Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens lynch:

17.04 cirkus röstar på Viva
18.00 Klara röstar på Viva
19.04 Hedinn röstar på Snurrfian
21.38 Mirtai röstar på Snurrfian
21.47 Snurrfian röstar på Viva

21.50 LenaH röstar på Snurrfian
21.57 LenaH ändrar röst till Viva

21.57 Sedna röstar på viva
22.00 Viva röstar på Sedna.
22.00 LenaH ändrar till Snurrfian

Cirkus
- åh vad jag tvekar om Cirkus. Hennes agerande och ångest igår får mig att misstänka henne. Hon verkade helt insnöad på att Klara var Frodo och pekade ut Viva som ringbäraren. Jag kunde verkligen inte se det hon tyckte sig se och jag tycker hon bitvis motsa sig själv. Hakade på Klara som Frodo.

Klara - lägger en tidig röst på Viva. Kan det varit ett försök att vara Frodo och peka ut Viva som ringbäraren? Många använde ju iaf det i sina teorier mot Viva och Klara borde ha hintat om att det inte är så om hon är god.

Hedinn - Hennes agerande vid lychen igår talar till hennes fördel.

Snurrfian - Fortfarande väldigt skeptisk till Snurrfian. Hon känns vag och inte så aktivt teoriande.

LenaH - Håller henne som försiktigt god. Funderar runt hennes velande igår. Men hon hamnade ju rätt och det tror jag inte en ond LenaH skulle ha gjort.

Sedna - Hennes sena röst på Viva kändes inte bra. Kan kanske vara siad av Viva, själv menar hon att Viva måste varit mindtwistad. Håller henne dock som misstänkt på grund av dessa saker.
Mirtai - Jag är ju superdupermegagod (eller hur var det man sa @Evert ? :p)

Gårdagens lynch:

17.04 cirkus röstar på Viva
18.00 Klara röstar på Viva
19.04 Hedinn röstar på Snurrfian
21.38 Mirtai röstar på Snurrfian
21.47 Snurrfian röstar på Viva

21.50 LenaH röstar på Snurrfian
21.57 LenaH ändrar röst till Viva

21.57 Sedna röstar på viva
22.00 Viva röstar på Sedna.
22.00 LenaH ändrar till Snurrfian

Cirkus
- åh vad jag tvekar om Cirkus. Hennes agerande och ångest igår får mig att misstänka henne. Hon verkade helt insnöad på att Klara var Frodo och pekade ut Viva som ringbäraren. Jag kunde verkligen inte se det hon tyckte sig se och jag tycker hon bitvis motsa sig själv. Hakade på Klara som Frodo.

Klara - lägger en tidig röst på Viva. Kan det varit ett försök att vara Frodo och peka ut Viva som ringbäraren? Många använde ju iaf det i sina teorier mot Viva och Klara borde ha hintat om att det inte är så om hon är god.

Hedinn - Hennes agerande vid lychen igår talar till hennes fördel.

Snurrfian - Fortfarande väldigt skeptisk till Snurrfian. Hon känns vag och inte så aktivt teoriande.

LenaH - Håller henne som försiktigt god. Funderar runt hennes velande igår. Men hon hamnade ju rätt och det tror jag inte en ond LenaH skulle ha gjort.

Sedna - Hennes sena röst på Viva kändes inte bra. Kan kanske vara siad av Viva, själv menar hon att Viva måste varit mindtwistad. Håller henne dock som misstänkt på grund av dessa saker.
Mirtai - Jag är ju superdupermegagod (eller hur var det man sa @Evert ? :p)
Det funkar :D

Balrog- Kan med tanken kraft påverka spelare så att den 3 (lyckade) gånger ändrar offer för förmågan, meddelar vilken spelar som ska utsättas och vilket det nya målet ska bli. Balrogen vet inte vilken förmåga han påverkar väljer bara mål och nytt offer. Om Gandalf är med och lynchar balrogen kommer balrogen slingra sin svans runt Gandalfs ben och dra med honom i Döden. Om balrogen är med och lynchar Gandalf kommer han att sända ut eldblixtrar som slår ut balrogen och denne följer med ner i djupet. Dag DL på Balrog, denne ska välja vid dag DL men förmågan som ändras kan ha vilken DL som helst.

Ex balrogen väljer att mindtwista Lobelia med nytt offer Paddington kan bli
Lobelia siar Paddington (och inte tänkta målet Cirkus)
Ulvarna (väljer man en ulv så ändrar mankäket för alla) äter Paddington (och inte tänkta offret Cirkus)
Lobelia gissar på Paddington (och inte tänkta offret Cirkus)

Mindtwisten ändrar inte förmågan utan endast offret.
Mindtwister ny roll

Som jag fattar det så måste Bollen ha sagt att Viva ska mindtwistas med nytt offer "valfri ulv" för att en sia falskt skulle kunna visa Sedna som ond.

Jag vet inte, men det var iaf inte för mig särskilt tydligt att Viva var siarlärling. Att Bollen skulle ha listat ut det tidigt, kanske redan första två nätterna om man tänker att siorna användes tidigt.

Dessutom skulle Viva inte ha berättat något om sin sia i flera dagar.

Jag är ledsen @Sedna men jag håller det som ett ganska otroligt scenario.

Vilka tror du är de två första då?

Med tanke på senaste lynchen ligger klara och snurrfian överst på listan.

Men snurrfian och cirkus är ett andra alternativ, med tanke på att cirkus så snabbt hakade på klara.

Men... Sen utesluter jag inte att det skulle kunna vara du och klara som helt fräckt lurade oss totalt i den här lynchen. Den här leken är ju helt skruvad!

Varför känns inte mina sena röst bra?

I det läget stod det 3-3 och du lade en fjärderöst på Viva, det som fällde avgörandet. Klart att en sådan röst granskas och ifrågasätts.

LenaH ändrade ju tillbaka sin röst samtidigt som du röstade så den borde du rimligen inte sett?

Jag håller med om att det inte är speciellt sannolikt att viva siat mig och blivit mindtwistad. Därför tror jag inte att viva siat mig alls utan bara snöat in på mig. Varför LenaH biter sig fast i mig är en gåta. Jag undrar om hon är ulv. Hennes röständring från snurrfian till viva känns inte bra i ljuset av att hon nu biter sig fast i mig som hon gör!

Med tanke på senaste lynchen ligger klara och snurrfian överst på listan.

Men snurrfian och cirkus är ett andra alternativ, med tanke på att cirkus så snabbt hakade på klara.

Men... Sen utesluter jag inte att det skulle kunna vara du och klara som helt fräckt lurade oss totalt i den här lynchen. Den här leken är ju helt skruvad!
Du baserar alltså dina misstänkta enbart på senaste lynchen?

I det läget stod det 3-3 och du lade en fjärderöst på Viva, det som fällde avgörandet. Klart att en sådan röst granskas och ifrågasätts.

LenaH ändrade ju tillbaka sin röst samtidigt som du röstade så den borde du rimligen inte sett?

Jag misstänkte viva mest! Dessutom trodde jag att viva skulle rösta för att rädda sig själv och frodo fälla avgörandet. Om jag nu var ulv så skulle jag väl inte ha lagt en sen röst, som precis som du säger granskas och ifrågasätts.

Du baserar alltså dina misstänkta enbart på senaste lynchen?

Givetvis inte bara baserat på senaste lynchen. Men jag måste väl motivera de jag misstänker lite kort iaf? Har tyvärr inte möjlighet att skriva några längre teoriinlägg, sitter på jobbet med mobilen.

lite fölbilder :)

E1D2130F-9C84-42E3-9E6E-509D005B29B3.jpg
D9A38BFC-F5C8-4460-9B26-946F27AE911E.jpg
2A358A13-69B3-47AA-BE27-7D56EF2AC495.jpg

Ett brunt sto , kallblodig travare :)

Som jag skrev innan, jag har Klara och Snurrfian högst upp på min lista.

Klara eftersom jag tror hon försökte spela Frodo och Snurrfian baserat på att jag upplever att hon flyter med

Det beror ju på NÄR hon siade. Varför vänta när hon haft flera nätter på sig?
Ja det är klart att det beror på när hon siade men om hon nu siat Sedna tidigare så borde hon lagt sin röst där då och inte väntat eftersom hon ju kunde ha blivit käk?
Därför hoppas jag den är sann eftersom Balrogen är död.

Som jag fattar det så måste Bollen ha sagt att Viva ska mindtwistas med nytt offer "valfri ulv" för att en sia falskt skulle kunna visa Sedna som ond.

Jag vet inte, men det var iaf inte för mig särskilt tydligt att Viva var siarlärling. Att Bollen skulle ha listat ut det tidigt, kanske redan första två nätterna om man tänker att siorna användes tidigt.

Dessutom skulle Viva inte ha berättat något om sin sia i flera dagar.

Viva fick inte sia förrän efter några nätter om jag inte minns fel, ska kolla rollbeskrivningen.
Gimli –Gimli är en lojal kamrat, och ställer upp för sina vänner i allt. Han kan välja att ta den lynchades plats, Gimli meddelar senast dag DL vem han vill byta med om denne blir lynchad. (Dag DL). Gimli kommer även dag 2 att rädda Pippin från Palantiern (en mäktig sten för kommunikation som också kan visa framtiden och det förgångna) han hittar och kan från Natt DL 2 använda den, men endast två gånger försöker han en gång till kommer han att förfalla till ondskan vilket är otänkbart för honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka