Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ärligt så har jag hakat upp mig på dig därför att Q4E tog dig i försvar igår. När hon sedan visade sig vara ond blev jag ytterst fundersam över din roll. Du har egentligen inte gjort något som är knepigt. Det är därför jag inte redan har röstat på dig. Och jag vet inte om jag tänker göra det heller. :banghead:

Har ingen aning om var GA står och minns inte "försvaret" i huvudet men generellt så är det väl vanligt att ulvar försvarar goda, dels för att man kanske tycker så (oavsett roll), dels för att kanske dra med en god i fallet om man själv åker och dels för att en del goda tror att alla som försvarar dom är goda typ (dock lär det inte gälla GA).

Fasiken, det har du ju rätt i. :crazy: Då måste jag tänka några varv till vem jag tror det är bäst att rösta ut. Bollen__ har ju ett par röster på sig redan...
Det som stör mig ännu lite mer här är att Dentaku har röstat på bollen_, vad betyder det?

Intressanta tankar som kommer fram om onda spionen och Dentaku/bollen__ som jag båda reagerat på innan! Jag förstår dock inte riktigt varför det skulle vara troligare att bollen__ är ond spion än ulv? För jag tänker att är hon ond spion så kunde ju inte q4 veta att hon skulle rösta på Bsf? Och att q4 inte försökte rädda sig själv är något av det som gjort mig mest misstänksam mot bollen__...
Jag får inte heller ihop det här, om nu Bollen skulle vara ond spion så kan hon inte ha pratat med lyan om hur Q skulle rösta, är Bollen i lyan så blir det ännu mer märkligt varför Q lägger sin röst på Dentaku, då borde hon ha lagt sin röst på BSF för att få ut henne och rädda sig själv.

Intressanta tankar som kommer fram om onda spionen och Dentaku/bollen__ som jag båda reagerat på innan! Jag förstår dock inte riktigt varför det skulle vara troligare att bollen__ är ond spion än ulv? För jag tänker att är hon ond spion så kunde ju inte q4 veta att hon skulle rösta på Bsf? Och att q4 inte försökte rädda sig själv är något av det som gjort mig mest misstänksam mot bollen__...

Fast det fetade tyder väl mer på att bollen är ond spion än ulv, just eftersom q4 då inte kunde veta hur bollen skulle rösta? Om nu bollen är ond alls.

du själv bland annat?

Fast det där är ju inte att avskriva någon som ond anser jag, utan bara påpekande om att hon inte var så misstänkt att det var en anledning för ulvarna att käka henne?

Sedan förstår jag fortfarande inte varför ulvarna skulle velat käka just henne men det är en annan sak. :p

Jag hänger med i hur ni menar @Gabby_Ossi och @Snurrfian och jag instämmer! Därför tänker jag rösta nu, då jag tror att vi kan kanske vara en ulv på spåren.

Habina röstar på bollen__

Hon röstade på blacksmithfarm så hon fick en röst mer än quarter4ever, vilket jag tolkar som ett sätt att rädda kvar quarter4ever. Det skulle också förklara varför quarter4ever inte försökte rädda sig själv, hon visste att bollen__ skulle rösta och rädda henne.

Jag får inte heller ihop det här, om nu Bollen skulle vara ond spion så kan hon inte ha pratat med lyan om hur Q skulle rösta, är Bollen i lyan så blir det ännu mer märkligt varför Q lägger sin röst på Dentaku, då borde hon ha lagt sin röst på BSF för att få ut henne och rädda sig själv.

Men om inte bollen ingår i lyan så hur skulle q4 veta att bollen skulle rösta på BSF, om hon inte är synsk?

Fast det där är ju inte att avskriva någon som ond anser jag, utan bara påpekande om att hon inte var så misstänkt att det var en anledning för ulvarna att käka henne?

Sedan förstår jag fortfarande inte varför ulvarna skulle velat käka just henne men det är en annan sak. :p

De där citaten är ju svar på att jag skrev att lyan kanske inte åt BSF eftersom det fanns misstankar mot henne. Tolkade svaren som att det inte gjorde det längre och min tanke om lyans val alltså itne kunde stämma

Har ingen aning om var GA står och minns inte "försvaret" i huvudet men generellt så är det väl vanligt att ulvar försvarar goda, dels för att man kanske tycker så (oavsett roll), dels för att kanske dra med en god i fallet om man själv åker och dels för att en del goda tror att alla som försvarar dom är goda typ (dock lär det inte gälla GA).

Jo, det är ju det jag grubblat mig blå på. Vad det betyder. Jag vet ju inte. Jag tänkte ju rösta på Q igår pga av det, men insåg att dom kunde ju vara tvillingar. Men så var ju Q ond...

Röstlista DL 2

17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.44 Niyama röstar på Mirtai
21.00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__

Det kanske hon gjorde? hon la väl en andraröst?

Det gick ju väldigt snabbt på slutet i röstningen också så hon kanske inte hade koll på läget heller?
Fast hon hann ju kommentera att hon kanske skulle byta, alltså borde hon ha sett röstlistorna... Därför är det väldigt märkligt...

Hon röstade på blacksmithfarm så hon fick en röst mer än quarter4ever, vilket jag tolkar som ett sätt att rädda kvar quarter4ever. Det skulle också förklara varför quarter4ever inte försökte rädda sig själv, hon visste att bollen__ skulle rösta och rädda henne.

Men lyan lär ju veta att det kan förekomma extraröster, så om de nu skulle haft någon räddningsaktion skulle de väl gå hela vägen och säkra att q4 blev kvar (genom att q4 själv också röstade på BSF).

Tycker alla rösterna på bollen skaver.

Varifrån kommer teorierna mot Dentaku? Kan du eller nån annan länka/förklara?
Jag tolkar Dentanus inlägg #693 och #697 som att hon säger att Vindstige ska ha skyddat Blacksmithfarm i natt och har frågat varför hon tror det men inte fått svar. Någongång därefter började funderingarna komma på om hon är god eller ond. Jag tycker själv att det sticker ut en del.

Men lyan lär ju veta att det kan förekomma extraröster, så om de nu skulle haft någon räddningsaktion skulle de väl gå hela vägen och säkra att q4 blev kvar (genom att q4 själv också röstade på BSF).

Tycker alla rösterna på bollen skaver.

Funderade lite på om bollen__ kunde vara ond spion och röstade på blacksmithfarm för att rädda quarter4ever, fast blacksmithfarm också var ulv, men det går ju inte ihop sig. För den onda spionen känner ju till alla ulvarna och borde då verkligen inte rösta på en ulv för att rädda en annan ulv.

Fan, mina tankar går i cirklar. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka