Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar att jag haft mer än ett par timmar på mig att försöka komma på något för nu finns ju iaf lite klokt i omlopp.

Är det rimligt att anta att de Svarta Ryttarna inte vågade försöka ge sig på BSF för att de trodde att hon var skyddad? För de har ju nytta av att få bort både Gollum och goda, menar jag. Det säger ju egentligen inget om BSFs roll, bara att de onda misstänkte att Vidstige skulle lägga sitt skydd där och inte ville misslyckas med käket.

Det är väl troligare att de inte käkade henne eftersom hon redan är misstänkt. Dumt att döda någon man kan få lynchad liksom ;)

Om hon nu inte sitter i lyan och det är därför hon inte blev äten...

Varför skulle en annan BM offra sin enda extraröst på att få upp q4 för lottning mot BSF? Hur kan man känna sig så säker dag ett?

BM har väl en extraröst varje dag? Det har jag utgått från.

Den rollen är ju inte riktigt som vanligt, om det nu finns något vanligt när det gäller BM:p

Jo men BM lär ju lagt en röst oavsett vem det är,

Hm jag diskuterade det här redan igår kväll men jag fattar inte varför det skulle vara troligt att rösten kom från Bsf?

Jag såg nu att BM har extraröst varje dag(när jag var BM hade jag bara en extraröst under hela leken) och det ändrar scenariot lite! Då är frågan NÄR BM la extrarösten. Var det ett försök att rädda BSF eller var det för att BM helt enkelt ansåg att q4e var misstänkt?

@Niyama så här står det, jag lilamarkerade

"Gandalf grå (Mithrandir)-
är en mäktig trollkarl, men just nu är han även upptagen med att bekämpa onda på annat håll. Varje dag tar han sig dock tid att lägga en extra röst samt kan vid ett tillfälle stoppa en lynch.
DagDL - Gandalf är Borgmästare"

Det är väl troligare att de inte käkade henne eftersom hon redan är misstänkt. Dumt att döda någon man kan få lynchad liksom ;)

Om hon nu inte sitter i lyan och det är därför hon inte blev äten...

Är BSF särskilt misstänkt? Visserligen fick hon tre röster men det var DL1 så det säger inte särskilt mycket om hur det kommer att se ut idag.

@Niyama så här står det, jag lilamarkerade

"Gandalf grå (Mithrandir)-
är en mäktig trollkarl, men just nu är han även upptagen med att bekämpa onda på annat håll. Varje dag tar han sig dock tid att lägga en extra röst samt kan vid ett tillfälle stoppa en lynch.
DagDL - Gandalf är Borgmästare"

Jag missade det, på några roller stod det att de var modifierade men inte på BM så jag bara utgick från att den var som vanligt.

Jag såg nu att BM har extraröst varje dag(när jag var BM hade jag bara en extraröst under hela leken) och det ändrar scenariot lite! Då är frågan NÄR BM la extrarösten. Var det ett försök att rädda BSF eller var det för att BM helt enkelt ansåg att q4e var misstänkt?

Håller med. Extrarösten kan ju ha lagts ganska tidigt så den som la den inte alls insåg vilken betydelse den skulle få. Det öppnar ju upp för att "vem som helst" kan vara BM.

Finns det standard på BM? Den har varit olika alla gånger jag spelat med den utan att det stått modifierad.

Ja, standard är:
*utslagsröst vid lika
*en extra röst
*kan stoppa en lynch

Ibland tas nån av funktionerna (oftast att stoppa en lynch) bort men jag har nog aldrig varit med i en lek där det lagts till funktioner.

Håller med. Extrarösten kan ju ha lagts ganska tidigt så den som la den inte alls insåg vilken betydelse den skulle få. Det öppnar ju upp för att "vem som helst" kan vara BM.

Mm fast nu nnär ni uppenbarligen missat det båda två så känner jag att det kan ju ulvarna ha gjort också(å ni kanske ingår där:cautious:) så då kan ändå D ha en poäng. Typ, jag känner mig lite :banghead: :arghh:

Mm fast nu nnär ni uppenbarligen missat det båda två så känner jag att det kan ju ulvarna ha gjort också(å ni kanske ingår där:cautious:) så då kan ändå D ha en poäng. Typ, jag känner mig lite :banghead: :arghh:

Fast ulvarna är ju flera stycken, kan verkligen alla ha missat det? Jag funderade på samma sak men det står ju faktiskt tydligt utskrivet i rollbeskrivningen.

Hon är väl mer godförklarad än misstänkt?
Är BSF särskilt misstänkt? Visserligen fick hon tre röster men det var DL1 så det säger inte särskilt mycket om hur det kommer att se ut idag.

Är hon verkligen det? Jag tänker iaf inte ta gårdagens Lynch som bevis för att hon är god.

Som det skrivits så har vi ju ingen aning om i. Köket läge eller med vilket syfte extrarösten lades!

Är hon verkligen det? Jag tänker iaf inte ta gårdagens Lynch som bevis för att hon är god.

Som det skrivits så har vi ju ingen aning om i. Köket läge eller med vilket syfte extrarösten lades!

Nej, något bevis för att BSF är god är det naturligtvis inte, i synnerhet nu när jag insett att BM har extraröst varje dag. Men jag ser inte heller att hon skulle vara misstänkt?

En annan tanke: BSF var tvungen att lägga en tidig röst igår. Om hon suttit i lyan, hade hon verkligen vågat lägga en röst på en ulvkollega då? Vid DL1 kan man ju egentligen rösta på vem som helst utan att dra på sig misstankar och dessutom är det svårt att avgöra vem som kommer att få fler röster. Att i ett sådant läge lägga en tidig röst på en ulvkollega känns oerhört vågat. Det är inget bevis för att BSF inte sitter i lyan men jag känner ändå att det kan tala till hennes fördel. Eller vad tänker ni andra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka