Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska överleva en NattDL först innan vi får rösta även om jag tycker vi kan rösta utan något käk ;)

Jag kan säga som så att mina två cent är att jag tror att LenaH är god, hon och jag har väntat på samma sak nämligen en Frodo som la sin röst på samma spelare - ringbäraren två dagar i rad. Hennes velighet och röständringarna tyder på att hon fattat det trögskallen ->pekar på mig själv inte fattat

Jag tror att Mirtai2 är god, jag tycker att röststatistiken hittills talar till hennes fördel. Plus att hon låter som en osäker god. Jag förstår att hon är osäker på mig, det hade jag också varit i hennes läge. Jag är inte osäker på henne i allafall

Jag tror att Hedinn är god också, hon har drivit så hårt mot Snurrfian och Klara som är mina två mest troliga lyamedlemmar, vore hon ond så kunde hon ju lika gärna röstat på Viva igår och sälkerställt att hon åkte

Sedna - som jag tror är siad av Viva, det finns inget skäl för Viva att låta bli att rösta på Sedna om hon siat henne ond. Möjligen, möjligen om hon var twistad. I så fall är det bara två i lyan om sian så att säga på något vis var falsk

Klara lurade mig att tro att hon var Frodo. Det är förjävligt att jag röstade på Viva så tidigt igår, jag serverade ju teori och hela skiten till Klara. Men jag förväntade mig ju att den "riktiga" Frodo skulle komma in och protestera högljutt och rösta på Klara (igen) eftersom jag var säker på att Frodo identifierat var ringen var redan dagen innan och eftersom ingen Frodo dök upp och gjorde som förväntat så *trodde* jag att Klara var Frodo.

Så du vet att jag inte är ringbärare? Det gör dig ännu mer skum, för jag förstår inte hur du kan veta det om du inte själv är ringbärare!
Fast det är väl ganska logiskt? Frodo bör ju ha teoriat om ringbäraren samt röstat på den åtminstone någon av de två senaste dagarna, och den enda som röstat på dig är Viva, som vi vet inte var Frodo.

Fast det är väl ganska logiskt? Frodo bör ju ha teoriat om ringbäraren samt röstat på den åtminstone någon av de två senaste dagarna, och den enda som röstat på dig är Viva, som vi vet inte var Frodo.

Det är väldigt tvärsäkert uttalande från LenaH.

Då skulle jag nog vilja klämma in ett "vara" i den meningen också. :p
Det går bra! Jag svarade ju bara @Hedinn i det där inlägget och vi kan väl alla vara överens om att du med största sannolikhet inte är ringbäraren och inte jag heller är det med utgångspunkt i denna eminenta förklaring:

Som jag skrev efter DL igår känns det ganska säkert att det är Klara, Snurrfian och Sedna som är de kvarvarande onda. Det har i alla fall inte dykt upp nåt sen dess som fått mig att ändra åsikt.

Sedna har jag inte misstänkt förut, men efter Vivas röst på henne igår känns det ju som att hon bör ha fått info om Sednas ondhet.

Klara och Snurrfian ser jag fortfarande samma sammanhang mellan som tidigare, och samma misstanke. Och baserat på Snurrfians udda förstadagsröst och försiktiga teoriande i början så känns det som att hon kan ha varit utanför lyan i starten av leken. Sen i och med Klaras misstanke mot henne som hon sen släppte och de inte misstänkt varandra sen dess, så tror jag att Snurrfian hittade in i lyan.

Det känns helt enkelt som att det är mer troligt att Snurrfian är ringbäraren än Klara, så får jag rösta ikväll så kommer min röst att hamna på Snurrfian. Jag tror helt enkelt att Frodo väntade med att rösta på ringbäraren till igår, för hade det varit Klara hade det inte funnits så stor anledning till att inte rösta på henne igår också.

Boom- Boom - Boom

Trummorna dånar, det är varmt, sprängelden sprider sig i berget. Vårt lilla sällskap flyr, söker sig mot luset och mot utgången. De springer i full fart för att undvika striderna. De blir förföljda men Boromir stannar och håller stånd, det ligger högvis med orcher runt om honom. Till slut blir pressen för stor även för den väldiga krigaren.

Mirtai var Boromir.

Boom- Boom - Boom

Trummorna dånar, det är varmt, sprängelden sprider sig i berget. Vårt lilla sällskap flyr, söker sig mot luset och mot utgången. De springer i full fart för att undvika striderna. De blir förföljda men Boromir stannar och håller stånd, det ligger högvis med orcher runt om honom. Till slut blir pressen för stor även för den väldiga krigaren.

Mirtai var Boromir.

Hade det på känn...

Boom- Boom - Boom

Mirtai var Boromir.

Jag bara funderar lite sådär högt för mig själv, eftersom jag var Boromir från början.. Han kunde ju överleva en lynch/ ett käk, men det har väl inte gått en lynch utan att någon käkats? Eller har någon annan käkats istället, om Boromir varit vald först nån gång? Eller har jag helt enkelt missat något?

*Förlåt att jag ifrågasätter er, allsmäktiga LL @Lobelia och @Paddington men jag får inte ihop det. Jag skyller ev misstag på allt nagelbitande! :p*

Jag bara funderar lite sådär högt för mig själv, eftersom jag var Boromir från början.. Han kunde ju överleva en lynch/ ett käk, men det har väl inte gått en lynch utan att någon käkats? Eller har någon annan käkats istället, om Boromir varit vald först nån gång? Eller har jag helt enkelt missat något?

*Förlåt att jag ifrågasätter er, allsmäktiga LL @Lobelia och @Paddington men jag får inte ihop det. Jag skyller ev misstag på allt nagelbitande! :p*
Jo ett käk har misslyckats

Ok.
LenaH röstar på Snurrfian
då jag tror att hon iom rösten på Viva igår visade sitt rätta ringbärande jag och idag har flyttat till ny bostad med nya rumskompisar.

Jag borde hinna in senare idag också men för att vara på den säkra sidan, LenaH vänder sin kappa efter vinden, igår var det Klara vi skulle lyssna på och idag verkar det vara Hedinn, för att vara helt korrekt så vände LenaH i sista minuten för att hinna ändra sin röst.

Röstlista DL5 kl 22:00

17.04 cirkus röstar på Viva
18.00 Klara röstar på Viva
19.04 Hedinn röstar på Snurrfian
21.38 Mirtai röstar på Snurrfian
21.47 Snurrfian röstar på Viva

21.50 LenaH röstar på Snurrfian
21.57 LenaH ändrar röst till Viva

21.57 Sedna röstar på viva
22.00 Viva röstar på Sedna.
22.00 LenaH ändrar till Snurrfian

viva 4
Snurrfian 3
sedna 1

Jag undrar jag om inte LenaH tog en chansning för att kunna bli godförklarad till den här dagen genom att lägga sin röst på mig och följa Hedinn som jag känner mig rätt övertygad om är god.

Snurrfian röstar på LenaH

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka