Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår inte riktigt påståendet om att man inte ska lägga en andraröst, varför inte? Ska alla sprida ut sina röster bara för att inte sticka ut eller hur menar ni? :confused: Bättre då att man röstar på den som känns mest misstänkt.

Självklart ska man lägga en andraröst om man misstänker den personen mest.

Det jag menade var att jag i första DL ofta går på svaga teorier. I de fallen känns det inte så schysst att lägga en andraröst när jag egentligen inte misstänker den personen mer än någon annan.

Man röstar väl på den man misstänker mest, oavsett om det är en första, andra eller tredjeröst? (Om det inte är i slutet av röstningen och den man misstänker mest kanske inte har nån röst och man har en misstänkt som har fått flera.)
Absolut sen, men i första DL tycker jag att det är lite extra noterbart i och med att det ofta verkar finnas väldigt lite att gå på (de lekar jag löst/lekt). Jag gjorde det i någon av mina första lekar och blev väldigt ifrågasatt och efter det tittar jag gärna lite extra på just dessa röster i första DL.
Är @EmmaN och @Viva nya spelare?
Svar: Ja, det här är min tredje lek :)

Alltså, det här är ju skitsvårt och jag måste ju rösta också. Jag vet inte hur jag ska göra.

Jag får göra något panikartat och rösta å Q, även om det känns lite sådär. :crazy:

Hennes sätt att skriva sin sammanfattning gör att jag funderar på om hon inte har bättre koll på vissa spelare än på andra. Hennes formuleringar om att hon behöver se mer av vissa spelare, men utelämnar det om andra gör att jag får dessa funderingar.

Klara röstar på Quarter4Ever(t)
:rage: glöm bort det där t:t:wtf:

Funderar på om vi ser en lex @fio här? ;)

Emma röstar på zassoo och snabbt följer visa som är ny efter.

Kan det vara så att de sitter i lyan ihop?

Edit - ändrade taggen, skrev fel namn först.
Jag förstår hur du tänker men nej. Då borde de väl i lyan istället hjälpt till att visa vägen för en ny spelare? Inte göra sig misstänkt med att göra precis det som jag skriver är misstänkt. Det blir ju jättekonstigt!

Absolut sen, men i första DL tycker jag att det är lite extra noterbart i och med att det ofta verkar finnas väldigt lite att gå på (de lekar jag löst/lekt). Jag gjorde det i någon av mina första lekar och blev väldigt ifrågasatt och efter det tittar jag gärna lite extra på just dessa röster i första DL.

Svar: Ja, det här är min tredje lek :)

Det kanske också är något som ändrats, för jag tycker inte att man brukar bli så ifrågasatt för en andraröst.

Aha, då har vi nog inte lekt i samma lek tidigare?

Oj jag håller inte alls med angående att inte lägga andraröster, hur säker kan man vara på någons eventuella ondhet eller godhet vid första DL??

Nåja, jag ryker väl ändå nu eller har någon röstlistan? Har ingen koll när det ramlar in så mycket röster prick kl 22...

Jag röstade på zassoo eftersom hon inte ens verkar ha så stor koll på att alver har spetsiga öron.. Hon skyller på deras långa hår, men är man med i det goda gänget så har man ju sett Legolas spetsiga öron..

Alla inlägg efter sidan 6 har jag hetsläst på typ 10 minuter så jag har tyvärr inte hunnit få in så mycket från de senare sidorna :(

Angående att Hedinn skulle vara en dvärg så ja, jag vet att dvärgarna är goda. Eller iaf Girls, men de övriga nämns iaf inte bland de onda.
Det var mest att det var det enda jag kunde koppla till spelet just då bland allt annat snack så jag tog lite vad jag hade att försöka dra igång något på.
Jag tror tom att Zassoo skrev om alv öronen efter det så inte ens det hade jag då.

Jag förstår hur du tänker men nej. Då borde de väl i lyan istället hjälpt till att visa vägen för en ny spelare? Inte göra sig misstänkt med att göra precis det som jag skriver är misstänkt. Det blir ju jättekonstigt!

Man kan tro att lyan styr mycket men min upplevelse är att det ofta inte är så utan man spelar ganska ensam trots allt.

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

Snurrfian röstar på EmmaN
21,41Niyama röstar på bollen

heartstring 2
cirkus 1
zassoo 2
BSF 1
viva 1
EmmaN 1
bollen__ 1

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

Snurrfian röstar på EmmaN
21,41Niyama röstar på bollen

Ser ut att saknas en hel del röster på denna....

Imorgon, om jag lever så länge, hoppas jag på att jag ska ha lite mer tid för att sätta mig in i vad som egentligen utspelade sig i fråga om Hedinn, dvärgar, heartstring, zassoo osv. Ikväll ville min hjärna verkligen inte kolla ihop någonting och jag hann bara med att skumma igenom leken snabbt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka