Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns inte som att vi riktigt kommer igång, känner jag. Lite som @zassoo och @Niyama så verkar frågorna ge ganska mkt "omkring-snack", men ingen verkar komma med riktigt teoriande? Jag försökte få igång nått med dvärgarna där, men det kändes inte som att någon nappade. Men det kanske är såhär "segdraget" i lekarna numera? Det kändes som det var lite mer pang på rödbetan förr, men det kanske bara är jag..
Nåväl, jag ska iväg en sväng nu men hoppas att det hänt lite mer när jag kommer tillbkas.

Jag håller med, kan inte hjälpa att jag tycker att frågorna är lite i vägen.

Angående dvärgarna så ptja, de är ju duktiga på det där med smide. Men det känns lite för enkelt att @Hedinn skulle vara dvärg endast baserat på det. Jag skulle nog inte lägga så mycket vikt vid den teorin - än i alla fall.

För övrigt tycker jag alltid det är lite skumt när man tycker att andra ska dra igång leken, varför skriva denna uppmaning?

Jaha, då har jag gått igenom rollistan och det har väl klarnat litegrann. Har även läst igenom leken ordentligt nu och det är inte så värst mycket matnyttigt, mest praktiska frågor, OT-snack och en hel del såklart om de "obligatoriska frågorna". Den som sticker ut är @Blacksmithfarm som går på som en ångvält för att provocera fram svar att spinna vidare på, sen bara backar av och säger "Okej" :confused: Lite märkligt tycker jag nog.
Så du menar att jag ska ångvälta vidare oavsett vad jag får för svar? Någon måste ju dra igång teoriandet.

Jag har väldigt dåligt med tid idag. Läst rollistan ett par gånger men känner mig mest förvirrad :crazy:

Svaret på obligatoriska frågorna

1. Vet inte riktig vad alven Legolas har med trav att göra annat än att en känd travhäst hette Legolas, antagligen döpt efter alven. Hästen Legolas vet jag inte så mycket om, är nog för ung för det :p

2. Ja alver har spetsiga öron, ett av deras främsta kännetecken skulle jag säga.
Jag anar en åldersindelning här :p
Vi unga som inte känner till saker (Legolastravaren, Kristina Lugn...) och de gamla som har koll :p;)

Vet inte om jag fattar. Mindtwistern väljer alltså två person, så i exemplet ovan är du Gimli? Men siaren brukar ju få svaret t.ex. "Mammas är ulv", så den märker ju att en annan person har siats?
Exakt hur LL uttrycker sig varierar, här kommer svaret att bli endast rollen.

Jag håller med, kan inte hjälpa att jag tycker att frågorna är lite i vägen.

Åh, tack! Har känt mig lite ensam om att tycka det :D

Angående dvärgarna så ptja, de är ju duktiga på det där med smide. Men det känns lite för enkelt att @Hedinn skulle vara dvärg endast baserat på det. Jag skulle nog inte lägga så mycket vikt vid den teorin - än i alla fall.

Men är onda i den här leken dvärgar eller vad? (Ja, jag har noll koll på temat.)

Snurrfian verkar vara rädd för att svara på frågor med tanke på förra leken (:p)
Frågan jag ställer sig är farför Legolas skulle vara lyckligt ovetande? Vore han ledsen om han visste?
Jag tror att en alv skulle kunna känna sig rätt förnärmad av att bli använd som namn på en travhäst, dessutom en valack. Hade det varit en tjusig hingst så hade han kanske uppskattat det mer. I och för sig så är det kanske dvärgarna som är lite mer känsliga?

Jag anar en åldersindelning här :p
Vi unga som inte känner till saker (Legolastravaren, Kristina Lugn...) och de gamla som har koll :p;)
Ehm, vill inte påstå att jag är så gammal :p Legolas känner jag mycket väl till, även Kristina Lugn. Vem den där är som Legolas är döpt efter vet jag fortfarande inte. KAN NÅN FÖRKLARA?

Jag tror att en alv skulle kunna känna sig rätt förnärmad av att bli använd som namn på en travhäst, dessutom en valack. Hade det varit en tjusig hingst så hade han kanske uppskattat det mer. I och för sig så är det kanske dvärgarna som är lite mer känsliga?
Men, var inte hästen Legolas stroslagen? Då borde de väl uppskatta det? Eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka