Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dator börjar bråka med mig att jag måste rösta nu fast jag inte är redo.

Klara röstar på glömmerallt

Jag tror att Q4E tog en kollega i försvar igår. Att sedan GA tog upp att dom ju kunde vara tvillingar fick min hjärna varv till. Ett försök att godförklara dom båda? som ju misslyckades Q var ond. Sedan försökte GA distansera sig från Q genom att säga att hon inte se röstat som hon gjorde om en tvilling till henne var i farozon. Ga är slipad, jag litar inte på henne.

Mirtai röstar på Bollen

Eftersom jag tycker hennes röst igår känns skum och jag inte tycker hon har lyckats förklara hur hon tänkte

Någonstans på vägen norr från Bri, eller var det söderöver ifrån eller var det kanske till och med västerut det först syntes. En strimma på himlen, molnen sprack upp och ett glödande öga i en ring av eld syntes på himlen - det vakande ögat var väckt!

Alla fick plötsligt väldigt bråttom, kl 21.3o närmar sig fortare än man tror och man måste hinna fram innan det är för sent...

Snurrfian röstar på Blacksmithfarm eftersom det är väldigt märkligt att Q inte försöker rädda sig själv genom att lägga sin röst på BSF utan väljer Dentaku istället och hon borde ha haft koll på röstlistorna i och med att hon kommentera innan tiden var ute. Det tyder på att BSF är en kollega till Q och antagligen viktigare än Q.

Det kanske hon gjorde? hon la väl en andraröst?

Det gick ju väldigt snabbt på slutet i röstningen också så hon kanske inte hade koll på läget heller?

Men att lägga en tredjeröst hade väl varit bättre räddning än en andraröst? Men visst kan det vara så enkelt som att hon inte hängt med. Men med tanke på att förstarösten på Dentaku och andrarösten på Bsf kom samtidigt så borde hon väl antingen ha hunnit se båda eller ingen? Aaargh, jag vet inte.

Röstlista DL 2

17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.44 Niyama röstar på Mirtai
21.00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__
21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på Bollen
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

Röstlista DL 2

17.00 Dentaku röstar på bollen__
17.20 cirkus röstar på glömmerallt
17.56 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
19:10 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.44 Niyama röstar på Mirtai
21.00 fio röstar på bollen__
21:11 Habina röstar på bollen__

21:17 Klara röstar på glömmerallt
21:18 Mirtai röstar på Bollen
21:18 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm

Snurrfian röstar på Blacksmithfarm eftersom det är väldigt märkligt att Q inte försöker rädda sig själv genom att lägga sin röst på BSF utan väljer Dentaku istället och hon borde ha haft koll på röstlistorna i och med att hon kommentera innan tiden var ute. Det tyder på att BSF är en kollega till Q och antagligen viktigare än Q.

Det här tycker jag är värt att kolla vidare på!

Jag funderar på bollen som ond spion (som väl snarare var ett får med spioninfo i denna lek?). Om bollen vet vilka som är ulvar kan hon ha valt att följa ulven Mirtai för att försöka rädda q4.

Jag har kollat upp det där och bollen är ju noga med att påpeka att hon följer mirtai så jag tror du kan vara något på spåren! Därför:

Glömmerallt röstar på Mirtai

Mirtai har röstat på Bsf med en teori att hon kanske kan vara Gollum eftersom man lätt kan glömma att räkna med sig själv. Detta håller jag med om och då jag inte hittat något annat som jag tycker sticker ut så mycket denna första dl så
bollen__ röstar på Blacksmithfarm

Vadå viktigare? Om häxan eller vad den hette dör finns ju en reservhäxa?

Det där var en väldigt intressant poäng.

Var vi inte inne på det spåret inatt?

Även jag får testa på den berömda rösten från toaletten :p

Det verkar ha varit väldigt mycket diskussion kring BSF och vad hon kan ha för roll (Gollum, Gandalf/Frodo osv). Jag kan tycka att det är konstigt att den fick så mycket plats. BSF blev (enligt mig) på intet sätt godförklarad efter gårdagens lynch, men det finns ju inget som säger att hon vore Gollum. Möjligen kan hon vara Gandalf eller Frodo och försvarat sig själv med att lägga en extra röst, men det är absolut inte nödvändigtvis så. Inget som vi kan veta något om egentligen väl? vilket får mig fundersam att så pass många erfarna spelare diskuterar det rätt länge.

BSF då, som varit centrum för många diskussioner idag.
Som sagt tror jag inte gårdagens lynch säger så mycket om hennes ondhet eller godhet.
Däremot blir jag lite fundersam över hennes röstmotivering idag. 3 röster hade redan lagts, 1 av dessa var bollens på BSF själv. Så BSF hämndröstar och försöker starta drev mot bollen för att hon tror att bollen försöker starta ett drev mot henne? Eller vad? :confused: :confused: Det är en konstig motivering tycker jag allt.
Sen har jag även noterat det här med att Q kanske inte försökte rädda sig själv igår genom att rösta på BSF för att BSF kan ha en viktigare ond roll. Inte alls nödvändigt, men en möjlighet.
Blir inte riktigt klok på vem jag ska rösta på, just nu lutar det åt BSF.

Hänvisar till detta inlägg. BSF har riktigt udda röstmotivering. Plus att Q inte röstade på henne för att rädda sig själv - kan BSF ha en viktigare ond roll?

Därför

Idahoe röstar på Blacksmithfarm

Nu börjar jag inse varför det alltid är enklare att rösta långt innan DL och sedan göra något annat på kvällen, jag har grav ångest nu. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka