Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snurrfian har mest skrivit ot, har besvarat obligatoriska frågorna, verkade förgrymmad på mig då jag skulle ”snott” hennes tänkta utlägning om Legolas:confused:- rädd för att besvara frågan om alver har spetsiga öron med tanke på hur det utföll sig i förra leken med staffan&kristina Kommenterar lite kring om det är ärofyllt eller inte att ha fått en travhäst uppkallad efter sig ur Alven Legolas perspektiv Ifrågasätter om trav verkligen är så glamoröst?
Förgrymmad vet jag inte men jag hade tänkt skriva samma sak som du skrev så jag fick lov att tänka om. :D Mest lite surt att nån hann före! :p Vill du påstå att trav är glamoröst? Eftersom du sätter ett frågetecken efter det? :D

Hjälp vad många vi var den här gången, jag fick lov att använda mig av ett word dokument för att hålla lite koll. :D Bara en snabb genomgång så här långt på alla, jag kan ha missat något senare inlägg än från när jag började skriva... :cautious:

EmmaN: Hittat leken och svarat på frågan, inget mer.

quarter4ever: funderar lite över roller och frågar om det som behövs.

Cirkus: Funderar lite runt Hedinn och Heartstring ihop med BSF

Mirtai: Hittade leken igår och har inte skrivit mer.

Blacksmithfarm: funderar över allas svar på obligatoriska frågan, hänger i ibland, släpper vid förklaringar. Bra sätt att få igång leken och få folk att försäga sig. Funderar ihop med Cirkus.

Klara: Funderar lite runt orchkungen och Gandalf och hur deras eventuella röster väger.

Gabby_Ossi: Funderar över anledningar till varför att någon inte blir lynchad/käkad.

LenaH: Väljer konsert före leken vilket helt klart är skumt! ;)

bollen__ : Har ont om tid och lägger en tidig röst, typisk fösta dagsröst tycker jag att det verkar som.

Niyama: Har dålig koll på Sagan om ringen och dess personer, men försöker reda ut det med hjälp av google. Funderar lite över zassoo och hennes val av namn.

Viva: hittat leken och funderar över Balrog

Hedinn: Förstår inte riktigt hur någon kan få det till att Hedinn hintar om dvärgar?

Zassoo: Tycker att Legolas lika gärna skulle kunna heta Sauron, vilket möjligtvis skulle kunna vara en aning skumt, men samtidigt har jag väldigt svårt att tro att någon ulv skulle vilja sticka ut på det sättet.

Heartstring: Visserligen nygammal men verkar vilja hitta saker där det inte riktigt finns, drar igång funderingar runt Hedinn och det känns lite märkligt att vilja dra igång misstankar genom att påstå att folk menar saker.

Sedna: Har inte hunnit skriva så mycket hon heller, funderar över heartstring.
På vilket sätt tycker du att heartstring försökte dra igång misstankar mot mig?

Jag har inte jättemycket tid ikväll och måste alldeles strax säkerhetsrösta innan jag åker till stallet. Om jag ska försöka sammanfatta lite.. Det har varit en del frågor och prat om roller och dess funktioner som gett mig lite mer klarhet även om jag nog behöver läsa igenom både en och två gånger till lite senare. Några verkar negativa till de obligatoriska frågorna och jag måste säga att jag uppskattar dem då det iallafall finns något att förstadagsteoria om och att man iallafall börjar skriva! Många har svarat på frågorna och jag tycker att Blacksmithfarm sammanfattade det hela väldigt bra.

Svarar men har uppenbarligen inte sett/läst Sagan om ringen, lite skumt är det allt ;).

LenaH har alltså träffat alver på riktigt och blev hon inte ihjälskjuten och fick se alverna på nära håll borde det betyda att hon är god va? :D

Jag håller med cirkus om att bristen på ängel känns lite läskig, men jag har heller aldrig lekt utan ängel.

Även cirkus verkar ha stött på alver, för att vara första dagen så får jag hålla även cirkus åt det goda hållet idag!

Informativt svar, då fick jag lära mig mer om Legolas (travhästen). Tack för det @quarter4ever!

Smart! Varför inte?

Även Klara vet att alver har spetsiga öron, dock har hennes dotter inte det. Det betyder alltså att Klara inte borde vara en alv, frågan är vad hon är då. Det finns ju lite att välja på både på goda och onda sidan.

Ifrågasätter obligatoriska frågans funktion men svarar sedan. Jag tycker som sagt att obligatoriska frågorna är jättekul att analysera och hoppas att de kommer tillbaka i fler lekar. Att ifrågasätta måste ju inte göra någon ond dock ;)

Håller med om att det varit mycket OT idag, som inte hört till frågorna men tror att det kommer bli bättre när leken satt igång mer. Det blir dock svårt att läsa ifatt om man missat mycket.

Som förstadagsröst tycker jag att det som jag skrivit innan är jättebra att ha något att teoria om, alltså är frågorna jättebra tycker jag. Blir misstänksam till allt ifrågasättande om frågorna. Är Niyama rädd för att något ska komma fram kanske? (inte för att jag vet vad men ändå :))

Precis!

En till som kanske stött på alver på riktigt, härligt!
ganska vågat att hålla några åt det godare/ondare hållet bara med de obligatoriska frågorna som bas:confused:
Sedan håller jag med dig om att obligatoriska frågor får igång leken på ett annat sätt än om de inte finns, så jag uppskattar dem också av den anledningen:)
Och visst finns det ett och annat som avslöjar även i OT-andet vilken sida folk tillhör, men att direkt dra slutsaten om någon som god/ond utfifrån bara det kanske är lite väl?
Till sist- kul att jag kunnat bidra till lite kunskaper om hästen Legolas:)

På vilket sätt tycker du att heartstring försökte dra igång misstankar mot mig?
Det känns inte som att vi riktigt kommer igång, känner jag. Lite som @zassoo och @Niyama så verkar frågorna ge ganska mkt "omkring-snack", men ingen verkar komma med riktigt teoriande? Jag försökte få igång nått med dvärgarna där, men det kändes inte som att någon nappade. Men det kanske är såhär "segdraget" i lekarna numera? Det kändes som det var lite mer pang på rödbetan förr, men det kanske bara är jag..
Nåväl, jag ska iväg en sväng nu men hoppas att det hänt lite mer när jag kommer tillbkas.
Vad vill hon dra igång angående dvärgarna, vilket blir ännu märkligare i och med att dvärgarna är goda i den här leken. Men jag tror att det mest är ett sätt att få igång leken men jag reagerade på det.

Alltid svårt såhär första röstningen (har jag förstått från andra lekar). Eftersom jag sitter på mobilen är det svårt att gå tillbaka i tråden också så blir några namn fel ber jag om ursäkt. Hedinns kommentar om aluminiumskor och alver ser jag inget misstänksamt med. Heartstrings kommentar ser jag snarare som ett försök att godförklara sig själv än ond eller godförklara Hedinn om man nu ska läsa in något i det hela. Jag tycker nog disskussionen i efterhand är minst lika suspekt, att försöka göra en höna av en fjäder. Även om jag såklart förstår att man måste hitta något att börja teoria om. Där har jag främst lagt märke till cirkus och zassoo. Det och den ganska snabba andrarösten i ett tidigt läge på heartstrings gör att viva röstar på zassoo.

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo

heartstring 2
cirkus 1
zassoo 1

ganska vågat att hålla några åt det godare/ondare hållet bara med de obligatoriska frågorna som bas:confused:
Sedan håller jag med dig om att obligatoriska frågor får igång leken på ett annat sätt än om de inte finns, så jag uppskattar dem också av den anledningen:)
Och visst finns det ett och annat som avslöjar även i OT-andet vilken sida folk tillhör, men att direkt dra slutsaten om någon som god/ond utfifrån bara det kanske är lite väl?
Till sist- kul att jag kunnat bidra till lite kunskaper om hästen Legolas:)
Nej det var inte så jag menade, det var lite ironiskt. Har ingen åt godare/ondare hållet än. Kanske lite klantigt skrivet!

Förgrymmad vet jag inte men jag hade tänkt skriva samma sak som du skrev så jag fick lov att tänka om. :D Mest lite surt att nån hann före! :p Vill du påstå att trav är glamoröst? Eftersom du sätter ett frågetecken efter det? :D
tja trav är ett hårt slit för de som gör jobbet, hästarna, tränarna, skötarna mao allt folk som får det att fungera runt hästen. Glamoröst kan det möjligen vara på vipläktaren där ägaren kanske sitter och sippar champagne och intar en finare middag ?( nu finns det en hel del ägare som är högst delaktiga i det vardagliga jobbet kring att ta fram en trahäst, det är alltså inte dessa jag syftar på)

Zassoo: Tycker att Legolas lika gärna skulle kunna heta Sauron, vilket möjligtvis skulle kunna vara en aning skumt, men samtidigt har jag väldigt svårt att tro att någon ulv skulle vilja sticka ut på det sättet.

Kanske inte en ulv men en ond utanför lyan vill ju visa sig för lyan.

Vad vill hon dra igång angående dvärgarna, vilket blir ännu märkligare i och med att dvärgarna är goda i den här leken. Men jag tror att det mest är ett sätt att få igång leken men jag reagerade på det.
Jag tolkade det mer som att dra igång diskussion, inte att hon misstänkte mig för det? Just eftersom dvärgarna är goda... Jag kan verkligen inte få det till att hon försökte rikta misstankar mot mig.

tja trav är ett hårt slit för de som gör jobbet, hästarna, tränarna, skötarna mao allt folk som får det att fungera runt hästen. Glamoröst kan det möjligen vara på vipläktaren där ägaren kanske sitter och sippar chamoagne och intar en finare middag ?( nu finns det en hel del ägare som är högst delaktiga i det vardagliga jobbet kring att ta fram en trahäst, det är alltså inte dessa jag syftar på)
Jag har aldrig lyckats ta mig till VIP läktaren... ;) Men å andra sidan så trivs jag bäst på stallbacken. :D Men det är långt ifrån glamoröst, även om det är trevligt. :D

Kanske inte en ulv men en ond utanför lyan vill ju visa sig för lyan.
I och för sig, men känns det inte väldigt "grovt" för det? Det känns som om det är en sån sak som alla reagerar på, men å andra sidan så kanske det är ett smart drag i och med att jag tyckte att det var lite väl uppenbart för att kunna vara så. Så du kan mycket väl ha rätt! :D

Jag tycker att det är läskigt med andraröster, det behöver inte säga någonting just idag men att lägga en andraröst på någon såhär långt före DL och med så få röster tycker jag känns sådär. Samtidigt som att man som ulv kanske inte vill vara så tydlig att lägga den första rösten på någon. Kanske ond utanför lyan? Jag tycker att teorin från början är tunn mot Heartstring (som det brukar vara första dagen iofs) och att lägga andra rösten känns ännu tunnare. Därför;

EmmaN röstar på zassoo

Ska försöka hänga med från stallet men vi får se hur det går.

Man röstar väl på den man misstänker mest, oavsett om det är en första, andra eller tredjeröst? (Om det inte är i slutet av röstningen och den man misstänker mest kanske inte har nån röst och man har en misstänkt som har fått flera.)

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo.

heartstring 2
cirkus 1
zassoo 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser