Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men Hedinn skrev väl inte om dvärgar alls? Var det inte heart som gjorde den långsökta kopplingen?

Hedinn kanske ville att någon skulle nappa precis så som heart gjorde.

Jag är iofs inte säker på att heart hade koll på att byborna var just dvärgar när hon skrev det hon skrev.

Så det hela kanske är en höna av en fjäder

zassoo tycker att Legolas lika gärna kunnat heta Sauron. Sauron var väl en elak person, är det ett sätt att försöka vinka till lyan?

Det om zassoo: intressant! Nu har jag googlat, och jag tänkte att zassoo bara drog till med ett namn (alltså som typ "Mulle"). Men Sauron är alltså en ond person i det där gänget.

Stopp och belägg här nu va. Såhär var det: Jag tänkte jag skulle dra till med ett namn "vilket som helst" från sagan om ringen, det första som dök upp i huvudet var Aragorn men sen dök Sauron upp och så skrev jag det. Jag hade även kunnat skriva Pelle, Karl-Gösta eller Engelbrekt men valde att fortsätta på lekens tema i och med att det var namnet Legolas vi diskuterade.

Angående vad Hedinn skrev om aluminiumskorna så tror jag absolut det var medvetet, ett sätt att liva upp leken lite eftersom alla andra svarade betydligt "tråkigare" (dvs förankrat i verkligheten ;)). Däremot har jag mycket svårt att tro att det var en hint åt det ena eller andra hållet.

Angående vad Hedinn skrev om aluminiumskorna så tror jag absolut det var medvetet, ett sätt att liva upp leken lite eftersom alla andra svarade betydligt "tråkigare" (dvs förankrat i verkligheten ;)). Däremot har jag mycket svårt att tro att det var en hint åt det ena eller andra hållet.

Jag tror också att det var medvetet, alltså förhoppningsvis är Hedinn medveten om vad hon skriver ;) men jag tror knappast att hon kunde ana att någon kunde dra det vidare till att hon försöker framställa sig som bybo, vilket ju alla gör :laugh:

Jag tror också att det var medvetet, alltså förhoppningsvis är Hedinn medveten om vad hon skriver ;) men jag tror knappast att hon kunde ana att någon kunde dra det vidare till att hon försöker framställa sig som bybo, vilket ju alla gör :laugh:

Hehe, nä det blir lite skruvat. "Hedinn försökte antyda att hon är GOD! Så misstänkt! :nailbiting:"

Det är ju lite vad leken går ut på :p

Stopp och belägg här nu va. Såhär var det: Jag tänkte jag skulle dra till med ett namn "vilket som helst" från sagan om ringen, det första som dök upp i huvudet var Aragorn men sen dök Sauron upp och så skrev jag det. Jag hade även kunnat skriva Pelle, Karl-Gösta eller Engelbrekt men valde att fortsätta på lekens tema i och med att det var namnet Legolas vi diskuterade.

Hm, nu har jag googlat igen. Aragorn var alltså god? Fattade jag det som. Och du valde den onda :cautious:

För övrigt skulle jag behöva rösta nu, men lite svårt är det allt när så många inte skrivit mer än ett inlägg. Ska klura lite till men sen får jag rösta så att inte sambon får äta middag själv :angel:

Hehe, nä det blir lite skruvat. "Hedinn försökte antyda att hon är GOD! Så misstänkt! :nailbiting:"

Det är ju lite vad leken går ut på :p

Ja och det känns lite långsökt att det är en godförklaring av sig själv att skriva om aluminiumskor. Jag tror inte ens att Hedinn själv förstod att någon skulle göra en sån koppling.

Hm, nu har jag googlat igen. Aragorn var alltså god? Fattade jag det som. Och du valde den onda :cautious:

Japp, Aragorn är god och Sauron är ond i böckerna/filmerna. Det har dock ingenting att göra med varför jag valde eller inte valde det ena eller andra namnet, det känns lite som att ni greppar efter halmstrån nu.

Hade jag döpt hästskrället till Karl-Gösta hade vi inte haft det här problemet :D

Ni är så svåra att hålla isär :p

Nä, men tror du det?

Alltså - jag vet inte.
Jag tänker lite som zassoo att det nog är medvetet på något vis. Antagligen är det bara att för att svara på ett annat vis än alla andra. Men tanken slog ju mig att det kan vara för att få någon att nappa såsom heart gjorde, sen vet ju jag inte om heart hade koll på att dvärgarna är bybor. Så kort sagt, jag har inte en jävla aning :confused:O_o

Skriver från mobilen. Kan bli intressanta ord o stavning...

Och det får mig snarare att tänka att Hedinn kanske skrev så för att hon INTE är dvärg men vill få någon att tro det?

Som jag kom på sen - Hedinn kanske ville få någon att TRO att hon är bybo :p

Jag tycker snarare att heartstring är mer suspekt än hedinn.
Hon gör kopplingen till dvärgar o smide... frågan är om heart är ond och vill misstänkliggöra hedinn?

Eller så är det hönor o fjädrar...

Skriver från mobilen. Kan bli intressanta ord o stavning...

Jag tycker snarare att heartstring är mer suspekt än hedinn.
Hon gör kopplingen till dvärgar o smide... frågan är om heart är ond och vill misstänkliggöra hedinn?

Eller så är det hönor o fjädrar...

Dock vet vi väl inte vad heart menade? Eller har hon förklarat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka