Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att jag vet min roll. Och oftast har någon ond röstat på den som fått flest röster dl1...

Vad har din roll med saken att göra?

Är det här ett fall av "jag misstänker dom för att de misstänker röstar på mig"? Jag är som vanligt skeptiskt till den typen av teorier, det är liksom inte ovanligt att goda har fel.

Jag är misstänker liksom inte folk bara för att de misstänker mig? Klara misstänker t.ex mig men jag ser inte varför det skulle göra klara ond?

Jag velar lite mellan bollen__ och dentaku. Som du säger är det ju onödigt just nu att rösta ut onda spionen (om det nu är bollen__). Jag är lite inne på dentaku också som ond spion, men hoppas hon kommer in och förklarar sig först.

Däremot saknar jag ulvar... Var är de? :nailbiting:

Jag funderar på bollen som ond spion (som väl snarare var ett får med spioninfo i denna lek?). Om bollen vet vilka som är ulvar kan hon ha valt att följa ulven Mirtai för att försöka rädda q4.

Frågor ja men också mina åsikter om jag skriver "det tror inte jag", "det håller jag inte med om" eller "jag tror mer på" osv så talar jag ju om vad jag tycker.

"Rena teoriinlägg" utan kopling till andras tankar är ganska ovanligt för mig, min spelstil är mer att ge åsikter om andras. Sen kommer jag ju med nya saker också ibland min röstteori var ju en sådan). Jag håller med omatt det vore bra om jag teoriade mer men jag tycker att det gäller andra också det är ju inte så att de flesta andra har högvis med egena tankar och teorier? De flesta har väl pratat om mig, Bsf och bolllen?

Här tror jag är det första inlägget jag tar upp att bollen kan vara ond spion, sen diskuterar jag henne på de följande sidorna också. du kan börja där så slipper du leta.

Du har säkert rätt, jag har inte hunnit gå igenom alla ännu. Jag började längst upp i listan, med den som skrivit flest inlägg. :) Det brukar vara något jag reagerar på på flera, bristen på egna teorier. Jag vet inte hur mycket jag spelat mot dig innan, i min första lek satt vi i lyan ihop vill jag minnas.

Som jag skrev i mitt första inlägg om dig nu ikväll så inser ja ju att det är svårt att komma med egna tankar i det här läget. Leken är rätt nystartad, och allas tankar verkar snurra kring framförallt BSF.

Jag ska kika mer på dina tankar om bollen nu.

Jag velar lite mellan bollen__ och dentaku. Som du säger är det ju onödigt just nu att rösta ut onda spionen (om det nu är bollen__). Jag är lite inne på dentaku också som ond spion, men hoppas hon kommer in och förklarar sig först.

Däremot saknar jag ulvar... Var är de? :nailbiting:
Här håller jag med dig när det gäller Dentaku och vill också gärna ha en förklaring. Däremot är jag faktiskt mer inne på att det kan vara bra att försöka få ut den onda spionen innan den blir käk och kan skvallra för lyan. Missförstå mig inte nu, ulvarna är givetvis de som är prio ett men den här gången får vi inte glömma den onda spionen.

Niyama tycker jag inte det finns så mycket att gå på, hon missade röstningen och har kommit med en del konstiga påståenden, men som det sedan visat sig att hon inte läst rollerna riktigt ordentligt. Ny spelare för mig men som jag förstått det verkar vara slipad så vill helst se mer från henne för att kunna bilda mig en uppfattning.

Vad är det för konstiga påståenden? Jag missade att bm kunde lägga en extraröst varje dag, vilket inte är så konstigt eftersom den rollen brukar kallas röstfifflare och det heller inte stod markerat att rollen var modifierad (vilket det gjorde på andra roller). Sen var det en del förvirring kring att LL kallar förtrollning för förhäxning och nu upptäckte jag att onda spionen snarare är ett svart får med spioninfo. Det är alltså väldigt mycket som är ändrat och inte har fått nya namn utan helt enkelt existerande roller som bytt namn med varandra = ganska svårt att hålla reda på.

Jag funderar på bollen som ond spion (som väl snarare var ett får med spioninfo i denna lek?). Om bollen vet vilka som är ulvar kan hon ha valt att följa ulven Mirtai för att försöka rädda q4.

Hm... Det var en intressant teori. Det skulle kännas bättre att rösta på en misstänkt ulv än en misstänkt ond spion.

Jag jobbar som sagt helg och är lite begränsad, men jag måste lägga min röst nu så jag hinner till jobbet.

Jag velar oxå mellan bollen och Dentaktu ska läsa lite nu i sista minuten

Här håller jag med dig när det gäller Dentaku och vill också gärna ha en förklaring. Däremot är jag faktiskt mer inne på att det kan vara bra att försöka få ut den onda spionen innan den blir käk och kan skvallra för lyan. Missförstå mig inte nu, ulvarna är givetvis de som är prio ett men den här gången får vi inte glömma den onda spionen.

Fasiken, det har du ju rätt i. :crazy: Då måste jag tänka några varv till vem jag tror det är bäst att rösta ut. Bollen__ har ju ett par röster på sig redan...

Klara verkar ha fastnat lite på glömmerallt även om rösten hamnade på Idahoe igår. Jag känner att jag inte har lika bra koll på vad som skrivits i denna diskussionen som i den om Bsf... Så Klara skulle både kunna vara en god som är något på spåren, en god som är fel ute eller en ond som försöker rikta misstankar mot glömmerallt.

.

Hon kan ju ha fastnat på mig iomed min röst på henne igår och diskussionerna vi började om det sedan. Jag hade nog tyckt det varit konsigare om hon inte alls hade kolat upp mig så att hon teoriat om just mig mig ser jag inte som något konstigt. Jag har ju kollat upp henne lite extra också. Blir nog lätt så att en kollar extra på de som en diskuterar mycket med.

Det jag reagerar mest på vid en snabb genomläsning är Mirtai som verkar vilja sprida misstankar mot BSF. Igår hade jag en dålig magkänsla gällande q4 och Mirtai (ska kolla igenom gårdagen mer senare, men behöver laga mat och rösta nu så jag inte missar igen). Jag gissar att både BM och Gollum har meddelat LL att om hen ligger uppe för lynch ska lynchen stoppas. Men jag ser inte vad som talar för att just BSF gjort det, och om hon gjort det tycker jag mer talar för att hon är BM som då även lagt en röst på q4.

Därför:
Niyama röstar på Mirtai

Du får absolut rösta på mig men gör det i så fall med en teori som i alla fall stämmer...

Det jag vände mig mot är att BSF avskrevs som ond bara baserat på den extra rösten igår. Jag ville lyfta att det var farligt att göra just det när det faktiskt finns andra scenarion som är lika möjliga.

Vad är det för konstiga påståenden? Jag missade att bm kunde lägga en extraröst varje dag, vilket inte är så konstigt eftersom den rollen brukar kallas röstfifflare och det heller inte stod markerat att rollen var modifierad (vilket det gjorde på andra roller). Sen var det en del förvirring kring att LL kallar förtrollning för förhäxning och nu upptäckte jag att onda spionen snarare är ett svart får med spioninfo. Det är alltså väldigt mycket som är ändrat och inte har fått nya namn utan helt enkelt existerande roller som bytt namn med varandra = ganska svårt att hålla reda på.

Ja som sagt, jag kommer bara ihåg att jag reagerade på att det var en del konstiga inlägg men eftersom det var för att det var förvirring med rollerna så lade jag inte någon vikt vid det, jag förstår att det kan bli förvirrande om man är van vid att en viss roll har vissa egenskaper och det sedan byts namn/läggs till eller tas bort saker :)

Du får absolut rösta på mig men gör det i så fall med en teori som i alla fall stämmer...

Det jag vände mig mot är att BSF avskrevs som ond bara baserat på den extra rösten igår. Jag ville lyfta att det var farligt att göra just det när det faktiskt finns andra scenarion som är lika möjliga.

Men vem har avskrivit henne som ond?

Intressant att stoppa in Mirtai i ekvationen, ska kika lite mer på det.

(Och ja rollen skulle jag också kalla får med spioninfo)

Hon kan ju ha fastnat på mig iomed min röst på henne igår och diskussionerna vi började om det sedan. Jag hade nog tyckt det varit konsigare om hon inte alls hade kolat upp mig så att hon teoriat om just mig mig ser jag inte som något konstigt. Jag har ju kollat upp henne lite extra också. Blir nog lätt så att en kollar extra på de som en diskuterar mycket med.

Ärligt så har jag hakat upp mig på dig därför att Q4E tog dig i försvar igår. När hon sedan visade sig vara ond blev jag ytterst fundersam över din roll. Du har egentligen inte gjort något som är knepigt. Det är därför jag inte redan har röstat på dig. Och jag vet inte om jag tänker göra det heller. :banghead:

Ok, några tankar innan dl i alla fall.

Sedan noterar LenaH att bollen__ gjorde så blacksmithfarm fick tre röster, kan det ha varit ett sätt att försöka rädda quarter4ever? I sådana fall blir ju bollen__ ond och blacksmithfarm god. Eller i alla fall inte ulv...

.

Det här är en teori som många kommit fram till och som även jag funderat på ... det känns som det ligger något i det hela iallafall att bollen gjorde att bsf fick tre röster och för att rädda q4e och verkar helt vettigt så därför kör jag på det..

fio röstar på bollen_

Fast vi kan ju inte utgå från att den kommer att bli käk? Ulvarna lär ju försöka undvika det? Det kan ju vara en anledning till att just lena blev käk hon röstade ju en andra röst på Q som vi nu vet var ulv.

Och om den blir käk är det dessutom inte säkert att ulvarna vill offra ett käk för att få infon?

Du har givetvis en viktig poäng. Men jag är mer bekymrad över de där ulvarna som kan trolla så jag vill hellre ha ut den, problemet är ju bara att lista ut vem det är.

Vad har din roll med saken att göra?

Är det här ett fall av "jag misstänker dom för att de misstänker röstar på mig"? Jag är som vanligt skeptiskt till den typen av teorier, det är liksom inte ovanligt att goda har fel.

Jag är misstänker liksom inte folk bara för att de misstänker mig? Klara misstänker t.ex mig men jag ser inte varför det skulle göra klara ond?

Tillsammans med andra teorier (räddningsröst, tvillingprat), ja.

Fö tycker jag inte om de som hellre röstar på någon som är ulv än spionen? ond dom ond liksom?
Dessutom är det ju bättre att Lynch spionen än att lyan torterar den...

Intressanta tankar som kommer fram om onda spionen och Dentaku/bollen__ som jag båda reagerat på innan! Jag förstår dock inte riktigt varför det skulle vara troligare att bollen__ är ond spion än ulv? För jag tänker att är hon ond spion så kunde ju inte q4 veta att hon skulle rösta på Bsf? Och att q4 inte försökte rädda sig själv är något av det som gjort mig mest misstänksam mot bollen__...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka