon är god, men jag anser att det är vanskligt att rösta ut henne. Just nu är det ju klart bättre att kolla på andra.

Ok, nu har jag lite snabbt gått igenom dina inlägg igen, och ja, upprepningar var kanske fel ord att använda. Men du har inte kommit med speciellt mycket eget, egna tankar, utan dina inlägg innehåller mest frågor gällande andras tankar. Och ja, det är ju ett ypperligt sätt för dig att bilda dig en uppfattning om oss andra, men gör det jättesvårt för oss att veta hur du själv tänker. Min misstanke mot dig går tillbaka till igår och Q4Es "försvar" av dig när Habina röstade på dig.

Din teori om bollen__ måste jag ha missat, det är inget jag minns i alla fall. Jag går tillbaka igen. :banghead::rofl:

Frågor ja men också mina åsikter om jag skriver "det tror inte jag", "det håller jag inte med om" eller "jag tror mer på" osv så talar jag ju om vad jag tycker.

"Rena teoriinlägg" utan kopling till andras tankar är ganska ovanligt för mig, min spelstil är mer att ge åsikter om andras. Sen kommer jag ju med nya saker också ibland min röstteori var ju en sådan). Jag håller med omatt det vore bra om jag teoriade mer men jag tycker att det gäller andra också det är ju inte så att de flesta andra har högvis med egena tankar och teorier? De flesta har väl pratat om mig, Bsf och bolllen?

Här tror jag är det första inlägget jag tar upp att bollen kan vara ond spion, sen diskuterar jag henne på de följande sidorna också. du kan börja där så slipper du leta.

Ja möjligt men kanske lite väl uppenbart? Tror mer på @bollen__ som den onda utanför lyan om det var en räddningsröst.

Om jag förstått @glömmerallt rätt, så är det rösten som bollen__ lägger på blacksmithfarm som fick henne att fundera på om bollen__ kunde vara ond spion. Jag säger varken bu eller bä till den teorin, men visst är jag skeptisk till bollen__.

Ja det stämmer,det var en utveckling på LenaHs tanke om att hon var ulv som räddningsröstat, jag tyckte det var lite väl uppenbart av en ulv och mer något en ond spion skulle kunna göra.

Jag tror för övrigt fortfarande på bollen som ond spion men jag vet inte om jag borde rösta på henne, det är ju viktigare att få ut ulvarna,fast hon kan ju vara ulv också men jag mistänker henne inte mer än andra när det gäller att vara ulv.

Jag ska läsa igenom leken lite mer först så får vi se sedan.

Försöker gå igenom alla, som sagt väldigt lång lek redan men försöker analysera efter vad jag kommer ihåg. Skulle något låta heltokigt så påpeka gärna så att jag inte missuppfattat/kommer ihåg fel...

cirkus Har jag inte någon jätteklar bild av, får ändå intrycket att hon letar ulvar även om hon var tvungen att rösta tidigt idag. Lade sen udda röst igår som inte säger så jättemycket enligt mig.

Habina Har inte heller utmärkt sig, lade tidig uddaröst på glömmerallt igår och i ljuset av att q4 var ulv har glömmerallt seglat upp som misstänkt. OM glömmerallt är ulv borde Habina inte vara det.

Snurrfian Är inte lika skum ännu som hon varit tidigare lekar när hon varit ond. Vet inte om det betyder att hon är god nu eller om hon bara är mer skärpt :p. Röstar på Dentaku igår.

Dentaku Blir jag inte riktigt klok på. Pratet om Bsf och att hon skulle vara skyddad, varför inte lyan käkade Bsf när jag inte alls ser någon anledning till det? Jag hänger inte riktigt med på hur Dentaku tänker egentligen. Lade uddaröst på LenaH igår som visade sig vara god, DL1 så behöver inte betyda något, men Dentaku kommer jag hålla lite extra koll på.

Artline/Koppen finns inte mycket att gå på, Artline mådde inte bra och ersattes av Koppen som har ganska mycket att läsa ikapp och inte direkt hunnit bidra ännu. Uddaröst på Snurrfian igår.

FiaM är med och diskuterar men har inte direkt tagit ställning ännu. Tycker dock hon har vettiga resonemang så inte en av mina mest misstänkta just nu i alla fall. Uddaröst på Habina igår.

bollen__ har seglat upp som misstänkt pga sin tredjeröst på Bsf som skulle kunna vara räddningsröst för kollegan q4. bollen själv försvarar med att hon inte hade koll på att q4 hade fått mer än en röst. Det kan mycket väl stämma, sitter man och skriver ett röstinlägg precis vid DL hinner man inte alltid uppdatera innan man postar. Och även om man skulle ha gjort det är det ju inte säkert att man hunnit komma fram till någon bättre teori för det. Men det är definitivt lite misstänkt, speciellt som q4 själv inte försökte rädda sig. Var det för att bsf också är ulv med viktigare roll? Eller för att kollegan bollen__ skulle rädda istället? bollen har redan fått röster idag och är under lupp för min del också.

Idahoe Har inte varit inne och skrivit jättemycket innan under dagen men utefter det inlägg hon gjorde nu precis så tänker hon ganska likt som mig. Uddaröst på Artline igår pga inaktivitet, säger inte så mycket. Ny spelare för mig så svårt att veta var jag ska placera henne men inte bland de mest misstänkta just nu iaf.

fio är ny och verkar klara sig ganska bra såhär långt, lade första rösten på Bsf igår men inte med hänvisning till Gollum som de som kom efteråt. Vet inte alls vad jag ska tro om fio ännu.

Blacksmithfarm har diskuterats flitigt fram och tillbaka. Först kom teorin att Bsf skulle vara Gollum pga hon missade räkna med Gollum. Jag vet inte om det misstaget skulle peka på något speciellt, men när Bsf sedan "räddas" vid lynchningen av vad som måste vara en extraröst försöker vissa få det till att hon då inte kan vara Gollum, vilket jag inte alls förstår? I mina ögon kan Bsf vara Gollum lika väl som någon annan, men jag har minst 2-3 andra roller på henne som jag tror är mer troligt. Som jag tidigare nämnde finns ju även möjligheten att hon är (special)ulv, att q4 inte röstade på henne för att rädda sig själv gör detta mer troligt. Sedan var det ju Bsf som tidigt lade första rösten på q4, väl riskabelt kanske på en kollega? Kan det vara ett försök att få alibi till senare som slog fel? För det kan väl inte ha varit meningen att offra q4 så tidigt? Hmm, jag får inte ihop det. Men Bsf är bland de mer misstänkta trots allt.

Klara verkar ha fastnat lite på glömmerallt även om rösten hamnade på Idahoe igår. Jag känner att jag inte har lika bra koll på vad som skrivits i denna diskussionen som i den om Bsf... Så Klara skulle både kunna vara en god som är något på spåren, en god som är fel ute eller en ond som försöker rikta misstankar mot glömmerallt.

Mirtai röstade jag på igår, men det var mest för att jag tyckte hon inte kommit med så mycket, vilket jag tycker hon bättrat på idag. Hon var den som lade andrarösten på Bsf med teorin att hon skulle vara Gollum. Som DL1-teori inte en av de sämre, men som fått ovanligt mycket fortsatt liv efter lynchen. Idag tycker jag dock Mirtai kommer med vettiga resonemang, säger inget om hennes roll egentligen men innan när hon varit ond har vi iaf inte varit så överens vad jag minns. :p

Niyama tycker jag inte det finns så mycket att gå på, hon missade röstningen och har kommit med en del konstiga påståenden, men som det sedan visat sig att hon inte läst rollerna riktigt ordentligt. Ny spelare för mig men som jag förstått det verkar vara slipad så vill helst se mer från henne för att kunna bilda mig en uppfattning.

glömmerallt har fått misstankar mot sig pga ett uttalande om tvillingar och q4, har inte riktigt hängt med på exakt allt där men jag kan inte riktigt se det misstänkta och tycker att glömmerallt har bemött miksstankarna på ett bra sätt. Skulle kunna vara en duktig ulv så jag litar inte riktigt på glömmerallt men vill nog ha mer kött på benen och få koll på vad som egentligen hänt mellan ffa Klara/glömmerallt innan jag dömer ut henne. Röstade för sent igår på Klara.

Ja det stämmer,det var en utveckling på LenaHs tanke om att hon var ulv som räddningsröstat, jag tyckte det var lite väl uppenbart av en ulv och mer något en ond spion skulle kunna göra.

Jag tror för övrigt fortfarande på bollen som ond spion men jag vet inte om jag borde rösta på henne, det är ju viktigare att få ut ulvarna,fast hon kan ju vara ulv också men jag mistänker henne inte mer än andra när det gäller att vara ulv.

Jag ska läsa igenom leken lite mer först så får vi se sedan.

Jag velar lite mellan bollen__ och dentaku. Som du säger är det ju onödigt just nu att rösta ut onda spionen (om det nu är bollen__). Jag är lite inne på dentaku också som ond spion, men hoppas hon kommer in och förklarar sig först.

Däremot saknar jag ulvar... Var är de? :nailbiting:

hela diskussionen om huruvida hon är Gollum?

Det är väl det som diskuterats?

Att hon kan ha meddelat LL att hon vill stoppa lynchen, men det inte behövs för att någon istället lägger en extraröst på Q4.

Det jag reagerar mest på vid en snabb genomläsning är Mirtai som verkar vilja sprida misstankar mot BSF. Igår hade jag en dålig magkänsla gällande q4 och Mirtai (ska kolla igenom gårdagen mer senare, men behöver laga mat och rösta nu så jag inte missar igen). Jag gissar att både BM och Gollum har meddelat LL att om hen ligger uppe för lynch ska lynchen stoppas. Men jag ser inte vad som talar för att just BSF gjort det, och om hon gjort det tycker jag mer talar för att hon är BM som då även lagt en röst på q4.

Därför:
Niyama röstar på Mirtai

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar