Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hurrududu,
jag har bara besvarat Niyamas frågor hur jag menade med att outa. Jag var lite fundersam själv på lite olika scenarior och insåg att det nog mest var höna av en fjäder. Men initialt var det faktiskt bsf's uttalande som fick mig att reagera och därför lägger jag rösten där

Hm, har nog missat något uttalande från BSF?

Alltså, @LenaH nog för att jag förstår att du vill vara med och leka, men se till att stackars Dave Grohl ramlar av scenen för att bryta konserten känns lite väl överdrivet? :D Skämt å sido, trist att det hände... :(

Nu ska jag rösta så jag kan ta en dusch @Klara :D

Mirtai röstar på Viva

Det gör jag dels eftersom jag tycker sättet hon lägger en andraröst på zassoo skaver och dels på grund av det hon skriver i sin röstmotivering.

@Sedna har redan nämnt det så jag men att först tycka det är skumt att lägga en andraröst för att sedan göra samma sak själv känns misstänkt

Alltid svårt såhär första röstningen (har jag förstått från andra lekar). Eftersom jag sitter på mobilen är det svårt att gå tillbaka i tråden också så blir några namn fel ber jag om ursäkt. Hedinns kommentar om aluminiumskor och alver ser jag inget misstänksamt med. Heartstrings kommentar ser jag snarare som ett försök att godförklara sig själv än ond eller godförklara Hedinn om man nu ska läsa in något i det hela. Jag tycker nog disskussionen i efterhand är minst lika suspekt, att försöka göra en höna av en fjäder. Även om jag såklart förstår att man måste hitta något att börja teoria om. Där har jag främst lagt märke till cirkus och zassoo. Det och den ganska snabba andrarösten i ett tidigt läge på heartstrings gör att viva röstar på zassoo.

Jag vet att man "inte ska" rösta på nya första lynchen men jag hittar inget som jag tycker är mer misstänkt just nu så det får bli så iaf

Här är några citat från @cirkus om Hedinn och vad hon egentligen menade...

Nä, det tycker inte jag eftersom dvärgarna är byborna
Men kommentaren är lite skum, varför skulle man vilja outa en bybo?

Määäh, ingen som outat direkt så, jag tänker mer att om Hedinn är bybo så lär hon inte ha skrivit nånting som kan peka åt det hållet redan. Men visst är det en förstadagsstarteori så god som någon?

Och det får mig snarare att tänka att Hedinn kanske skrev så för att hon INTE är dvärg men vill få någon att tro det?

Som jag kom på sen - Hedinn kanske ville få någon att TRO att hon är bybo :p

Hedinn kanske ville att någon skulle nappa precis så som heart gjorde.

Jag är iofs inte säker på att heart hade koll på att byborna var just dvärgar när hon skrev det hon skrev.

Så det hela kanske är en höna av en fjäder

Jag vet inte - jag är inte Hedinn.

Alltså - jag vet inte.
Jag tänker lite som zassoo att det nog är medvetet på något vis. Antagligen är det bara att för att svara på ett annat vis än alla andra. Men tanken slog ju mig att det kan vara för att få någon att nappa såsom heart gjorde, sen vet ju jag inte om heart hade koll på att dvärgarna är bybor. Så kort sagt, jag har inte en jävla aning :confused:O_o

Klart de inte behöver. Men det har ju hänt flera gånger att en lyanedlem lägger en röst och den nya, orutinerade ulven snabbt följer efter och ser möjligheten att lyncha en god.

Jag har ingen aning, men jag måste ju komma med några teorier
tja så har det hänt flera gånger så inget fel i teorin i sig, Men å andra sidan är EmmaN också rätt ny så vet inte riktigt om det håller som teori denna gången?

Tack :)

Men jag tycker fortfarande att ditt sätt att sedan spinna vidare på det sticker i mina ögon.

Mmmm, okej.
Jag var mest tvungen att vädra mina tankar. Sen fick jag nån som hjälpte mig att vrida och vända lite på tankarna och jag landade i att det nog faktiskt mest var en höna av en fjäder.

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

heartstring 2
cirkus 1
zassoo 2
BSF 1
viva 1

tja så har det hänt flera gånger så inget fel i teorin i sig, Men å andra sidan är EmmaN också rätt ny så vet inte riktigt om det håller som teori denna gången?

Vad har EmmaNs rutin med saken att göra? Teorin bygger väl på att en orutinerad lyamedlem följer en annan lyamedlem, inget som säger att det måste vara en rutinerad spelare. Eller?

Vad har EmmaNs rutin med saken att göra? Teorin bygger väl på att en orutinerad lyamedlem följer en annan lyamedlem, inget som säger att det måste vara en rutinerad spelare. Eller?
Inte i sig. men om man är ny så litar man väl mest på de som varit med ett tag? Eller?

bollen__ röstar på heartstring då jag tycker att det är konstigt att hon drar upp detta om dvärgarna efter Hedinns svar på obligatoriska frågan. Dvärgarna är ju goda, bybor, och det vore ju dumt att outa en bybo?! Så vad är det egentligen hon menar med att skriva detta? Det känns lite skumt i mina ögon, speciellt nu när jag inte direkt hittar så mycket annat att gå på. O_o

Reagerade på bollens röst och den skaver fortfarande. Motiveringen, att det vore dumt att outa en bybo. Alltså, alla utger sig för att vara bybor? Dessutom hade hon en intressant notering om zass i samma inlägg, men väljer att gå på heart.

Sen röstar zass på heart också.
zassoo skrev:
heartstring har redan fått röster på sig vilket jag förstår, det känns lite märkligt att försöka dra igång misstankar om att Hedinn skulle utgöra sig för att vara dvärg, dvs bybo :confused: Men jag vet inte, heartstring hade kanske bara inte koll på rollistan? Lite småmärkligt tycker jag nog. Plus att hon vill att andra ska dra igång leken, det tycker jag alltid är skumt. Orkar man inte teoria själv?

Jag tyckte nog att heart försökte dra igång leken. Sen vet jag inte om heart försökte dra igång misstankar, hon har ju inte varit inne och svarat nåt mer. Men ju mer jag tänker på det desto konstigare tycker jag detta är. Alltså heart är misstänkt både för att hon "försökte dra igång misstankar" och för att hon tyckte andra skulle dra igång leken med tillägget "orkar man inte teoria själv". Hur skulle egentligen heart agerat för att inte bli misstänkt? Hon försökte ju faktiskt dra igång leken.

Nu ska jag rösta så jag kan ta en dusch @Klara :D

Mirtai röstar på Viva

Det gör jag dels eftersom jag tycker sättet hon lägger en andraröst på zassoo skaver och dels på grund av det hon skriver i sin röstmotivering.

@Sedna har redan nämnt det så jag men att först tycka det är skumt att lägga en andraröst för att sedan göra samma sak själv känns misstänkt

Jag vet att man "inte ska" rösta på nya första lynchen men jag hittar inget som jag tycker är mer misstänkt just nu så det får bli så iaf

Jag skulle också behöva duscha. :p Men jag måste ju försöka teoria först. :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka